Gå til innhold

Barn som kommer på besøk på ettermiddag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 7 fikk akkurat besøk av en kamerat. Han bor et stykke unna og har gått hit selv i skumringen uten noen form for refleks på seg. Vel, jeg så det var en bitteliten refleksbit bak nederst på jakka. Han fortalte at han må hjem kl 18. Da er det bekmørkt og da gå hjem uten refleks..

Hvorfor er foreldre så sløve i forhold til dette? En gutt på 7 år gå langs veien i mørket uten refleks? Jeg tar selvfølgelig på han en av våre refleksvester, men jeg reagerer likevel på at foreldre sørger for at barna har dette på eller med seg når de vet de skal gå hjem i mørket??

Anonymous poster hash: 5564c...45f

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Da skal du se skoleveien her om morgenen. De fleste er utstyrt med ekstra refleks på seg, men møter daglig barn uten noen form for refleks på seg om morgenen. Og her i Sør er det mørkt kl 8 når mange går.

Synes også de jakker som det er noen få reflekser på ikke er tilstrekkelig i skumring eller mørket. Tror foreldre ikke er klar over hvilken risiko de tar.

Var en 5-6 klassing som skled på det glatte føret foran meg her om dagen og ut i veibanen. Ingen refleks på hverken sekk eller seg selv.

Skrevet

Ikke alle foreldre som har kontroll på ungene sine. Noen bare kler på seg og går ut. Selv har jeg prentet inn med vester på mine 

Anonymous poster hash: 39b33...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...