Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Fikk en hemoroide for noen få dager siden, akutt en kveld. Dro til legen dagen etter fordi den var ekstremt vond. Fikk en salve som skulle virke smertelindrende og øke (?) trykket i årene der. Betalte over 600 kr for den salven. Men den har nesten ingen effekt, og i dag absolutt ingen effekt - bortsett fra at jeg får bivirkninger, kraftig hodepine, blodtrykksfall og nesten besvimte før i dag. 600 mg Ibux gir absolutt ingen smertelindring. Varmt vann fungerte i går, i dag har det ingen effekt lenger. Is bruker aldri ha effekt på meg. Jeg må selvfølgelig til legen i morgen igjen, men har noen et godt råd å komme med?? Desperat her nå! Anonymous poster hash: 74984...d3a
HvittHus Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Siden du har prøvd skolemedisin, ville jeg gått over til alt. midler. Har du hodekål hjemme? Isåfall kan du legge et flak over hemoroiden fram til du kommer deg til lege. Hvis det er veldig smertefullt og hemoroiden er lillablå, kan den være trombosert, og da kan det være greit med en legevakttur.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Når jeg fikk en sånn smertefull hemmoride brukte jeg sheriproct og alcos anal. var kjempevond i 4 dager, og plutselig en da sprakk den. Veeeeeldig godt da. Men var glad jeg hadde på bind. Jeg dusjet stumpen etter hvert dobesøk. Ikke tissing da. fortsatte med salve og stikkpiller en stund til. Jeg dro ikke til legen. God bedring. Anonymous poster hash: 07b3a...e76
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 mitt best tips er å bland sammen salvene sheriproct og xyloproct (sistnevnte kan være vanskelig å få tak i for tiden dessverre), men det lindrer smerten og hjelper på å redusere hemorroiden! Uff, har skikkelig sympati med deg, opplevd det der flere ganger dessverre. Endte opp med å operere i høst (noe som forøvrig var HELT JÆVLIG i to uker etterpå, knasket paralgin fortsom som smågodt...) Anonymous poster hash: 888a0...7e7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Når jeg fikk en sånn smertefull hemmoride brukte jeg sheriproct og alcos anal. var kjempevond i 4 dager, og plutselig en da sprakk den. Veeeeeldig godt da. Men var glad jeg hadde på bind. Jeg dusjet stumpen etter hvert dobesøk. Ikke tissing da. fortsatte med salve og stikkpiller en stund til. Jeg dro ikke til legen. God bedring. Anonymous poster hash: 07b3a...e76 Takk for svar. Sheriproct har aldri fungert på meg. Mener jeg prøvde alcos anal også en gang uten effekt. Jeg er på fjerde dagen i dag og blir jo bare verre. Skal på kurs tirsdag og ut uken så dette passer ekstremt dårlig, er jeg slik som nå så greier jeg ikke sitte særlig lenge. Anonymous poster hash: 74984...d3a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Siden du har prøvd skolemedisin, ville jeg gått over til alt. midler. Har du hodekål hjemme? Isåfall kan du legge et flak over hemoroiden fram til du kommer deg til lege. Hvis det er veldig smertefullt og hemoroiden er lillablå, kan den være trombosert, og da kan det være greit med en legevakttur. Har hodekål Hvordan gjør jeg det? Bare legge et blad mellom skinkene, liksom? Bare bladet rett på hemoroiden? Ikke gjøre noe med bladet (hakke det e.l.) først? Jeg har vært på badet og prøvd å kikke på fargen, men greier ikke helt å vurdere fargen selv, litt for dårlig lys og for lite speil. Tror jeg må holde ut til legen min åpner i morgen, for legevakten her er helt håpløs. Anonymous poster hash: 74984...d3a
HvittHus Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Siden du har prøvd skolemedisin, ville jeg gått over til alt. midler. Har du hodekål hjemme? Isåfall kan du legge et flak over hemoroiden fram til du kommer deg til lege. Hvis det er veldig smertefullt og hemoroiden er lillablå, kan den være trombosert, og da kan det være greit med en legevakttur. Har hodekål Hvordan gjør jeg det? Bare legge et blad mellom skinkene, liksom? Bare bladet rett på hemoroiden? Ikke gjøre noe med bladet (hakke det e.l.) først? Jeg har vært på badet og prøvd å kikke på fargen, men greier ikke helt å vurdere fargen selv, litt for dårlig lys og for lite speil. Tror jeg må holde ut til legen min åpner i morgen, for legevakten her er helt håpløs. Anonymous poster hash: 74984...d3a Kjevle kålbladet slik at det blir slett og legg det så over hemoroiden. Noen opplever faktisk at det begynner å veske ved denne metoden, så vær obs på det. Ring legen med en gang i morgen, så får du skåret den opp hvis den har trombosert.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 mitt best tips er å bland sammen salvene sheriproct og xyloproct (sistnevnte kan være vanskelig å få tak i for tiden dessverre), men det lindrer smerten og hjelper på å redusere hemorroiden! Uff, har skikkelig sympati med deg, opplevd det der flere ganger dessverre. Endte opp med å operere i høst (noe som forøvrig var HELT JÆVLIG i to uker etterpå, knasket paralgin fortsom som smågodt...) Anonymous poster hash: 888a0...7e7 Jeg har hatt hemoroider før, men da ikke i nærheten av så smertefult som nå. Har googlet litt i dag og nærmest drømt om operasjon... men er det så smertefullt etterpå, da vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Får ikke smertelindring av paralgin forte osv. Jeg har hatt nervesmerter før og gått på jobb med ubehandlet brudd uten smertestillende tidligere. Men tar heller et bekkenbrudd på nytt enn de smertene jeg har nå. Dette må være en av dem mest unyttige smertene som finnes. Grrrr! Sheriproct fungerer som sagt ikke på meg, tror ikke de hadde xyloproct på apotekene her, - har du erfaring med xylocain, det vet jeg de har her? Jeg mener jeg har prøvd det for noe annet uten effekt tidligere. Anonymous poster hash: 74984...d3a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Kjevle kålbladet slik at det blir slett og legg det så over hemoroiden. Noen opplever faktisk at det begynner å veske ved denne metoden, så vær obs på det. Ring legen med en gang i morgen, så får du skåret den opp hvis den har trombosert. Takk, det skal prøves umiddelbart! Jeg vil nesten tro at den må være trombosert, eller at den er det innvendig, for slike smerter kan umulig være normalt, jeg tåler myyyye smerte, men dette slår meg helt ut. Kålkur, here I come! Anonymous poster hash: 74984...d3a
HvittHus Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Kjevle kålbladet slik at det blir slett og legg det så over hemoroiden. Noen opplever faktisk at det begynner å veske ved denne metoden, så vær obs på det. Ring legen med en gang i morgen, så får du skåret den opp hvis den har trombosert. Takk, det skal prøves umiddelbart! Jeg vil nesten tro at den må være trombosert, eller at den er det innvendig, for slike smerter kan umulig være normalt, jeg tåler myyyye smerte, men dette slår meg helt ut. Kålkur, here I come! Anonymous poster hash: 74984...d3a Jeg hadde et tilnærmet likt forløp som deg. På fjerde dagen ga jeg opp og fikk komme inn til legen. Var helt desperat av smerte og vurderte å stikke hull selv. Legen satte bedøvelse og skar opp den tromboserte hemoroiden og det lettet en del. I løpet av de neste dagene ble det meste mye bedre. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #11 Skrevet 14. desember 2014 Jeg hadde et tilnærmet likt forløp som deg. På fjerde dagen ga jeg opp og fikk komme inn til legen. Var helt desperat av smerte og vurderte å stikke hull selv. Legen satte bedøvelse og skar opp den tromboserte hemoroiden og det lettet en del. I løpet av de neste dagene ble det meste mye bedre. Lykke til! Ja, jeg har omtrent vært inne på tanken selv med å stikke hull - hadde jeg nådd og sett der så hadde jeg kanskje gjort det også. Urgh! Det høres ut som om det blir lege på meg, i morgen tidlig, ja! Takk for klemmen - den varmet nå! Anonymous poster hash: 74984...d3a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #12 Skrevet 14. desember 2014 Jeg måtte også til lege og skjære hull på hemoroiden. Anonymous poster hash: df8f2...761
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Jeg hadde et tilnærmet likt forløp som deg. På fjerde dagen ga jeg opp og fikk komme inn til legen. Var helt desperat av smerte og vurderte å stikke hull selv. Legen satte bedøvelse og skar opp den tromboserte hemoroiden og det lettet en del. I løpet av de neste dagene ble det meste mye bedre. Lykke til! Oppdatering... kålblad lindret faktisk en stund i går! Men så satte det i gang igjen, og sen kveld og natt ble fæl, og enda verre i dag. Måtte til lege og til slutt sykehuset. Akuttkirurgisk undersøkte, og det var en trombosert hemoroide, men den lå så langt inn at de ikke ville kutte i den. Mulig fissur også, men det var de ikke helt sikre på. Fikk to smertestillende jeg skulle ta, samt noe annet som jeg skal ta to ganger i døgnet også og se om det smertelindrer frem til den faller av av seg selv. De håpte det skjedde i løpet av en dag eller to og advarte meg om at det da kom til å blø en god del. Nesten ikke noe smertestillende har effekt på meg, men den kombinasjonen jeg fikk nå har hjulpet litt. Så nå er jeg i hvert fall litt smertelindret. Men fytti rakkern så inn i h... vondt, jeg har ligget og grått mye i dag av smerter, noe jeg aldri har gjort før! Har følt meg helt desperat. Så er det bare å håpe på at den dustetromoserte hemoroiden faller av snart slik at de største smertene forsvinner. Skulle innkalles på nytt etter nyttår for sjekk og ev. vurdere noe behandling for å forebygge mer i fremtiden. Så lenge jeg får litt smertelindring så holder jeg i hvert fall ut Takk for alle svar i går, det varmet Anonymous poster hash: 74984...d3a
HvittHus Skrevet 15. desember 2014 #14 Skrevet 15. desember 2014 Jeg hadde et tilnærmet likt forløp som deg. På fjerde dagen ga jeg opp og fikk komme inn til legen. Var helt desperat av smerte og vurderte å stikke hull selv. Legen satte bedøvelse og skar opp den tromboserte hemoroiden og det lettet en del. I løpet av de neste dagene ble det meste mye bedre. Lykke til! Oppdatering... kålblad lindret faktisk en stund i går! Men så satte det i gang igjen, og sen kveld og natt ble fæl, og enda verre i dag. Måtte til lege og til slutt sykehuset. Akuttkirurgisk undersøkte, og det var en trombosert hemoroide, men den lå så langt inn at de ikke ville kutte i den. Mulig fissur også, men det var de ikke helt sikre på. Fikk to smertestillende jeg skulle ta, samt noe annet som jeg skal ta to ganger i døgnet også og se om det smertelindrer frem til den faller av av seg selv. De håpte det skjedde i løpet av en dag eller to og advarte meg om at det da kom til å blø en god del. Nesten ikke noe smertestillende har effekt på meg, men den kombinasjonen jeg fikk nå har hjulpet litt. Så nå er jeg i hvert fall litt smertelindret. Men fytti rakkern så inn i h... vondt, jeg har ligget og grått mye i dag av smerter, noe jeg aldri har gjort før! Har følt meg helt desperat. Så er det bare å håpe på at den dustetromoserte hemoroiden faller av snart slik at de største smertene forsvinner. Skulle innkalles på nytt etter nyttår for sjekk og ev. vurdere noe behandling for å forebygge mer i fremtiden. Så lenge jeg får litt smertelindring så holder jeg i hvert fall ut Takk for alle svar i går, det varmet Anonymous poster hash: 74984...d3a Huff for et forferdelig døgn du har hatt. Det er nesten uvirkelig at et så lite problem, kan være så ekstremt smertefullt. Når det gjelder smertestillende og liten effekt, kan det være greit å sjekke for feil på noen gener som kan gi problemer med omdannelsen av medikamenter. Les litt om feil på cyp2d6/cyp2c19/cyp2c9 her: http://anx.no/cyp2d6/
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #15 Skrevet 15. desember 2014 Huff for et forferdelig døgn du har hatt. Det er nesten uvirkelig at et så lite problem, kan være så ekstremt smertefullt. Når det gjelder smertestillende og liten effekt, kan det være greit å sjekke for feil på noen gener som kan gi problemer med omdannelsen av medikamenter. Les litt om feil på cyp2d6/cyp2c19/cyp2c9 her: http://anx.no/cyp2d6/ Etter at jeg hadde null effekt av tramadol for et år siden og ble kalt hypokonder på legevakten så fikk jeg legen min til å teste meg for slike cyp'er. Jeg har feil på to av dem (husker ikke hvilke i farta) - så du har helt rett i det. Jeg har aldri tenkt på det tidligere, for jeg har jo lært meg å takle smerte (har hatt flere prolapser samt bekkenbrudd og kommet meg gjennom alt uten smertestillende, til og med vært i 100 % jobb tross smertene). Men de smertene jeg har hatt siste døgnet var smerter jeg ikke greide å forholde meg til på noen måte. Ble heldigvis tatt på alvor i dag, kanskje fordi jeg kunne fortelle at jeg var cyp-testet. Men det er jo egentlig litt skremmende å tenke på hvis man skulle blir virkelig alvorlig syk en gang... bank i bordet... Akkurat det med cyp er noe flere burde vite om, for jeg tror det må gå flere rundt der ute som ikke blir tatt på alvor mtp smerter. Ja, det føles litt uvirkelig at noe så lite kan gi slike enorme smerter!! Takk for oppmuntring og støtte Anonymous poster hash: 74984...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå