Gå til innhold

10 åring som hoster, lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hostet i flere uker, først en "bjeffende" hoste som virket som satt langt nedi lungene, han hostet hovedsakelig om natten. Gradvis har hosten beveget seg oppover og han hoster mer og mer. Han har blitt snørrete og har litt forhøyet temperatur innimellom(37.8-9 istedet for 36.9 som er normalt for han)

Allmenntilstanden er grei, han er sliten, trøtt, støl i kroppen, vondt i hodet utpå ettermiddagen og sliter med å sove pga hosten.

Jeg er hønemor og tar barna til lege en gang for mye enn en for lite, men nå er jeg i tvil. Legene har mer enn nok å gjøre så tett på jula og gutten er jo ikke syk syk, men bli det ila uka bronkitt eller lungebetennelse( eller så kan han bli frisk)

Nå har du lest min vurdering av guttene, ville du ha tatt han med til lege i morgen eller sett ann i noen dager? Hvis du hadde sett ann hva hadde dine kriterier for å ta barnet med til lege vært?

Anonymous poster hash: 59f35...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt han til lege

Anonymous poster hash: 8ca51...c04

Skrevet

Takk for at du svarte, flere som kan komme med sin mening?

Beklager usammenhengende tekst i hovedinnlegget skriver på mobil og da hender det seg at ting roter seg til litt.

Skrevet

Ville dratt til legen! :) jeg gikk med bronkitt som førte til ribbeinsbrudd.

Skrevet

Vi hadde kikhoste her i sommer og kom aldri så langt som å ta dem med til legen før det var for sent å få medisiner mot det. (Og begge er selvfølgelig vaksinerte, så det var ikke i tankene mine i det hele tatt å få dem testet, før andre rundt dem ble det.) 

Anonymous poster hash: 962b3...d0f
Skrevet

Når han har hostet i flere uker, tar du han til legen!

Skrevet (endret)

Tenkte og litt på kikhoste.  Og med feber innimellom, så er han ikkje heilt bra. Eg er ikkje slik som dreg ungane ofte til lege, men dette hadde eg nok kontakta lege for å forhøyre meg om.

Endret av soleia
Skrevet

Få han testet for mycoplasma

Anonymous poster hash: aefaa...76d
Skrevet

Var også usikker på datteren min sin hoste men tok henne med til legen etter 4 uker med hoste. Tol blodprøve og det var mycoplasma og hun fikk antibiotika. Nå er storebror i gang og sitter på gjerdet enda..

Skrevet

Har han fått alle vaksiner? 

Anonymous poster hash: c1aa1...c4f
Skrevet

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare alle sammen! Han har tatt alle vaksinene. Vet ikke hva mykoplasma er enda, men skal lese bittelitt om det før jeg ringer legekontoret i morgen!

Skrevet

Mycoplasma lungebetennelse har vi hatt i området her...

Skrevet

Kan være kikhoste. Den vaksinen som gis nå er ikke like effektivt som for noen år tilbake.

Anonymous poster hash: 055e9...540

Skrevet

Når han allerede har hostet i flere uker så er det ikke vits å vente noen dager å se det an. Du har allerede ventet lenge for å se om han blir frisk! Ring legen du. Er som du sier, heller en gang for mye. God vedring til gutten din.

Anonymous poster hash: 99334...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...