Gå til innhold

Huff, har bare lyst til å grave meg ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, mannen, babyen og fireåringen var på butikken i dag. Det var langt over leggetiden til babyen og hun fikk ikke til å sove i vogna så hun skrek. Fireåringen var sulten og vi prøvde egentlig å bare komme oss ut av butikken fortest mulig og jeg finner ut at jeg har mistet kortet. Stressa som jeg var prøvde jeg å finne det, roe ned trøtt baby og passe på storesøster mens mannen stod å pratet med en fyr. Så jeg blir mektig irritert og da blir jeg enda mer stressa. De ringer heldigvis fra butikken og sier at de har funnet kortet mitt så jeg bare sier til mannen min "kom nå går vi". Prøver å komme ut med vogna i kassa med urolig og veeeeldig trøtt baby på armen og mannen står å ler fordi jeg er stressa. Da sier jeg (dessverre) veldig høyt : "Du har ingen rett til å stå å le av meg, det er altfor sent og babyen må sove nå. Hadde du giddi å vært med å fly opp og ned til henne når hun legges overtrøtt så hadde det vært noe annet"

Så står et foreldrepar fra barnehagen rett ved siden av oss og lirer av en kommentar til mannen min om meg.

Babyen har sovet dårlig i 4 mnd nå og jeg er utslitt, mannen jobber kveld og natt og alt der står på meg. Så det kokte over for meg.

Ååå så flau jeg er, de må tro jeg er helt gal. Jeg er enig i at man ikke skal lufte "skittentøyet" ute blandt folk, men jeg ble bare så irritert. Og så stressa, folk må ha trudd jeg er ustabil!

Og han som mannen min stod å pratet med må tenke at jeg er tidenes største bitch, ikke sa jeg hei og bare beordret mannen min til kassa. Jeg vim gjemme meg bort

Anonymous poster hash: 11daf...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit happens! :) Alle kan drite litt på draget om timingen er dårlig nok. Det går over :)

Anonymous poster hash: 3f2d9...be6
Skrevet

Be mannen om unnskyldning.

Og så blir dere enige om at om noen år så kommer dere til å kunne se tilbake på denne perioden og le av alt det rare dere sa og gjorde da dere var så slitne og trøtte ;)

Anonymous poster hash: 980f1...dd3
Skrevet

Folk som står og ser på tror nok sikkert at du er en presset og sliten mor som akkurat der og da har fått nok. Senk skuldrene, gi en unskyldning til offentlig skittentøyvask til mannen din og pust lettet ut (for du er vel ute av butikken nå? ;) )

Anonymous poster hash: 5e105...fe6

Skrevet

Skjønner følelsen, men det er faktisk umenneskelig å aldri vise fram bremsesporene offentlig. Hadde jeg vært tilskuer så hadde jeg tenkt "han fortjener det GARANTERT", eller "Gudskjelov at det ikke bare er jeg som er klin sprø". Eller no sånt :D

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ikke flaut å være menneskelig...

Skrevet

Vel, her er det flust av ting som unnskylder/forklarer oppførselen så jeg ville ha gitt beng i hva folk trodde de så og heller tatt en samtale med mannen om hva du egentlig trengte å si. At du føler deg alene med ansvaret for familien og at han ikke forstår/tar på alvor hvor tungt og ensomt det er for deg.

Anonymous poster hash: 2a7e5...3ee

Skrevet

Så lenge de har barn selv så tror jeg de kjente seg veldig godt igjen. Kunne godt funnet på noe sånt selv om jeg var stressa nok. Ville ikke brukt energi på å tenke noe mer over det. Klem til deg!

Anonymous poster hash: b56b8...2cb

Skrevet

Æsj erre så nøye a'?

Har gjort noe liknende et par ganger selv. Men jeg bryr meg ikke...

Anonymous poster hash: 85986...c67

Skrevet

Hva slags kommentar om deg, lirte det andre paret av seg da? Er det heller de kanskje, som burde være flaue...?

Anonymous poster hash: 95fbe...4e0
Skrevet

Jeg lurer mest på hvorfor en av dere ikke var hjemme og la barna mens den andre handlet? Hvorfor ta barna med på handletur i leggetiden?

Anonymous poster hash: 59ec4...7e9

Skrevet

Syns mannen din fortjente litt offentlig ydmykelse. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet

Anonymous poster hash: b3592...2d9

Skrevet

Hadde jeg stått i den køen og overhørt deg, så hadde jeg garantert "tatt din side" i saken. Om det kan være noe trøst. ;)

Ikke heng deg opp i dette, sikker på at ingen av de andre tenker på det engang.

Skrevet

Jeg lurer mest på hvorfor en av dere ikke var hjemme og la barna mens den andre handlet? Hvorfor ta barna med på handletur i leggetiden?

Anonymous poster hash: 59ec4...7e9

Det dagluren hun skulle legge seg til

Skrevet

Skjønner godt at du ble irritert, jeg, og jeg kan garantere at du ikke er den første eller siste til å fyre av litt offentlig. Hvem som helst kunne blitt stressa i den situasjonen der, og folk som har vært i lignende situasjoner forstod deg nok helt sikkert. :) Husker svigerinnen min og mannen kranglet så busta føyk en gang vi var sammen ute, og jeg husker at jeg ikke tenkte annet enn at det var godt å se at andre også kunne gjøre slikt. ;)

Skrevet

Hadde jeg stått i den køen og overhørt deg, så hadde jeg garantert "tatt din side" i saken. Om det kan være noe trøst. ;)

Ikke heng deg opp i dette, sikker på at ingen av de andre tenker på det engang.

Helt enig. De siste ukene kunne jeg gjort det samme selv og med god grunn. Vi er ikke to som legger og styrer med unger her heller. Tror ikke det er noe å bry seg om. Dårlig timing, men ingen big deal.

Anonymous poster hash: b6586...981

Skrevet

Greit å snakke ut om det som skjedde i butikken, og kanskje be om unnskyldning, men synes nå mannen din bør be om unnskyldning også. Man ler da ikke av kjæresten sin på den måten når hun er stressa og sliten og lei, et barn er sultent og baby som skriker. Nei, da hadde det kokt for meg også, Så sånn sett er det egentlig han som burde si unnskyld.

Anonymous poster hash: 52bbb...907
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) føler meg litt bedre nå. Nei, mannen min bryr jeg meg ikke noe om, hehe :) han fikk ikke noe unnskyldning og han fleipet det selv bare bort etterpå, så ingen fare der. Men de fra barnehagen må tro jeg er helt gal :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Hadde bare tenkt at jeg er glad jeg ikke er den eneste som kan bli litt for irritert iblandt ;) Er de fra bhg normale mennesker forstår de nok godt at slikt kan skje en sjelden gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...