Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 Er det noen som har vært sykemeldt pga brudd i halebeinet her? Jeg brakk halebeinet for to uker siden, gikk på jobb en uke, men ble så sykemeldt siden jeg går og feilbelaster bekkenet (har bekkentrøbbel etter to svangerskap med heftig bekkenløsning) og har da fått ganske vondt. Er ikke blitt noe bedre i hverken bekken eller halebeinet iløpet av denne uka, så lurer på om noen har erfaring med en lignende situasjon? Om bekkenet skal være vondt like lenge som halebeinet kan være vondt (kan ta flere måneder ifølge legen) så kommer det jo til å ta evigheter! Og blir jeg sykemeldt i jula kommer samvittigheten til å bli kullsvart Noen som har vært sykemeldt med halebeinsbrudd? Hva jobbet dere med og hvor lenge var dere sykemeldt? Anonymous poster hash: a95be...ca0
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Venninna mi som er servitør var sykemeldt i to mnd pga halebeinsbrudd. Men så er det jo høy stå/gå-belastning i det yrket da. Mulig man kan korte ned en del om man har en mindre belastende jobb. Anonymous poster hash: bc508...4fc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Du kan da ikke få svart samvittighet ovenfor arbeidsgiver om du blir sykemeldt pga et beinbrudd! Det er jo tullete! Det er da ikke noe du har gjort med vilje 😊 Anonymous poster hash: e47e5...574
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #4 Skrevet 13. desember 2014 Bein gror i løpet av 5-6 uker. Anonymous poster hash: 7e6ab...b39
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Slo meg kraftig i halebeinet for snart to år siden, og dette kjenner jeg enda. Har ikke vært sykemeldt, har en jobb uten fysisk aktivitet men mye stillesitting. Men nå er det stillesitting som gjør mest vond hos meg, spesielt dersom stolen er for lav. Sånn jeg husker det så gjorde det enormt vondt de første dagene, kanskje en uke. Så ble det litt betre og et nytt "stadie" i noen måneder. Så ble det gradvis betre frem til det hadde gått et år. Siste året har det vært det samme. Anonymous poster hash: bbc3c...1fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Umulig å si, for det er veldig individuelt når det kommer til halebenet. Noen trenger ikke sykemelding, andre sliter i lang tid. Håper du er en av de det går raskere med. Om smertene er like ille uti neste uke så be om en ny vurdering, det hender de velger å gjøre noe med det fordi noen slike brudd ikke får nok ro til at de gror innen den tiden det normalt tar. Som sagt, det er veldig individuelt hvordan det forløper. Stor sympati - god bedring! Og er du like dårlig i jula så bør du ikke jobbe. Anonymous poster hash: e3314...b0d
mamma_bergen Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Bein gror i løpet av 5-6 uker. Anonymous poster hash: 7e6ab...b39 Å knekke halebeinet er annerledes. Det får ikke være i ro til å gro. Jeg knakk mitt for 1,5 år siden og er fremdeles plaget med det. Jeg var aldri sykemeldt for det da.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Bein gror i løpet av 5-6 uker. Anonymous poster hash: 7e6ab...b39 Å knekke halebeinet er annerledes. Det får ikke være i ro til å gro. Jeg knakk mitt for 1,5 år siden og er fremdeles plaget med det. Jeg var aldri sykemeldt for det da. Det er ikke anderledes, bein gror uansett. Det er kun de store beinene i kroppen en har muligheten til å avlaste, dette er for å hindre uheldig sammenvoksninger. Bein er grodd etter 6 uker, så lenge det ikke er en underliggende medisinsk tilstand som hindrer beintilheling. Anonymous poster hash: 7e6ab...b39
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Bein gror i løpet av 5-6 uker. Anonymous poster hash: 7e6ab...b39 Å knekke halebeinet er annerledes. Det får ikke være i ro til å gro. Jeg knakk mitt for 1,5 år siden og er fremdeles plaget med det. Jeg var aldri sykemeldt for det da. Det er ikke anderledes, bein gror uansett. Det er kun de store beinene i kroppen en har muligheten til å avlaste, dette er for å hindre uheldig sammenvoksninger. Bein er grodd etter 6 uker, så lenge det ikke er en underliggende medisinsk tilstand som hindrer beintilheling. Anonymous poster hash: 7e6ab...b39 Har du hatt halebensbrudd? Mulig det gror etter noen uker, men smertene henger i myye lenger. Anonymous poster hash: bbc3c...1fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Jeg synes det avhenger av hvilken type jobb du har. Har du stillesittende arbeid så kan du avlaste med en såkalt smultringpute. Har du fysisk krevende arbeid, laane avlastning være vanskeligere, og da kan du nok ha behov for sykmelding over noe lengre tid. Anonymous poster hash: 5065e...4c9
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Nei, halebein gror ikke etter 6 uker, dette sa legen selv da jeg var der. Tror nok det blir å ringe på mandag og be om videre sykemelding, noe han egentlig forventet da det var grunnen til at jeg ikke bare ble sykemeldt ut uka. Jeg jobber på sykehjem, så det er mye gåing, ståing, løfting, ugunstige arbeidsstillinger osv. Måtte surret en slik smultringpute fast på rumpa om jeg skulle sittet på det siden jeg sjelden sitter på samme stolen mer enn et par ganger iløpet av en arbeidsdag. Takk for svar dere, lettet litt på samvittigheten Anonymous poster hash: a95be...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå