Gå til innhold

Da har jeg hørt det og. poteter ved siden av pastagrateng...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, dere om det. Men det er jo totalt overflødig.

Anonymous poster hash: 83cde...4ed

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Potet til potetklubb er hakket verre ;)

Skrevet

Farmor har potet til alt. Hun er vokst opp med dette.

Anonymous poster hash: def14...086

Skrevet

Var en stor diskusjon på fb ang potet eller ikke til fiskegrateng. For meg er det en selvfølge å ikke ha potet til. Samme med pølsegrateng og annet som inneholder mye makaroni/pasta.

Anonymous poster hash: e0177...bf3

Skrevet

Har en kompis som spiser pølse, potetmos og spagetti...

Skrevet

Farmor hadde vore 99 år om ho levde, ho serverte lasagne med poteter til. Spaghetti og kjøtsaus fekk også følge av poteter. Potetball også. Ingen middag utan potet.

Skrevet

Kanskje det, men om man skal ha en enkel og billig middag så funker det helt greit. Potet er billig og nøytralt, alle liker potet og det går greit til det meste. Det hender at om om jeg lager en middag og så dukker d opponent flere unger enn planlagt, så koker jeg noen poteter i tillegg slik at det blir nok til alle.

Anonymous poster hash: f37a8...944

Skrevet

Var en stor diskusjon på fb ang potet eller ikke til fiskegrateng. For meg er det en selvfølge å ikke ha potet til. Samme med pølsegrateng og annet som inneholder mye makaroni/pasta.

Anonymous poster hash: e0177...bf3

Fiskegrateng uten potet??

Skrevet

jeg vokste opp med at både potet og flatbrød var standard tilbehør til både fiske og pølsegrateng. Jeg bruker ikke det selv, men mamma ser bare rart på meg om det ikke er potet til :)

Skrevet

Jeg er oppvokst med potet til grateng av alle slag. Men da kokt dagen før og kalde fra kjøleskapet med smeltet smør på, og varm nystekt grateng. Nam 😃 Er 26år, ikke 90 😉

Anonymous poster hash: e860f...ac8

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg har potet til fiskegrateng og pølsegrateng,da jeg er vokst opp med poteter til nesten alt.

Skrevet

Kanskje det, men om man skal ha en enkel og billig middag så funker det helt greit. Potet er billig og nøytralt, alle liker potet og det går greit til det meste. Det hender at om om jeg lager en middag og så dukker d opponent flere unger enn planlagt, så koker jeg noen poteter i tillegg slik at det blir nok til alle.

Anonymous poster hash: f37a8...944

Gidder du ta turen innom hos oss for å fortelle guttungen at alle liker potet? Det er han nemlig ikke klar over :P

Min bestemor har servert grandiosa med poteter ved siden av... Tror det er mange i den eldre generasjonen som ikke anser noe for middag hvis ikke det er poteter involvert.

Skrevet

Begge mine sønner har visst også gått glipp av den kjensgjerning at alle liker potet :)

Har forsåvidt aldri tenkt over at man ikke skal ha potet ved siden av fiskegrateng, det er liksom en selvfølge - samtidig som det er en selvfølge for meg at jeg ikke serverer potet til pøsegrateng :) Det er jo FEIL, må vite :)

Skrevet

Morfar hadde potet til både taco og pizza 🙊🙊

Anonymous poster hash: 7e2c0...f7c

Skrevet

Kjære vene, du får vel ikke sove i natt etter å ha opplevd noe så traumatiserende. Nå skal jeg spise en brødskive med ansjos og Nugatti :-) 

Anonymous poster hash: e6b07...d5b
Skrevet

Mannen er vokst med at pannekaker serveres med makaroni og poteter, det syns jeg er veldig rart.

Fiskegratengen jeg lager er uten makaroni, så den skal tradisjonelt serveres med poteter. 

Skrevet

Mannen er vokst med at pannekaker serveres med makaroni og poteter, det syns jeg er veldig rart.

Fiskegratengen jeg lager er uten makaroni, så den skal tradisjonelt serveres med poteter. 

Jeg har også potet til pannekaker

Skrevet

Poteter med smeltet smør er knallgodt til gratenger. Det salte i smøret til resten av middagen. Mmm.

Selv om det her var mange rare kombinasjoner - poteter til taco, grandiosa, pannekaker osv - synes jeg likevel at den mye brukte komboen komle og potet, er det rareste.

Hva er vitsen med det, liksom?

Anonymous poster hash: 22dba...7c3

Skrevet

Har fått servert potet til det meste egentlig, på besøk hos besteforeldre da jeg var liten.

Potet til grandiosa

Utkokt pasta med potet til.

Grensen gikk vel egentlig ved potet servert til ostesmørbrød. 

Men så må jeg jo bare smile, for det er så godt ment, og det er et helhjertet forsøk på å være på nivå med de unge, selv om man ikke klarer å gi slipp på sine egne oppveksttradisjoner :) 

Skrevet

Jeg har poteter til fiskegarteng, men ikke til pølsegarteng. Til pannekaker derimot er det veldig godt med poteter, smeltet smør og flesk:)

Anonymous poster hash: 96438...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...