Gå til innhold

Cybex Sirona - høyde på barnet


lykke21

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kjøpte et Cybex Sirona bilsete igår til vår 2 år gamle datter. Hun er 80 cm høg.
Jeg lurer på om dette kan bli for knapt til henne om 1 års tid. Vil jo helst ha dette frem til hun er 4 år.
Noen som vet hvor lenge jeg kan ha det? Hun er jo ikke så høg, men er litt i tvil.
Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Jeg kjøpte et Cybex Sirona bilsete igår til vår 2 år gamle datter. Hun er 80 cm høg.

Jeg lurer på om dette kan bli for knapt til henne om 1 års tid. Vil jo helst ha dette frem til hun er 4 år.

Noen som vet hvor lenge jeg kan ha det? Hun er jo ikke så høg, men er litt i tvil.

Noen som vet? :)

Det er ikke så langt i ryggen desverre, jeg har hørt at de fleste vokser ut av dette ved to års alder, da er jo de fleste barn rundt 90cm. (Gjennomsnittet er vel 92cm ved to års alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen somhar vokst ut av det. Jeg er usikker på om det har vært behov for snu det før fireårs alder for noen for å få bedre plass. . Det hjelper jo ikke for rygglengden så tror derfor det egentlig det snus fordi man syns det ser trangt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var rart. Mener det har vært målt til å være 10cm kortere i ryggen enn andre tilsvarende seter.

 

Men snu for all del ikke når barnet vokser ut av dette. Selg det og kjøp heller et annet bakovervendt sete med lenger rygg som kan brukes til 4-5års alder. Bakovervendt er tryggest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Satser på at det går fint.. Visst det blir for lite kjøper vi et nytt. Men ser ut som vi ikke trenger det før om 1-2 år enda...
Hun skal absolutt få sitte bakovervendt leeenge. Og ihvertfall til hun er 4-5 år ja. Er det noe jeg er opptatt av så er det barns sikkerhet i bil. Så å kjøpe nytt bilsete om det trengs så gjør jeg gledelig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg prøvde cybex cirona til min 3 åring. Da var han 97 cm lang. Han passet fint i hodehøyden og benlengden gikk greit, men skulderstoppene var for langt ned selv på høyeste nivå at dem begynte  2-3 ca nedenfor skuldrene. 1-2 cm er ok, men ikke mer ifølge trygg trafikk. Så vil si setet passer opp til en gjennomsnittlig 3-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har dette til vår gutt på 2 1/2 år. Han er helt normal i høyden. Nå er setet for lite og vi må kjøpe nytt bakovervendt sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...