Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Fikk dere en såkalt "prøvefødsel". Altså at man blir mye mer overvåket for å sikre at det ikke blir komplikasjoner, og lav terskel for ks? Har veldig lyst til å ha vanlig fødsel denne gang, men vet ikke om jeg tør...trenger å høre erfaringer! Anonymous poster hash: a969c...a0c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Det er jo en viss fare for komplikasjoner, og det følger de selvsagt med på under fødsel. Jeg hadde på en slik hjertemonitor belt under hele fødselen, slik at de lett kunne vite om baby ikke hadde det bra. Det var vondt med det beltet, alt under fødsel var vondt Ville helst ikke at noen skulle ta på meg. Ks er absolut å anbefale, en mye mer behagelig opplevelse. Anonymous poster hash: 39a3a...63d
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Vet ikke om jeg ble mer passet på, men følte meg veldig trygg. :-) Var fantastisk med vanlig fødsel! Det vonde var jo over da barnet kom, det var ikke da det startet som ved ks. :-) og det hormonrushet!, var jo vondt å føde, men hjelpe meg for et kick det var! :-D Og det å kunne gå og være i god form så kort tid etterpå. :-) og ikke minst det å kunne bære ting! Nå skal det sies at jeg hadde en svært hard og lang fødsel med nr 1 som endte med haste-ks da jeg var totalt utslitt, mens nr 2 kom som ei kule. Så det er jo ikke sikkert at alle forbinder ks med utslitthet og store smerter og vanlig fødsel med adrenalinkick og energi. :-) Anonymous poster hash: 8f5e0...83f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Tusen takk for svar! Ser at dere har hatt ganske forskjellige opplevelser. Vil gjerne høre fra flere! Anonymous poster hash: a969c...a0c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Må ha ctg-registrering på kontinuerlig etter at du har fått rier. Jeg endte opp med nytt hastekeisersnitt, men ble godt tatt vare på. Veldig glad jeg fikk prøve en fødsel fram til 7 cm åpning. Anonymous poster hash: 0136d...4be
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Jeg følte ikke egentlig at jeg ble behandlet annerledes enn jeg forventet. Tror ikke at de tok noen spesielle forholdsregler. Jeg vet ikke egentlig hva jeg synes er best og verst av fødsel og keisersnitt. Fødsel er grusomt mens det står på, ks er grusomt etterpå... Like ille begge deler... Anonymous poster hash: 2b22e...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå