Gå til innhold

Første svangerskapskontroll


Leirha

Anbefalte innlegg

Jeg hadde første svangerskapskontroll i dag.
Tidlig, siden jeg bare er 7+5, men det var det som passet for fastlegen, siden hun skal ta ut ferie 1 mnd nå.
Så nå er jeg "innskrevet", første runde med blodprøver tatt og gravidskjemaet er påstartet.

Har også fått time til ordinær ultralyd, som blir i uke 19, første uke i mars
Skal ha en oppfølgingsultralyd i uke 11 også.

Alt vell, bortsett fra lavt blodtrykk.
Som var 100/60.
Så fikk jeg resept på kvalmestillende, hvis det skulle bli verre enn dte er nå.

Så, nå er det unnagjort :)

Når skal dere på første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal i uke 11, vet ikke helt om det er normalt? Burde man gå før? F.eks til legen?

Uke 11 er helt normalt.

Hadde planlagt å gå uke 11 selv, men det passet ikke for legen.

Derfor jeg var så veldig tidlig.

 

Normalt er første kontroll mellom uke 8 og 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dere med barn fra før. Tenker dere å ha med pappan på kontroller hos lege og eller jordmor? Han blir ikke m til legen, for det er unødvendig. Men jordmor har jo mer nyttig info å komme med for oss begge..men vi har jo vært med på det før 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn fra før. Tenker dere å ha med pappan på kontroller hos lege og eller jordmor? Han blir ikke m til legen, for det er unødvendig. Men jordmor har jo mer nyttig info å komme med for oss begge..men vi har jo vært med på det før

Nei, han blir ikke med.

Han har aldri vært med på noe av det utennom OUL og fødsel, og det var akkurat passe for vår del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere med barn fra før. Tenker dere å ha med pappan på kontroller hos lege og eller jordmor? Han blir ikke m til legen, for det er unødvendig. Men jordmor har jo mer nyttig info å komme med for oss begge..men vi har jo vært med på det før

Nei, han blir ikke med.

Han har aldri vært med på noe av det utennom OUL og fødsel, og det var akkurat passe for vår del :)

Samme her. Bare vært med på UL og fødsel. Har aldri følt behov for å ha han med på mer, men så har alle mine svangerskap vært uproblematiske da. Pluss at dette er mitt fjerde barn, så begynner å bli litt dreven, føler jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at min mann også kun blir med på oul og fødsel ;) Vi har jo gjort dette et par ganger før - og hvor han har vært med på mer. Føler ikke behov for å ha han med på alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...