Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Når svigermor sier ja til å komme å være barnevakt når vi skulle på julebord, altså hun måtte jo ligge over siden hun bor litt unna og vi blei sene/ hadde drukket. At hun da også stod opp med barna dagen derpå? Eller er det for mye forlangt? Noe som må avtales separat? Anonymous poster hash: eabb6...4aa
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Når svigermor sier ja til å komme å være barnevakt når vi skulle på julebord, altså hun måtte jo ligge over siden hun bor litt unna og vi blei sene/ hadde drukket. At hun da også stod opp med barna dagen derpå? Eller er det for mye forlangt? Noe som må avtales separat? Anonymous poster hash: eabb6...4aa Selvfølgelig avtales Anonymous poster hash: 2a30b...74d
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Min svigermor hadde gjort det og det vet jeg. Hadde jeg vært usikker hadde jeg spurt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Når svigermor sier ja til å komme å være barnevakt når vi skulle på julebord, altså hun måtte jo ligge over siden hun bor litt unna og vi blei sene/ hadde drukket. At hun da også stod opp med barna dagen derpå? Eller er det for mye forlangt? Noe som må avtales separat?Anonymous poster hash: eabb6...4aa Selvfølgelig avtales Anonymous poster hash: 2a30b...74d Moren min pleier være barnevakt og hun står opp med barna uansett, selv om hun "bare" er på besøk som den største selvfølge. Denne gangen maste svigermor om å få bære barnevakt istedenfor og vi gikk med på det da siden hun også må få tid med barna. Men det var uaktuelt å stå opp med dem dagen etterpå... Hadde vi visst det ville vi jo brukt moren min. Er jo litt av greia det å slippe å stå opp med bakrus tidlig. Vi var ganske skuffa. Falt oss ikke inn å spørre/avtale dette siden moren min alltid gjør det uten spørsmål. Anonymous poster hash: eabb6...4aa
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Det avtales separat. En av oss pleier stå opp selv om vi har barnevakt som overnatter. Vi har tre små og det er litt slitsomt å ta alle tre hvis man ikke er vant til det. Anonymous poster hash: 41a8a...d3f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Vi har aldri hatt overnattingsbarnevakt hjemme hos oss selv, men det hender mamma og pappa er barnevakter og at vi kommer hjem til dem og sover der vi også. De gangene vi har gjort det, har mamma uten spørsmål stått opp med dem og tatt det som en selvfølge at vi kan sove så lenge vi vil. Dumt dere ikke tenkte på å spørre på forhånd, men neste gang hun spør om å få være barnevakt, så si at hun kan være en gang dere ikke har behov for barnevakt litt på morgenen også. Anonymous poster hash: baf1d...e8a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Det avtales separat. En av oss pleier stå opp selv om vi har barnevakt som overnatter. Vi har tre små og det er litt slitsomt å ta alle tre hvis man ikke er vant til det. Anonymous poster hash: 41a8a...d3f Hun jobber i bhg, så tror neppe hun sliter med å ta seg av to på en gang. Er jo fin måte å bli kjent med dem på da, kvelden hun var barnevakt sov jo ungene for det meste... Unnskyldningen hennes var at hun var så trøtt om morgenen, for det er jo ikke vi som altid må opp tenkte vi. Hun kom lurkende ned ved 11 tida... Noe spesielt for en dame på noen og femti...? For oss er det beste med å ha barnevakt å kunne sove litt lenger, så hun blir ikke førstevalget framover. Ikke lekte hun med barna før hun dro igjen heller. Så virket ikke spesielt interessert i barnebarna som hun var så opptatt av å passe liksom. Fikk nesten bare følelsen av at hun ikke likte at min mor pleier være barnevakt og at nå var det hennes tur, uten at hun egentlig var så interessert i barna. Anonymous poster hash: eabb6...4aa
Mandala Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Jeg hadde tatt det som en selvfølge at hun sto opp med barna.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Jeg hadde tatt det som en selvfølge å avtale det på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Jeg hadde tatt det som en selvfølge å avtale det på forhånd. Når hun førstes er i hus er da det naturlig at hun står opp med de? Når vi har vært på fest? Synes det var sært jeg, spesielt når dama lå og sov til langt på dag... Og ikke lekte med barna engang før hun dro? Anonymous poster hash: eabb6...4aa
Gjest Antarctica Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Det er IKKE en selvfølge. Det er snilt og hyggelig hvis hun gidder, men ikke noe man kan forvente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå