Gå til innhold

Skal invitere til jul for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert da, men vi blir 5 voksne og tre barn. Hvor mye pinnekjøtt?

Og hvordan lager jeg riskrem og hvor mye riskrem? Samboeren min spiser enorme mengder med det. Hva annet pleier dere å servere eller ha stående på bordet på julaften? Alt fra mat, godis til drikke!

Anonymous poster hash: 3a411...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal vel regne 4-500 g pinnekjøtt pr. pers. Hadde nok regnet en god del mer på akkurat julaften da.

Riskrem lager du av risgrøt som du enten lager eller kjøper. Avkjøl. Ha i pisket krem til ønsket konsistens. Jeg lager litt over 1/2 porsjon med grøt til hver gjest og lager så riskrem av det.

Vi skal også ha julaften hjemme for 1.gang så jeg er litt spent. Det blir bare en gjest da hehe :P Jeg kjøper inn;

konfekt, marsipan, frukt, nøtter, tvist, alkohofritt øl, julebrus, pepsi max, kaffe, sjokolade, skum og annet godteri.

Skrevet

Vi skal servere kalkun og til den skal vi ha;

poteter, gulerot, blomkål og/eller brokkoli, rosenkål, surkål, saus, stuffing, rødbeter, sylteagurk, tyttebær syltetøy, waldorfsalat. Så kan de spise det de vil de som vil :D

Skrevet

Ville regnet 500 gram pinnekjøtt pr hode, også barna. Barna spiser ikke 500 g hver, men da har du ekstra til storspiste voksne ;)

Riskrem lager jeg av en pakke fjordland riskrem og en kartong kremfløte sammen, med sukker og litt vaniljesukker i. Rød saus selvfølgelig. Siden alle her ikke er like glad i riskrem kjøper jeg en iskake også.

Har småsjokolader, potetgull og julekaker på bordet.

Her i huset går det veldig lite alkohol på julaften (vi blir 7-8 voksne og 4 barn), men vi har noen øl og en flaske rødvin. Ca halvparten av de voksne tar et glass eller to. Ellers drikker vi farris, julebrus og cola zero

Anonymous poster hash: 03d6f...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...