Gå til innhold

Den beste oppskriften på risboller??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Send den til meg ;). I fjor lagde jeg en med kokesjokolade og delfiafett og egg og sukker som ble eggedosis. Har lett litt nå, og funnet noen oppskrifter med kakao istedet for sjokolade og andre med fløte og smør istedet for delfiafett.. Så jeg lurer på hvem jeg skal prøve i år :). Syns denne så spennende ut men http://pludrehanne.blogspot.no/2013/12/knallgode-risboller.html?m=1

 

Anonymous poster hash: 18cbb...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker å smelte masse sjokolade,og så røre i puffa ris, kun det! Går fort 1 kg sjokkis , men er så utrolig godt! Fått masse skryt for de🎉😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppskriften:

 

2 plater kokesjokolade

1 plate delfiafett

3 ss sterk kaffe

3 egg

3 ss sukker

puffet ris

 

Lag eggedosis, smelt delfiafettet og putt sjokoladen oppi, ha alt i en stor bolle og rør inn puffet ris. Har prøvd mange oppskrifter på disse gjennom årene, men denne er så absolutt den mest populære her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på denne.  Risbollar var stas då eg vaks opp, så eg bør vel byrje å lage til ungane her og. 

Såg interessant ut den du linka til, men tenkjer dei kanskje må stå i kjølekap pga fløyte og smør.  Men er for såvidt romsleg kjølekap på verandaen no om dagen, så akkurat til jul går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de blir aller best uten egg. Da holder de seg sprø. Bruker kun sjokolade og delfiafett.

 

Anonymous poster hash: db04a...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de blir aller best uten egg. Da holder de seg sprø. Bruker kun sjokolade og delfiafett.

 

Anonymous poster hash: db04a...126

De skal jo ikke være sprø!

Den oppskriften over her bruker jeg, og den er best. Har prøvd mange

 oppskrifter, men den er best likt her i jula, og vi er mange :-)

 

Anonymous poster hash: b93eb...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppskriften:

 

2 plater kokesjokolade

1 plate delfiafett

3 ss sterk kaffe

3 egg

3 ss sukker

puffet ris

 

Lag eggedosis, smelt delfiafettet og putt sjokoladen oppi, ha alt i en stor bolle og rør inn puffet ris. Har prøvd mange oppskrifter på disse gjennom årene, men denne er så absolutt den mest populære her.

Den bruker jeg også.Absolutt BEST! 

 

Anonymous poster hash: b93eb...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på denne.  Risbollar var stas då eg vaks opp, så eg bør vel byrje å lage til ungane her og. 

Såg interessant ut den du linka til, men tenkjer dei kanskje må stå i kjølekap pga fløyte og smør.  Men er for såvidt romsleg kjølekap på verandaen no om dagen, så akkurat til jul går det nok bra.

Nå lager ikke jeg risboller med fløte og smør, men de mer vanlige. Jeg  legger de fleste i fryseboksen, tar opp en pose om gangen og legger i kjøleskapet.. De tiner på et blunk. Jeg har ikke plass til alle i kjøleskapet

 

Anonymous poster hash: e0f6d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppskriften:

 

2 plater kokesjokolade

1 plate delfiafett

3 ss sterk kaffe

3 egg

3 ss sukker

puffet ris

 

Lag eggedosis, smelt delfiafettet og putt sjokoladen oppi, ha alt i en stor bolle og rør inn puffet ris. Har prøvd mange oppskrifter på disse gjennom årene, men denne er så absolutt den mest populære her.

Ja, denne er veldig bra, og jeg synes den er aller best med lys kokesjokolade. En smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er en plate delfiafett? Har kun sett delfiafett i pakker, aldri plater, så aner ikke mengden. Og to plater kokesjokolade, vil det si totalt 200 gram, eller 400? 

 

Sorry, er en habil baker og hobbykokk, men når det oppgis i såpass unøyaktige mål aner jeg ikke hvor jeg skal begynne. 



Anonymous poster hash: aa854...e67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppskriften:

 

2 plater kokesjokolade

1 plate delfiafett

3 ss sterk kaffe

3 egg

3 ss sukker

puffet ris

 

Lag eggedosis, smelt delfiafettet og putt sjokoladen oppi, ha alt i en stor bolle og rør inn puffet ris. Har prøvd mange oppskrifter på disse gjennom årene, men denne er så absolutt den mest populære her.

Hvor mange ca blir det av denne oppskriften?

 

 

Anonymous poster hash: 4b70c...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvor mye er en plate delfiafett? Har kun sett delfiafett i pakker, aldri plater, så aner ikke mengden. Og to plater kokesjokolade, vil det si totalt 200 gram, eller 400? 

 

Sorry, er en habil baker og hobbykokk, men når det oppgis i såpass unøyaktige mål aner jeg ikke hvor jeg skal begynne. 

 

Anonymous poster hash: aa854...e67

 

Uff, ser jeg skrev feil! Jeg mener en pakke delfiafett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bedre med kakao enn kokesjokoade, men det er en smakssak. Har dessverre klart å miste oppskriften jeg fikk av min mormor. De var utrolig gode, i en helt egen klasse, dypt savnet :(

 

Anonymous poster hash: 50977...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Beste oppskriften:

 

2 plater kokesjokolade

1 plate delfiafett

3 ss sterk kaffe

3 egg

3 ss sukker

puffet ris

 

Lag eggedosis, smelt delfiafettet og putt sjokoladen oppi, ha alt i en stor bolle og rør inn puffet ris. Har prøvd mange oppskrifter på disse gjennom årene, men denne er så absolutt den mest populære her.

Hvor mange ca blir det av denne oppskriften?

 

 

Anonymous poster hash: 4b70c...5eb

 

Tja, spørs jo litt på størrelsen, men ca 30....kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt lys kokesjokolade i vannbad og rør inn i rice crispies. Mye bedre enn risboller, ungene elsker dem også.

 

Anonymous poster hash: 41d43...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt lys kokesjokolade i vannbad og rør inn i rice crispies. Mye bedre enn risboller, ungene elsker dem også.

 

Anonymous poster hash: 41d43...a6a

Hva er rice crispies?

 

Anonymous poster hash: 33842...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Smelt lys kokesjokolade i vannbad og rør inn i rice crispies. Mye bedre enn risboller, ungene elsker dem også.Anonymous poster hash: 41d43...a6a

Hva er rice crispies? Anonymous poster hash: 33842...5a7

Det er en frokostblanding. Sprø ris crisp ala de i crispo sjokoladen. Nammenam!

 

Anonymous poster hash: 41d43...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...