Gå til innhold

I bakvendtland!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i mange år var hus og hage den store drømmen.... Men nå som vi har det, så er alt jeg vil ha en leilighet i blokk/rekkehus med mange andre naboer, lekeplasser og borettslagsmøter.

Er det galskap å gå tilbake på en så stor avgjørelse?

Trives ikke her vi bor, ser aldri en nabo, ingen unger i gata. Det er rett å slett nitriste greier. Jeg forstår ikke hva jeg lengtet til?

Noen som har gått fra slott til anneks med vilje?

Anonymous poster hash: 57dc1...5ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje et annet nabolag i et triveligere område er tingen?

Skrevet

Kanskje ein mellomting?  Rekkehus eller hus i "intimt" byggefelt med felles leikeplass?  Vi bur i eit eldre bustadfelt der alle har eigne hagar og dei få barna som er har sandkasse og dissestativ i hagen, så det er ingen felles treffpunkt, men i nabolaget er det kome eit nytt bustadfelt med felles leikeplass, og nyetablerte familiar i alle husa, og det verkar veldig sosialt og kjekt for barna.  Det er ikkje verd å halde ut ein stad ein ikkje trives, berre fordi huset og hagen er fin.

Skrevet

Takk for svar.

For kloke svar... :) Det får nok bli et rekkehus i et hyggeligere område.

Vente til våren, så klinker vi til :)

Anonymous poster hash: 57dc1...5ba
Skrevet

Nei, for vi bor fremdeles i leilighet, til tross for at vi har mer enn nok penger til å kjøpe enebolig. Det hender vi får lyst på hage og mer plass, men som regel tat det ikke lang tid før vi skjønner at vi egentlig ikke ønsker det. Alle våre venner eier enebolig, men vi har konkludert med at det ikke er for oss, selv om enkelte fordeler frister (plass, blant annet).

Jeg tenker som så at det viktigste er å gjøre det som passer ens familie best, ikke det som er mest konform til samfunnets ideal om den perfekte barnefamilien. Og for oss er enebolig med garasje, to biler, hage og hund (eller villa-Volvo-vov vov, som en venninner kaller det) en ideal som ikke passer med vår livsstil og våre interesser.

Anonymous poster hash: c5cd8...1d0

Gjest Antarctica
Skrevet

Eneboliger må beises på alle 4 vegger. Det har holdt meg fra mange uvettige kjøp...

Skrevet

Vi bor i rekkehus, superhyggelig, ikke minst for barna, med andre barn som leker i blindveien og mange hyggelige naboer som de kjenner. Men det handler jo mye om selve nabolaget også. Enebolig kan være like sosialt, i et hyggelig bomiljø.

Anonymous poster hash: 579b5...b5f
Skrevet

Jeg bytter med deg på dagen.

Anonymous poster hash: 021e0...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...