Gjest Skrevet 15. desember 2014 #26 Skrevet 15. desember 2014 Du får prisen for dagens underdrivelse - hun er ikke rar, hun er udugelig og ubrukelig og dum. Det siste er antakelig arvet, dersom besteforeldre fortsetter å støtte prosjektet hennes med å leve som om hun hadde store midler.
Gjest Skrevet 15. desember 2014 #27 Skrevet 15. desember 2014 (endret) Det kan hende svigerinnen din egentlig sliter skikkelig med noen ting og her sitter du og dømmer henne. Shame on you. Anonymous poster hash: e7b31...276 Piss og unnskyldninger. Det finnes en unnskyldning for de fleste av døgeniktene i verden om du leter godt. Endret 15. desember 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #28 Skrevet 15. desember 2014 Kan dere ikke sende inn meldinger da? Dere ser jo på at barna lider. Tragiske hele gjengen. Anonymous poster hash: fb806...836 Syns faktisk også at de barna burde bo et annet sted enn hos mor. Hun er ikke voksen nok til å ha barn.Men jeg vet ikke om familien rundt er "tragiske" - situasjonen er tragisk, men besteforeldrene er jo de personene som i størst grad gir ungene omsorg. Det er jo de som kompenserer for det mor ikke klarer. Kanskje tragisk var å ta litt vel i, men det er så mange som lar det skure og gå fordi det er ubehagelig å melde. HI og mannen vet at ungene ikke har det bra, men gjør ikke noe med det. Helt klart mor og besteforeldre som har det største ansvaret her. Kanskje BV bare venter på den siste meldingen som skal føre til tiltak. Anonymous poster hash: fb806...836 Har du for vane å trekke bastante konklusjoner basert på svært få opplysninger? Står det noe sted at vi ikke har meldt fra? Vis meg gjerne det du. Hi Anonymous poster hash: 03b83...4ce
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #29 Skrevet 15. desember 2014 Her synes jeg ikke bare svigerinnen din er rar. Familien er jo minst like rare. Svigerinnen din er jo bare en forvokst unge som ikke veit hva det er å ta ansvar og ettersom foreldrene og bror velger å betale alt mulig for henne kommer hun aldri til å lære det heller.Broren (min mann), betaler ingenting for henne. Jeg ser at den setningen kan misforstås, men jeg mente altså at det er min manns søster det er snakk om. Beklager det. Men det er ikke tvil om at når det kommer til et punkt, så hjelper man ikke lenger når man tar over alt ansvar for voksne barn. Hun er fullstendig avhengig av dem, de stiller opp på dugnader, med kakebaking osv til skole og idrettslag. Hvis ikke de gjør det, blir det ikke gjort. Og hun er helt frisk. Både fysisk og psykisk. Bare lat og bortskjemt. Hi Anonymous poster hash: 03b83...4ce Det er ikke sikkert du vet alt. Jeg har opplevd og anmeldt en voldtekt uten at noen vet noe. Det er mange ting her i livet man ikke diskuterer med Gud og hvermann. Det kan hende svigerinnen din egentlig sliter skikkelig med noen ting og her sitter du og dømmer henne. Shame on you. Anonymous poster hash: e7b31...276 Jeg har opplevd grovt seksuelt misbruk fra jeg var 3 år, fysisk og psykisk terror fra jeg ble født. Og jeg er en strålende mor. Det var mitt egoistiske valg å få barn. Da må jeg ta godt vare på de og, ellers burde jeg være sterk nok til å gi de fra meg. Anonymous poster hash: 1b3b4...6df
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #30 Skrevet 15. desember 2014 Dine svigerforeldre må jo få beskjed i klare ordlag, om at de faktisk skader sine egne barnebarn i det lange løp, regner med at de tror de gjør det motsatte. Stakkars barn, bare 7 og 9 år og prisgitt en mamma som ikke bryr seg så mye og besteforeldre som gjør det de kan for å dekke over det. Anonymous poster hash: 92167...d9d
Nyttårs barn Skrevet 15. desember 2014 #31 Skrevet 15. desember 2014 Barnevernet har veldig mye å gjøre. Det er jo klart at din svigerinnes foreldres innsats kan være det som gjør at barnevernet ikke griper inn. De ser at hun får avlastning og praktisk hjelp der. Jeg synes hun høres rar, bortskjemt og umoden ut. Men mange barn lever i familier som ikke fungerer helt optimalt og klarer seg på et vis.
Mandala Skrevet 15. desember 2014 #32 Skrevet 15. desember 2014 Det kan hende svigerinnen din egentlig sliter skikkelig med noen ting og her sitter du og dømmer henne. Shame on you. Anonymous poster hash: e7b31...276 Piss og unnskyldninger. Det finnes en unnskyldning for de fleste av døgeniktene i verden om du leter godt. Piss og tullpreik. Selvsagt kan det være en forklaring at svigerinnen har opplevd noe vondt. At hun faktisk sliter. De aller færreste ønsker seg, av egen fri vilje, et liv der de ikke (makter å) jobber, sovner på sofaen tidlig kveld, ikke lager middag, ikke følger opp barna på noen som helst måte. Det ligger som regel noe bak. Det betyr selvsagt ikke at det er greit eller at man skal unnskylde oppførselen. Det betyr bare at hun bør få hjelp, at hun ikke egner seg som mor i den situasjonen hun er i nå og at barna ikke har det bra. Det er likevel en mer plausibel forklaring enn at hun bare er lat, mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #33 Skrevet 15. desember 2014 Det kan hende svigerinnen din egentlig sliter skikkelig med noen ting og her sitter du og dømmer henne. Shame on you. Anonymous poster hash: e7b31...276 Piss og unnskyldninger. Det finnes en unnskyldning for de fleste av døgeniktene i verden om du leter godt. Piss og tullpreik. Selvsagt kan det være en forklaring at svigerinnen har opplevd noe vondt. At hun faktisk sliter. De aller færreste ønsker seg, av egen fri vilje, et liv der de ikke (makter å) jobber, sovner på sofaen tidlig kveld, ikke lager middag, ikke følger opp barna på noen som helst måte. Det ligger som regel noe bak. Det betyr selvsagt ikke at det er greit eller at man skal unnskylde oppførselen. Det betyr bare at hun bør få hjelp, at hun ikke egner seg som mor i den situasjonen hun er i nå og at barna ikke har det bra. Det er likevel en mer plausibel forklaring enn at hun bare er lat, mener nå jeg. Det kan være at det har skjedd henne ting som vi ikke vet. Men det som er sikkert er at hun alltid har vært familiens prinsesse. Hun har alltid blitt forsvart og forklart. Det var klart at det var greit å kutte ut skolen, det ble jo altfor travelt. Det var klart at hun ikke kunne jobbe, det ble jo altfor travelt når hun hadde barn. Det var klart at hun må få støtte av foreldrene, hennes barn skulle jo ikke mangle noe. Osv. Uansett grunn mangler hun noe grunnleggende mtp omsorg og ansvarsfølelse. Hun forventer at alle skal stå på pinne og ordne opp for henne. Et eksempel er da hun ville at mannen min skulle skifte dekk på bilen hennes. Han sa nei, det er faktisk noe du bør kunne selv og tilbød seg å vise henne. Da troppet hun opp i hagen, med vinterdekk og barna og gjorde det sånn at detbhadde blitt en oppvask foran barna, noe mannen min ikke ønsket. Så da skiftet han mens hun satt på en sten og røyket og pratet. Hul er ganske umulig å sette grenser for da hun ikke nøler med å bruke barna som en buffer da hun vet at vi ikke ønsker å utsette de for konflikter og diskusjoner. Hun er kynisk og egoistisk og jeg tror ikke hun feiler en ting. Hun bare liker at andre fixer ting. Hi Anonymous poster hash: 03b83...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå