Gå til innhold

kan noen forklare hvordan man lager eggerøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min blir bare som en graut, ikke slik den skal være.hvordan steker man den?

Anonymous poster hash: 428b9...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blande med litt melk og salt. Så rører du bare rundt med en sleiv når du har slengt det oppi panna:)

Skrevet

Min blir også graut. Det skal jo være graut :P

Egg + melk (evt gressløk), salt og pepper.

Hell i panne med full varme, skrape konstant.  Jeg fortsetter å hakke og skrape selv etter den er ferdig, slik at alt vannet som er igjen i panna blir borte

Anonymous poster hash: b2924...57c
Skrevet

Ca 1 ss melk pr egg, litt salt og eventuelt gressløk.

Visp lett sammen og hell i pannen på middels varme.

Skyv på blandingen i samme retning hele tiden. Når den har stivnet litt tar du pannen vekk fra platen, fortsett og skyv til den har fått den konsistensen du ønsker, så hakker du den opp.

Anonymous poster hash: 0c7a6...fc5

Skrevet

Takker for svar!!! Skal prøve i morgen!

Anonymous poster hash: 428b9...d70

Skrevet

Jeg blander aldri med melk ellee fløte, bruker bare vann. 1 ss vann per egg, litt mer om det er store egg. Litt salt og pepper i røra. Hell i varm panne med litt smør/stekefett. La blandingen stivne litt og trekk den stivner røren litt inn mot midten slik at røre som ikke har stivnet renner ned mot varmen. Fortsett slik, men ikke rør absolutt hele tiden slik noen her skriver. Slutt når eggerøren er så tørr som du ønsker. Gjør du det på denne måten får du fine, store og myke 'topper' av eggerøre. Del dem evt opp så smått som du ønsker v

Anonymous poster hash: ba0de...458

Skrevet

Jeg blander aldri med melk ellee fløte, bruker bare vann. 1 ss vann per egg, litt mer om det er store egg. Litt salt og pepper i røra. Hell i varm panne med litt smør/stekefett. La blandingen stivne litt og trekk den stivner røren litt inn mot midten slik at røre som ikke har stivnet renner ned mot varmen. Fortsett slik, men ikke rør absolutt hele tiden slik noen her skriver. Slutt når eggerøren er så tørr som du ønsker. Gjør du det på denne måten får du fine, store og myke 'topper' av eggerøre. Del dem evt opp så smått som du ønsker v

Anonymous poster hash: ba0de...458

Sånn gjør jeg det og. Har heller aldri melk i eggerøren, men har gjerne i litt gressøk

Anonymous poster hash: 2fe43...59f

Skrevet

Jeg prøvde meg på den som gordon ramsey lager og den ble meget vellykket, fikk tom kommentarer på hva jeg hadde gjort med den,hihi ;) Google gordon ramsey og eggerøre, så får du opp YouTube hvor han lager den til jul. Jeg varmer den litt lengre enn det han gjorde,liker den ikke så blaut,men for en god smak :)

Skrevet

Ca 1 ss melk pr egg, litt salt og eventuelt gressløk.

Visp lett sammen og hell i pannen på middels varme.

Skyv på blandingen i samme retning hele tiden. Når den har stivnet litt tar du pannen vekk fra platen, fortsett og skyv til den har fått den konsistensen du ønsker, så hakker du den opp. Anonymous poster hash: 0c7a6...fc5

Støtter denne. Du må la det stivne en del før du dytter på røra med ei sleiv. Og det blir best med ei spiseskje vann pr egg.

Anonymous poster hash: 67681...a77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...