Gå til innhold

Den mest uhøflige gjesten i verden ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det ok ? 

Saken er at jeg følger et kostholds- og treningsprogram som er ganske strengt. Det er ikke rom for å jukse en eneste dag, og det går helt fint. 

Men i dag er vi bedt på pizza hos noen venner, og jeg kan ikke spise gluten, ost eller sukker. Derfor holder jeg på å lage med litt mat som jeg tar med i stedet. 

Gjør det meg til verdens mest uhøflige gjest, eller er det greit å kreve en plass i samfunnet og forståelse for mine valg, selv om det går på kryss av vanlig kotyme ? 

Det er IKKE sånn at jeg forkynner sunnhet for alle og enhver, jeg ligger lavt i terrenget med dette. Andres valg legger ikke jeg meg borti, og diskuterer slikt minst mulig. 

Hva mener dere ?

Anonymous poster hash: 13070...343
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet med at du tar med egen mat, du må følge ditt eget løp. Men jeg ville kanskje informert de på forhånd, slik at de er klar over at du kommer med egen mat?!

Lykke til med kostholdet :)

Anonymous poster hash: 5bc4c...8a0

Skrevet

Hadde sagt fra på forhånd, evt sagt det er pga allergier hehe

Anonymous poster hash: 66f5c...911
Skrevet

Du kan løse denne situasjonen på en god eller dårlig måte.  

God måte:  Ring verten og si at du følger et kostholdsprogram som er strengt, og at du derfor ikke kan spise pizza.  Tilby deg å lage salat eller lignende og ta med nok til alle.  

Dårlig måte:  Takk ja til pizzainnbydelse.  Ta med en matboks med diettmat som du spiser mens de andre spiser pizza.  

Når jeg inviterer andre på middag så beregner jeg mat/drikke til alle.  Det er irriterende hvis noen har spesielle ønsker uten at de gir beskjed.  Jeg vet ikke om vennene dine bestiller eller lager pizza, men hvis du er grunnen til at de kjøper/lager en ekstra pizza uten at du engang gidder gi beskjed så har de grunn til å bli irritert.  Hvis mine gjester gir beskjed om at de helst ikke vil ha noe spesielt, at de allerede har spist et annet sted eller lignende, så har jeg absolutt ingen grunn til å bli sur.  

Anonymous poster hash: a75c0...e1e
Skrevet

Jeg har spist disse tingene før, så vil ikke lyve på meg noen allergi...

HI

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville vært åpen og sagt som det er....ærlighet er tingen.

Skrevet

Ville vært åpen og sagt som det er....ærlighet er tingen.

Ja, jeg gjør såklart det. 

Men mange mener at det skader jo ikke med bare ett kakestykke, bare eeeen sjokolade, bare ett pizzastykke siden vi skal kose oss.

Men i mitt tilfelle så skader det faktisk veldig. 

Skrevet

Det er ikke noe problem at du tar med egen mat. Ring bare å si ifra hvordan ting ligger an.

Jeg hadde ikke reagert negativt om du hadde vært min venninne.

Jeg hadde sagt: kult, flink du er og kjempe bra at du vil komme selvom du går glipp av pizza. Gleder meg til å se deg :D

Jeg så det hele for meg inni hodet mitt nå. Spesielt.

Skrevet

Uhøflig gjest er den som ikke hjelper til med feks å rydde av bordet, eller i det minste spør om det. Eller ikke takker for maten. Eller kommer altfor sent uten unnskyldning. Du er ikke uhøflig, men jeg ville sagt ifra på forhånd.

Anonymous poster hash: fb622...659

Gjest marmeladen
Skrevet

Eller er det ok ? 

Saken er at jeg følger et kostholds- og treningsprogram som er ganske strengt. Det er ikke rom for å jukse en eneste dag, og det går helt fint. 

Men i dag er vi bedt på pizza hos noen venner, og jeg kan ikke spise gluten, ost eller sukker. Derfor holder jeg på å lage med litt mat som jeg tar med i stedet. 

Gjør det meg til verdens mest uhøflige gjest, eller er det greit å kreve en plass i samfunnet og forståelse for mine valg, selv om det går på kryss av vanlig kotyme ? 

Det er IKKE sånn at jeg forkynner sunnhet for alle og enhver, jeg ligger lavt i terrenget med dette. Andres valg legger ikke jeg meg borti, og diskuterer slikt minst mulig. 

Hva mener dere ?

Helt greit! Bare si du må følge en streng diett på grunn av helsemessige årsaker. Ingen som har noe med det :)

Har en venn som sliter med magen, han har alltid matpakke om det blir servert ting han ikke tåler. Eller jeg legger av ting til han før jeg tilsetter diverse ting han ikke tåler.

Skrevet

God måte: Ring verten og si at du følger et kostholdsprogram som er strengt, og at du derfor ikke kan spise pizza. Tilby deg å lage salat eller lignende og ta med nok til alle.

Dårlig måte: Takk ja til pizzainnbydelse. Ta med en matboks med diettmat som du spiser mens de andre spiser pizza.

Når jeg inviterer andre på middag så beregner jeg mat/drikke til alle. Det er irriterende hvis noen har spesielle ønsker uten at de gir beskjed. Jeg vet ikke om vennene dine bestiller eller lager pizza, men hvis du er grunnen til at de kjøper/lager en ekstra pizza uten at du engang gidder gi beskjed så har de grunn til å bli irritert. Hvis mine gjester gir beskjed om at de helst ikke vil ha noe spesielt, at de allerede har spist et annet sted eller lignende, så har jeg absolutt ingen grunn til å bli sur.

Enig!
Skrevet

Jeg synes sånne gjester er irriterende, mest fordi det de driver med er bare tull og det er helt umulig å si det uten at de det gjelder blir pissure. Jeg hadde ikke invitert deg på mat igjen før du var ferdig med nykkene.

Anonymous poster hash: 55873...cb1

Skrevet

God måte: Ring verten og si at du følger et kostholdsprogram som er strengt, og at du derfor ikke kan spise pizza. Tilby deg å lage salat eller lignende og ta med nok til alle.

Dårlig måte: Takk ja til pizzainnbydelse. Ta med en matboks med diettmat som du spiser mens de andre spiser pizza.

Når jeg inviterer andre på middag så beregner jeg mat/drikke til alle. Det er irriterende hvis noen har spesielle ønsker uten at de gir beskjed. Jeg vet ikke om vennene dine bestiller eller lager pizza, men hvis du er grunnen til at de kjøper/lager en ekstra pizza uten at du engang gidder gi beskjed så har de grunn til å bli irritert. Hvis mine gjester gir beskjed om at de helst ikke vil ha noe spesielt, at de allerede har spist et annet sted eller lignende, så har jeg absolutt ingen grunn til å bli sur.

Enig i dette.

Lag salat som alle forsyne seg av!

Gi beskjed at du ikke spiser pizza.

Anonymous poster hash: f3f81...a30

Skrevet

Jeg synes sånne gjester er irriterende, mest fordi det de driver med er bare tull og det er helt umulig å si det uten at de det gjelder blir pissure. Jeg hadde ikke invitert deg på mat igjen før du var ferdig med nykkene.

Anonymous poster hash: 55873...cb1

Jepp, en sånn type tullediett har gjort at jeg har gått ned 45 kg og blitt der.

Og det er jo bare idiotisk!

Anonymous poster hash: a70df...27e

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Si du er på diett og at du tar med egen mat. Da slipper de å lage mer enn nødvendig. Det er et mareritt å være på slankern når alle andre mener at man bare kan unne seg litt. Neo, alle kan ikke det, og det syns jeg folk bør respektere.

Skrevet

God måte:  Ring verten og si at du følger et kostholdsprogram som er strengt, og at du derfor ikke kan spise pizza.  Tilby deg å lage salat eller lignende og ta med nok til alle.  

Dårlig måte:  Takk ja til pizzainnbydelse.  Ta med en matboks med diettmat som du spiser mens de andre spiser pizza.  

Når jeg inviterer andre på middag så beregner jeg mat/drikke til alle.  Det er irriterende hvis noen har spesielle ønsker uten at de gir beskjed.  Jeg vet ikke om vennene dine bestiller eller lager pizza, men hvis du er grunnen til at de kjøper/lager en ekstra pizza uten at du engang gidder gi beskjed så har de grunn til å bli irritert.  Hvis mine gjester gir beskjed om at de helst ikke vil ha noe spesielt, at de allerede har spist et annet sted eller lignende, så har jeg absolutt ingen grunn til å bli sur.  

Støtter denne fullt og helt! :) Skjønner deg godt og synes ikke det er tullete. Er også slik at jeg ikke kan skeie ut bare et måltid eller en dag, men jeg ville gitt beskjed på forhånd og tatt med noe alle kan spise av. Pizza med salat til er kjempegodt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...