Gå til innhold

Er det sent å begynne med slalom som 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tvillinger på 4 år. Alle maser på oss at vi må ta med guttene i slalombakken. Og det skal vi, men tenkte å vente til neste år når de er 5 år. Vi er en familie som er veldig glad i langrenn, barna liker det også.

Men vi skal og har lyst til slalom også, vi har bare lyst å ha en vinter til hvor vi holder på med langrenn.

Det synes et par av mine venninner er alt for sent osv

Anonymous poster hash: 141d3...162

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg begynte når jeg var 13... kjør på!

Gjest Julia1984
Skrevet

Snakk om å ha perspektiv på ting disse vennene dine.. Nei, det er ikke for sent. Når de som 30 åringer får spørsmål når de begynte med slalom og svarer 5 år. ..Ja - da skjønner man at 5 pr er tidlig nok

Skrevet

Jeg begynte med det først som 35. Barna mine har ikke prøvd en gang og de er rundt 10 år.

Anonymous poster hash: 694fa...6a6

Skrevet

Kjør på.

Anonymous poster hash: d9675...4fb
Skrevet

Kjør på.

Jeg mente kjør på som du vil. Det er aldri for sent.

Skrevet

Sent? Er du tullerusk? Vi bor rett ved en vinterpark og ungene våre starter når de er 5. Jeg kjenner ingen andre som starter så tidlig.

Anonymous poster hash: a3a3f...88e

Skrevet

Hva er ambisjonene? Verdens beste? Eller ha det gøy på slalom. Aldri for sent å begynne med det..:)

Kos dere på bortover ett år til!

Anonymous poster hash: ad870...154
Skrevet

Min jente var ikke veldig gira i fjor, da var hun 4. Hadde to turer i barnebakken før hun ble litt desperat av de stive skoa og ville ha dem av. Akte resten av ferien ;)

Regner med det går bedre i år som hun er 5..

Storebrødrene på 10 og 13 har kjørt siden de var 4 og 7, de startet samme året og er blitt skikkelig flinke etterhvert. Eldste som startet som 7-åring har ihvertfall ikke lidd under å ha begynt så sent, i fjor gikk han på truger opp bakketopper med skiene på sekken og kjørte offpist ned.

Anonymous poster hash: bab00...22a
Skrevet

Sent? Kan vel begynne helt til benskjørheten tar knekken på deg... Dummeste jeg har hørt :P

Anonymous poster hash: 4d8fe...f3a

Skrevet

Mine begynte da de var 2.5. Syntes 5 år er sent. Jo tidligere de begynner jo bedre.

Anonymous poster hash: e30e1...d9a

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine begynte da de var 2.5. Syntes 5 år er sent. Jo tidligere de begynner jo bedre.

Ja. En 5 åring liksom. Alt for sent å begynne med slalom. Kan like så god la være liksom.

er du venninna til Hi eller? ?

Skrevet

Mine har ikke begynt enda, de er 8 og 11 år. Jeg har ikke begynt enda og er 31. Om det er sent eller ikke å begynne når barnet er fem år, kommer vel an på ambisjonene. Hva i alle dager får man ut av det med å begynne ved 4 års alder, som man ikke får ved 5 års alder.

Skrevet

Jeg var 30, uten at noen av mine foreldre følte noen stor skam over det :P

Skrevet

Jeg begynte da jeg var 11, og har klart meg veldig fint i slalombakken. Så 5 er absolutt ikke for sent ;)

Skrevet

Jeg er tidligere skiinstruktør, og med noen veldig få unntak er det ikke mulig å se på 10-åringer som står jevnlig på ski hvem som har begynt før og hvem som har begynt etter 5 års alderen. De som begynner tidlig blir som regel hentet igjen temmelig fort av de som begynner som 5-7 åringer.

Tommelfingerregelen er å begynne når barnet kan bære utstyret sitt selv.

Selvsagt, om man er skientusiast og bor i nærheten av bakkene er det gøy å begynne med de små. Men om det er høyere terskel for å komme seg på skk er det virkelig ingen vits å begynne tidlig. Vi ventet til gutten var 4 år, og vi bor like ved Alpene.

Anbefaler sterkt skikurs slik at teknikken blir lært riktig fra starten av.

Anonymous poster hash: d4696...22a

Skrevet

Jeg tenker at opplæringen som blir gitt og hyppigheten av hvor ofte dere er på ski har mer å si enn alder.

Vi bor rett ved et stort skisted og jeg hadde med datteren min på ski første han da hun var 2 år. Men hun fikk ikke då mye ut av det og det var en treningsøkt uten like for meg da jeg måtte huke i knærne og holde hele henne oppe hele tiden.

Det løsnet først da hun var 4 og først da hun fikk no ut av det selv også ser jeg for meg.

Anonymous poster hash: 80d7a...924

Skrevet

Tøffe tanten min var nesten 80 da hun startet. Still going strong. Så nei :D

Skrevet

Uff...noen foreldre burde vært beskyttet mot seg selv.

Anonymous poster hash: 42657...7c3

Skrevet

Hva er dine argumenter for at det er alt for sent?

Anonymous poster hash: 80d7a...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...