Gå til innhold

Jeg er en sånn irriterende mamma tror jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer nesten aldri å levere barnet mitt i barnehagen før kjernetiden kl.10. Som regel er vi der nærmere 11, jeg sier alltid ifra, men kjernetiden er jo der for en grunn.

Jeg har en jobb hvor jeg holder på hjemmefra store deler av tiden med mindre det er noen møter jeg må på. Vi sover til ca åtte, og da syns jeg og barnet at det er veldig deilig å ha god tid sammen, tenker det blir raskt nok stress for å komme seg av gårde når hn begynner på skolen. Om jeg vet at det er noe de skal i kjernetiden så leverer jeg selvfølgelig innen den tid, bare så det er sagt.

Så, dere barnehageansatte, er jeg en sånn irriterende mor? :/

Anonymous poster hash: f5ba9...2c7

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg liker også god tid om morgenen - men 3 timer..?

Skrevet

Ja. 

Hadde barnet ditt gått i min bhg så måtte det vært på en annen avdeling 3 dager i uka, for vi går på tur kl 10.00. Ofte er aktiviteter i gang kl 10, og da er det irriterende å måtte gå fra for å ta i mot nye barn. Det ødelegger mye, og barnet ditt kommer heller kanskje ikke så lett inn i lek da.

Anonymous poster hash: 6de89...523
Skrevet

Vel, hos oss så er du det. Vi har litt mer "forståelse" der barna kommer sent når det er en ny baby i hus, for der pleier det å gå seg til når babyen dr større. Kjernetiden er der av en grunn og når man alltid kommer for sent til den fordi man kan, så blir du den irriterende mammaen

Anonymous poster hash: b2412...a63

Skrevet

Barnet kommer raskt inn i lek, barnehagen er sjelden på tur, om de skal det, så leverer jeg selvfølgelig i god tid før de skal gå :)

Tror dere ikke de som jobber der hadde sagt ifra til meg om jeg gjorde noe dumt? :/

Jah, tre timer, jeg syns alltid det blir så lite tid på ettermiddagene, så da er det godt å ha vært sammen litt før barnehagen også.

Dessuten er barnet hos sin far annenhver helg og en dag i uka, vil gjerne ha så mye tid med hn som mulig..

Skrevet

Jeg klarer nesten aldri å levere barnet mitt i barnehagen før kjernetiden kl.10. Som regel er vi der nærmere 11, jeg sier alltid ifra, men kjernetiden er jo der for en grunn.

Jeg har en jobb hvor jeg holder på hjemmefra store deler av tiden med mindre det er noen møter jeg må på. Vi sover til ca åtte, og da syns jeg og barnet at det er veldig deilig å ha god tid sammen, tenker det blir raskt nok stress for å komme seg av gårde når hn begynner på skolen. Om jeg vet at det er noe de skal i kjernetiden så leverer jeg selvfølgelig innen den tid, bare så det er sagt.

Så, dere barnehageansatte, er jeg en sånn irriterende mor? :/

Jeg drev også sånn en tid. Helt til jeg rett å slett følte at verken jeg er eller barnet var velkomment. Senere har jeg selv jobbet i bhg, og shit så irriterende det er når foreldre leverer sent.

Nå leverer jeg aldri senere enn 9.00

Anonymous poster hash: ced85...b24

Skrevet

Er det ikke bra at barna slipper så lange dager i bhg da? Må alle skvises inn i samme mal og dra ungene opp og ut bare fordi?

Anonymous poster hash: 84b94...e9a

Skrevet

Så får å svare på spørsmålet, ja, du er den irriterende mammaen. Desverre

Anonymous poster hash: ced85...b24
Skrevet

Ja - irriterende, for vi starter aktiviteter eller tur 9.30. Når barnet ditt kommer kl 11 er vi i sluttprosessen på en aktivitet enten det gjelder formingsaktiviteter eller annet. Det er forstyrrende for de andre barna og ikke minst uheldig for ditt barn som kanskje går glipp av noe hun ville vært med på.

Hvorfor ikke starte gode rutiner om morgenen allerede nå? Skolestart kommer fortere enn du aner. Trenger ikke stå opp 6, du har fortsatt late morgener hvis du leverer 9-9.30

Anonymous poster hash: 6d961...94c

Skrevet

Jeg synses du er ganske respektløs. Fint at du liker å være sammen med barnet ditt, for all del, men da får du heller ha halv plass istedenfor å ødelegge dynamikken i dagen for alle de andre ungene i barnehagen. Må jo være håpløst å skulle finne på noe når det kommer unger rennende til lagt utover formiddagen.

Skrevet

Fisker du etter komplimenter?

Endelig en mamma som ikke har barnet i barnehagen 10 timer.

Ja du irriterer. Bare det faktum at du spør når reglene alt finnes irriterer meg.

Du må være ganske dum.

Anonymous poster hash: 81595...3cb

Skrevet

Jeg synes ikke du er så ille:) Da jeg fikk barn nr to gjorde jeg som deg. Lange morgener, sen levering de dagene de ikke skulle ha tur eller samling, masse tid med barna. Det var en kort periode totalt sett, og jeg er glad vi hadde muligheten. Travle morgener og kaos kommer før eller siden.

Anonymous poster hash: 0e55f...dd8

Skrevet

Kan barnet være hjemme til 11 kan det like godt være hjemme hele dagen?

Tror du hadde fått en advarsel fra vår barnehage dersom det er en vane.

Anonymous poster hash: d2d8e...d6a
Skrevet

Er det ikke bra at barna slipper så lange dager i bhg da? Må alle skvises inn i samme mal og dra ungene opp og ut bare fordi?

Hvis man leverer klokka 10 så er jo allerede dagen blitt 2-3 timer kortere. Hvis det er nødvendig med enda kortere dag så får man heller hente litt tidligere. 

Skrevet

Fisker absolutt ikke etter komplimenter! Jeg har jo tenkt på det, derfor jeg spør. Jeg trodde kanskje de ansatte på avdelingen ville tatt det opp med meg, men ser jo her nå at det kanskje ikke er tilfellet!? Å kalle noen dum fordi jeg regnet med at det ville bli tatt opp dersom det ikke var greit er vel litt ufint? Jeg syns det er en uting å kalle noen dumme..

Får ta en samtale med barnehagen selv, da, og heller innføre nye rutiner fra nyåret. Hn har gått på samme avdeling i tre år, rart at ingen har tatt det opp. Som sagt er de veldig sjeldent på tur, og de gangene jeg vet at de skal noe leverer jeg selvfølgelig til god tid før det.

Hi

Skrevet

Er det ikke bra at barna slipper så lange dager i bhg da? Må alle skvises inn i samme mal og dra ungene opp og ut bare fordi?Anonymous poster hash: 84b94...e9a

Hvis man leverer klokka 10 så er jo allerede dagen blitt 2-3 timer kortere. Hvis det er nødvendig med enda kortere dag så får man heller hente litt tidligere.

Det skal ikke så mye IQ til for å skjønne at det kanskje ikke er en mulighet? Som regel kan man ikke korte inn i begge ender av dagen. Man skal jo rekke litt jobb også.

Skrevet

Abselutt ikke men,det kommer an på på når du henter.kommer du diltente i siste sekund så er du irriterende.

Ihvertfall hvis teorien din er at da får ungen så korte dager i Bhg.ja den gjør det,men vil være lengst når det er mest slitsomt.

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som mener dette er feil/irriterende. Helt supert for mor og barn, mener jeg! Hvorfor skal barnet leve 'hele livet' i barnehagen om man har muligheten til å være fleksibel på denne måten? Halvdagsplasser er ikke bestandig å oppdrive og det kan da umulig gå utover barn og ansatte i barnehagen om det er ett mindre barn å passe på? Dessuten betaler man jo det man skal og kontinuitet (litt bhg hver dag) er viktigere enn varighet på dagene. I mine øyne er det altfor mye fokus på at barna SKAL i barnehagen 100%, 8-16. Jeg tror ikke alle barn har det best der.

Skrevet

Er det ikke bra at barna slipper så lange dager i bhg da? Må alle skvises inn i samme mal og dra ungene opp og ut bare fordi?Anonymous poster hash: 84b94...e9a

Det skal ikke så mye IQ til for å skjønne at det kanskje ikke er en mulighet? Som regel kan man ikke korte inn i begge ender av dagen. Man skal jo rekke litt jobb også.

Jobber man hjemmefra og kan styre dagene selv så skal det ikke så myt IQ til for å skjønne at jo tidligere man leverer barnet jo tidligere får man startet å jobbe, og jo tidligere er man ferdig med det man skal.

Anonymous poster hash: 9be6a...386

Skrevet

Jeg gjør det samme. Men jeg tar opp henting og levering på foreldresamtalen hvert år, så jeg vet at det er ok for barnehagen, og de vet at de kan gi beskjed til meg om og når ting ikke funker. Men jeg passer alltid på at barna er kommer i barnehagen før et av måltidene.

Skrevet

Jeg mener at voksne mennesker som ikke klarer å forholde seg til ett tidspunkt, rett og slett er respektløse. Uansett sammenheng.

Skrevet

Jeg er kjempenøye på å få barnet i barnehagen innen kjernetid. Har forstått at dette er viktig i forhold til rutiner og forstyrrelser. Jeg har vært fem minutter for sen to ganger og det var litt ubehagelig. Liker ikke å komme for sent og liker å vise respekt for andre. 

Jeg hadde med andre ord aldri gjort som deg ut av respekt for de ansatte der. 

Anonymous poster hash: 965b1...0fb
Skrevet

Du er ikke bare irriterende men rett og slett respektløs. Kjernetiden er der av en grunn og ved å drite i den er du respektløs og frekk. I barnehagen der min går ble et barn sagt opp pga at foreldrene dreit i barnehagens kjernetid.

Hva om du skulle ha et møte med noen og de kom en time for sent? Er det greit? Eller går det bare i din favør? Du må tenke på at kjernetiden er der for andre barn også vettu og de ansatte.

Respektløst drittunge er du og du blir garantert pratet negativt om i barnehagen.

Skrevet

Du er ikke bare irriterende men rett og slett respektløs. Kjernetiden er der av en grunn og ved å drite i den er du respektløs og frekk. I barnehagen der min går ble et barn sagt opp pga at foreldrene dreit i barnehagens kjernetid.

Hva om du skulle ha et møte med noen og de kom en time for sent? Er det greit? Eller går det bare i din favør? Du må tenke på at kjernetiden er der for andre barn også vettu og de ansatte.

Respektløst drittunge er du og du blir garantert pratet negativt om i barnehagen.

ENIG.

Når du får barnehageplass så aksepterer du reglene.

Hadde man drevet slik i en jobb hadde man fått sparken.

Noen foreldre må alltid ødelegge for alle.

Anonymous poster hash: 81595...3cb

Skrevet

Jøss, så krasse og ufine noen av dere er!? Kaller meg respektløs men roper it at jeg er dum og drittunge!?

Vel, jeg har nå tatt en samtale med ped.leder på avdelingen, det var absolutt ikke noe problem og så lenge jeg jeg var der litt før når de skal på tur osv var dette systemet helt greit. Hun sa hun skulle ta det opp med meg om det plutselig ikke fungerte lenger, så lo hun litt og sa at hun hadde jo sagt ifra om det ikke funket for lenge siden.

Da kan vi vel bare konkludere med at alle barnehager er forskjellige.

Jeg henter forresten fire.. Burde jo visst bedre enn å spørre på dette forumet før barnehagen.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...