Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Skal reise til for første gang Thailand snart, og jeg trenger tips. Jeg har vaksiner i orden. Men hørte at man kunne drikke noe for kollera? Er det lurt? Jeg har sensitiv mage. Så blir fort dårlig😥😷 Hva er lurt og huske på og hva er lurt når man skal ha med små barn? Tar imot alt av tips med takk! Anonymous poster hash: f7883...436
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Hvor i Thailand skal dere? Drikke noe for kolera? Aldri hørt om. Er det malaria du mener? Endret 12. desember 2014 av Mamma`n til Will& Ailo
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Vi skal til koh phangan. I januar. Det var en drikkevaksine som ikke er nødvendig, fordi dt ikke var kolera der. Men hvis man ville beskytte seg bedre for magevirus, kunne man ta den.. Jeg har jo ikke peiling da. 😟 Anonymous poster hash: f7883...436
Lilu81 Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Har reist mye, Mauritsius, Dominikanske republikk, Mexic, vest Afrika og Thailand. Har også sensitiv mage. Var på 2 ukers rundreise i Thailand fra sør til nord, spiste på gatekjøkken og var aldri syk. Ikke bruker jeg sånn antiseptic såpe heller. Var også to dager i Pukhet. Vi tok ingen vaksiner.God reise!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Vi skal til koh phangan. I januar. Det var en drikkevaksine som ikke er nødvendig, fordi dt ikke var kolera der. Men hvis man ville beskytte seg bedre for magevirus, kunne man ta den.. Jeg har jo ikke peiling da. 😟 Anonymous poster hash: f7883...436 Vi tok en en drikkevaksine, ble dårlig, men tror vi fikk mildere symptomer enn om vi ikke hadde tatt den. Sleit ihvertfall litt med magen noen dager. Anonymous poster hash: f5679...b2f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Så bra at du ikke ble syk. Håper jeg kan være like heldig. Og ikke minst barna. Det verste ville være om de ble syke. Noen andre tips. Ifht varme, mat eller farlige insekter? Alt en skal tenke på når det er barn med i bildet... Anonymous poster hash: f7883...436
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Ja det finnes flytende medisin mot kolera. Du bør også bruke idoform forebyggende og ha med imodium til akutte tilfeller. Jeg har uc og kommer også til å ha med meg prednisolon i tillegg til faste medisiner neste gang jeg drar. Ble veldig dårlig sist. Anonymous poster hash: 6c84d...25e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Så bra at du ikke ble syk. Håper jeg kan være like heldig. Og ikke minst barna. Det verste ville være om de ble syke. Noen andre tips. Ifht varme, mat eller farlige insekter? Alt en skal tenke på når det er barn med i bildet... Anonymous poster hash: f7883...436 Lurt å ha med GEM pulver i tilfelle uttørring hos barn. Anonymous poster hash: 6c84d...25e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Ok Thailand er et vakkert land. Aldri ta en thai på hodet og aldri pek på noe med føttene dine. Aldri snakk stygt om kongefamilien da kan du blir arrestert og få lang fengselstraff. Avtal gjerne pris i forkant når du tar taxi fordi de kommer til å prøve å lure deg. Prut på varer dere kjøper på markedet og på stranda. Halvparten av den prisen de skal ha. Thaier er veldig vennlige og elsker barn 😊 De er veldig opptatt av å ikke tape ansikt så nesten uannsett hva du spør om sier de ja og smiler, selv om de ikke forstår hva du sier/ mener. Thaiene sier ikke R så R blir L. Feks price blir plice, Malbro blir malbelo, rice/ lice osv. Unngå mat fra mattraller på gata, isbiter, frukt/is/ mat fra strandselgere. Gi heller mat og drikke til barn som tigger. Ta med høy solfaktor og uvdrakt til barna. Bleier er dyrt der nede. God tur, kos dere masse 😊 Det er helt fantastisk der.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Så bra at du ikke ble syk. Håper jeg kan være like heldig. Og ikke minst barna. Det verste ville være om de ble syke. Noen andre tips. Ifht varme, mat eller farlige insekter? Alt en skal tenke på når det er barn med i bildet... Anonymous poster hash: f7883...436 De har kjempegod vannmelon juice og kokosis der. Mangoen og små bananer er også kjempe gode der. Ikke drikk vann fra springen ikke lei vannskuter på stranda, om noen kræsjer inn i dere får dere uannsett skylden og må ut med masse penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå