Gå til innhold

Julehandel (mat ++++)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på julehandel? Mat, brus, godteri osv osv.

Her handla vi det meste i går, utenom melk, frukt osv. Summen ble på 5600,- skal kun ha gjester nyttårsaften. Tror vi kommer til å storkose oss i jula. Hvor mye har/skal dere bruke?

Anonymous poster hash: 227bc...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, antakelig alt for mye. Vi har gjester og blir 9-12 personer hele julen. Blir vi som betaler det meste. Blir fort 5-10000 for mat, snacks, vin etc.

Anonymous poster hash: bd005...185

Skrevet

Her slår vi ikke på stortrommen - vi skal leve i januar også :P

Lever på strengt budsjett og har satt av 500kr . Det skal gå helt fint og vi skal kose oss :)

Anonymous poster hash: 8fdbe...3b6

Skrevet

2000ca. Ikke inkludert alkohol da.

heller ikke inkludert fyrverkeri.

Anonymous poster hash: c153f...81d

Skrevet

Jeg bruker generelt mye på mat i forhold til at jeg er den eneste voksne og 2 barn her. Bruker vel 6-7000 kr per måned. Håper å ikke overgå det i des, noe som sikkert går helt fint siden barna er hos sin far fra 26 des. Da lager jeg ikke mye mat. Har kjøpt meg brusmaskin også, så sparer en del på det siden jeg er brus-narkoman. ;)

Anonymous poster hash: 41cba...c8c
Skrevet

Lever på strengt budsjett og har satt av 500kr . Det skal gå helt fint og vi skal kose oss :)

Bare lurer. 500 kr? Hvordan har dere da råd til julemat og etc? Spiser ikke hjemme i år eller? Hvis dere gjør så lurer jeg på hva tips dere har til å bruke 500 kr på mat hele julen:)!

Anonymous poster hash: 41cba...c8c

Skrevet

Vi har satt av ca 10 000 kr for mat en hel måned. Bruker nok noen tusen mer enn vanlig i jula på mat :)

Selve julehandelen pleier å komme på ca 3000 kr

Anonymous poster hash: 042dc...790
Skrevet

Siden vi ikke skal ha noe annet selskap hjemme enn på nyttårsaften og det er spleiselag er det billigere for oss å handle i jula enn resten av året :P

Skrevet

Oj... Det synes jeg er godt gjort. Her bruker vi mer enn 500,- på bare godteri. Du er flink. Hi.

Skrevet

Næsj... Det blir vel 1000 - 1500 ekstra, kanskje, i forhold til en "vanlig" måned. Grenser for hva vi greier å dytte i oss, fire personer. Skal ikke ha juleselskap. 

Anonymous poster hash: 50902...f6b
Skrevet

Skal handle inn til helga og det går nok en 2-2500 tenker jeg .

Skal feire julaften hjemme, men kun min far som kommer , så vi blir 5.

Nyttår blir også i heimen med svigers tilbords ;)

Mulig der må suppleres litt underveis...

Skrevet

Vi blir 16 stykker på julaften men hvor mye vi kommer til å bruke har jeg ingen anelse om. Sitter dere virkelig og regner på slikt?

Skrevet (endret)

Vi blir 16 stykker på julaften men hvor mye vi kommer til å bruke har jeg ingen anelse om. Sitter dere virkelig og regner på slikt?

De fleste har jo en ide om hva man bruker, og mange må faktisk snu på krona til jul også.

Endret av valkyrien
Skrevet

De fleste har jo en ide om hva man bruker, og mange må faktisk snu på krona til jul også.

Man vet at jula kommer hvert år, så man kan faktisk spare litt gjennom hele året.

Skrevet

Aner ikke, siden ting blir kjøpt inn litt etter litt over mange dager. Og jeg er en sånn som vanligvis stor-handler en gang i uka. Men i jula er det bare helt umulig! Men det går flere tusen, ja ;)

Anonymous poster hash: 6b861...9df
Skrevet

Man vet at jula kommer hvert år, så man kan faktisk spare litt gjennom hele året.

Det er ikke alle som har noe å spare heller.

Skrevet

Nå skal vi ha selskap fire ganger i jula med 4 til 22 gjester hver gang, men det blir ikke så veldig dyrt. Vin har vi nok av fra gaver vi har fått gjennom året og alt av snop og kaker lager vi fra bunnen. Ingrediensene koster ikke så mye. Ingrediensene til middagene blir heller ikke så ille. Julemat er faktisk billig. Tror vi kommer under 4000,- totalt på mat og drikke totalt sett.

Anonymous poster hash: 37dc8...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...