Gå til innhold

sykepleiere på sykehjem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke vanskelige situasjoner har du stått ovenfor? Fysisk, psykisk,etisk?

Anonymous poster hash: 4626b...5c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pårørende som SKAL ha livsforlengende behandling til mor/far, selv om både vi sykepleiere og lege anbefaler terminal pleie.

Anonymous poster hash: 2a6b8...988

Skrevet

Alle sykepleier-oppgaver som skal gjøres i tillegg til grunnleggende stell. Ser knapt en pasient i løpet av en dag når det er innkomst, utreise, samtale med pårørende etc etc etc ...

Anonymous poster hash: 2a6b8...988

Skrevet

Alle sykepleier-oppgaver som skal gjøres i tillegg til grunnleggende stell. Ser knapt en pasient i løpet av en dag når det er innkomst, utreise, samtale med pårørende etc etc etc ...Anonymous poster hash: 2a6b8...988

skriver under på den :o

Anonymous poster hash: da9b8...032

Skrevet

Jeg synes det er svært få fagfolk på jobb innimellom. Sårbart når det skjer noe akutt f.eks....

Skrevet

Alle sykepleier-oppgaver som skal gjøres i tillegg til grunnleggende stell. Ser knapt en pasient i løpet av en dag når det er innkomst, utreise, samtale med pårørende etc etc etc ...Anonymous poster hash: 2a6b8...988

Det er ikke så rart. Min erfaring er at det slettes ikke er mange sykehjem som er gode på terminalpleie. Var f.eks pårørende til en pasienten som var foreskrevet terminalemediakmenter som vanlig av legen. Men spl nektet å gi både morfin og benzo. På en uke ble det gitt totalt 5 mg Morfin sc. Som lege var jeg rett og slett sjokkert,  angrer rett og slett på at jeg ikke administerte det selv. Har i ettertid meldt det aktuelle sykehjemmet til fylkeslegen. 

Anonymous poster hash: 33c0f...d66

Skrevet

Det er ikke så rart. Min erfaring er at det slettes ikke er mange sykehjem som er gode på terminalpleie. Var f.eks pårørende til en pasienten som var foreskrevet terminalemediakmenter som vanlig av legen. Men spl nektet å gi både morfin og benzo. På en uke ble det gitt totalt 5 mg Morfin sc. Som lege var jeg rett og slett sjokkert, angrer rett og slett på at jeg ikke administerte det selv. Har i ettertid meldt det aktuelle sykehjemmet til fylkeslegen.

Det er jo rart du som lege ikke oppdaget det før etter denne hele uken? Du følger vel tett opp terminale om du er sykehjemslege?

Skrevet

Det er ikke så rart. Min erfaring er at det slettes ikke er mange sykehjem som er gode på terminalpleie. Var f.eks pårørende til en pasienten som var foreskrevet terminalemediakmenter som vanlig av legen. Men spl nektet å gi både morfin og benzo. På en uke ble det gitt totalt 5 mg Morfin sc. Som lege var jeg rett og slett sjokkert, angrer rett og slett på at jeg ikke administerte det selv. Har i ettertid meldt det aktuelle sykehjemmet til fylkeslegen.

Det er jo rart du som lege ikke oppdaget det før etter denne hele uken? Du følger vel tett opp terminale om du er sykehjemslege?

beklager.. Så situasjonen nå.. Du var pårørende. Rart den aktuelle legen ikke oppdaget dette...😔

Skrevet

Hårreisende å lese. Dette tror jeg handler om manglende kunnskap rundt terminalpleie. På sykehuset hvor jeg jobber gir vi gjerne fast 30-60 mg per dag, også gir vi mer ved behov til de som trenger det. Ingen skal dø med smerter men få en fredfull død. Ikke kan pasienten si ifra om de har vondt heller så bedre å uansett lindre. Det gjelder i tillegg å lese kroppens signaler (høy puls, ynk ved berøring, svette osv). Hårreisende at ansvarssykepleier har gitt 5mg, det er som å spytte på gåsa.

Hilsen sykepleier

Anonymous poster hash: 7a976...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...