Gå til innhold

En lesbisk har blitt interessert i meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det på en måte som er ok for begge to..

Hun begynte på treningen min for et par mnd siden og vi har sparret endel sammen, vi har en kjempegod tone og har det veldig gøy sammen. I helgen var vi på julebord og da kom det frem at hun var lesbisk, jeg hadde ingen anelse, men enkelte ting ga mer mening..Hun strøk mye på meg, sa at jeg var flott, pen, hadde en fantastisk kropp, veldig flink til å danse osv..Jeg bare lo det bort og vi begynte å prate om andre ting. Hun holdt seg i nærheten av meg hele kvelden, og "okkuperte" meg litt på en måte. Jeg prøvde å fortelle at jeg liker gutter og det vet hun jo..

I går spurte hun om jeg ville være med ut å danse med henne, på en homobar. Jeg takket pent nei da jeg ikke orket eller hadde lyst..

Nå vet jeg liksom ikke hvordan jeg skal oppføre meg, jeg liker å trene med henne og hun er en artig person, men bare som en venn..

Anonymous poster hash: 50f06...bd3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du takler det på samme måte som hvis en mann du ikke var interessert i var interessert i deg. Takk for komplement, smigret men altså ikke interessert.

Skrevet

Jeg ville nok sagt at om hun ikke respekterer deg nok til å ikke gjøre dette ubehagelig for deg kan du dessverre ikke møte henne mer og heller ikke trene sammen med henne.

Samme som om det var en mann som var for pågående og du ikke var interessert.

Anonymous poster hash: bf353...e7e
Skrevet

Du takler det på samme måte som hvis en mann du ikke var interessert i var interessert i deg. Takk for komplement, smigret men altså ikke interessert.

Jeg har jo prøvd å formidle akkurat det, men det er som hun stenger av når jeg avviser.

Jeg ville nok sagt at om hun ikke respekterer deg nok til å ikke gjøre dette ubehagelig for deg kan du dessverre ikke møte henne mer og heller ikke trene sammen med henne.

Samme som om det var en mann som var for pågående og du ikke var interessert.

Anonymous poster hash: bf353...e7e

Ja, det er jo nesten slik jeg føler det..Jeg føler også at jeg må være mer varsom fordi hun er lesbisk, at jeg ikke må trakke over noen usynlige grenser..Åh, vanskelig å forklare :P Jeg vil ikke fremstå som en homofob, jeg er ikke det, har flere mannlige homofile venner..

Men det er jo selvsagt mulig at jeg legger for mye tenking i dette :)

Anonymous poster hash: 50f06...bd3

Skrevet

Spiller ingen rolle om det er en mann eller kvinne, om de er interessert i deg eller ikke.

Om de tråkker over dine grenser må du fortelle at de gjør det.

Om de ikke gir seg så gir du beskjed at du ikke ønsker å tilbringe mer tid med personen da personen ikke respekterer deg og grensene dine.

Man kan ikke la folk ture fram om de er lesbisk fordi man er redd for å virke homofil eller om de er mørke i huden for man er redd for å virke som rasist osv.

Du har dine grenser og det er ikke greit at andre bare tråkker over de samme hva. Vær klar og tydelig.

Anonymous poster hash: be966...2dc
Skrevet

Det er jo ikke som om det smitter, så det er ikke noe å være redd for. :P

En mann som er interessert er jo farlig fordi han kan tenkes å voldta. Kvinner voldtar ikke, så sånn sett så er hun jo ikke farlig. Ta det som et kompliment, fortell henne at du ikke kan noe for det, du er født heterofil og det er bare sånn du er. Men si takk for at hun er så åpen og ærlig med deg, si at du føler deg smigret. Men det vil aldri kunne skje noe mellom dere to, selv om du er glad i henne også. 

Anonymous poster hash: 422d4...cfb
Skrevet

En mann som er interessert er jo farlig fordi han kan tenkes å voldta. Kvinner voldtar ikke, så sånn sett så er hun jo ikke farlig. Ta det som et kompliment, fortell henne at du ikke kan noe for det, du er født heterofil og det er bare sånn du er. Men si takk for at hun er så åpen og ærlig med deg, si at du føler deg smigret. Men det vil aldri kunne skje noe mellom dere to, selv om du er glad i henne også.

Kvinner voldtar ikke?

Anonymous poster hash: cb50a...385

Skrevet

Du har jo ikke forstått noe som helst! Er det mulig??

Når noen legger an på deg med seksuelle baktanker, du gir beskjed om at du ikke er interessert og personen nekter å gi seg, da krysses grensen til seksuell trakassering. Kjønn betyr ikke noe i denne sammenhengen!

Jeg opplevde langvarig seksuell trakassering av ei dame for noen år tilbake. Jeg har opplevd å bli trakassert av menn også. Det er ingen forskjell på hvordan det oppleves for den som utsettes for svært uønsket seksuell oppmerksomhet.

Et par år senere opplevde jeg på nytt at ei lesbisk ble interessert i meg. Jeg var hyggelig med henne, men viste tydelig at jeg ikke var interessert. Jeg kunne gjengjelde et smil, men ikke et smil som var eller ble flørtende. Hun forstod det og avsluttet sin flørting med meg.

Forskjellen på de to damene var at førstnevnte ikke aksepterte mine grenser overhodet. Uansett hva jeg sa eller gjorde, så spilte det ingen rolle. Når det omsider gikk inn hos henne begynte hun å sette ut rykter om at jeg var lesbisk - noe som kom han jeg var interessert i for øre også, og han backet unna. Kunne lagt ut en lang historie, men gidder ikke. Hadde det vært i dag så hadde jeg anmeldt henne til politiet og blitt ferdig med det.

Sistnevnte ble jeg etter hvert ganske godt kjent med og vi kunne ha veldig hyggelige samtaler sammen. Hun takket meg en gang fordi jeg hadde oppført meg helt "normalt" da hun hadde lagt seg etter meg, at jeg hadde avvist henne på en tydelig, men ikke stygg måte. Ironisk nok følte hun seg akseptert fordi jeg ikke hadde lagt mer i det enn om det var en mann som prøvde seg på meg og som jeg ga signal til om at jeg ikke var interessert. Hun hadde følt at jeg respekterte henne og hennes legning på den måten. Og fordi hun tok mine signal alvorlig så følte jeg at hun også respekterte meg.

HI, hun som er interessert i deg er trolig så forelsket at hun blir blind for sin egen oppførsel. Men uansett så er det hun gjør ikke akseptabelt, for hun tråkker over dine grenser. Si til henne at du liker henne som person og synes dere har det moro sammen, men at du kun tenner på menn og er ikke interessert i damer slik hun ønsker. Si at du setter pris på henne som en venninne, men at hvis hun ikke forstår at det aldri kan bli noe mer mellom dere så må du trekke deg unna henne.

Hun forstår ikk - eller vil ikke innse - at hun blir avvist, og da er det kun klar tale som gjelder!

Si det på en ok måte som viser henne respekt, men vær tydelig på hvor dine grenser går.

Anonymous poster hash: 4a63e...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...