Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Hvor mange tenner er det egentlig "vanlig" å miste før man får opp nye? Guttungen her på 7 år mistet to tenner nede i fjor, der kom det opp nye ganske fort.. Nå har han mistet begge fortennene oppe på kort tid og det er ikke tegn til at det kommer nye. Mistet den ene rett etter høstferien. I dag så jeg at han har fått en løs tann nede. Vi spøkte med at han tilslutt blir tannløs og ikke får spist noe, men jeg begynte å lure på om det er vanlig at de mister flere på kort tid og uten at nye kommer opp på en stund? Hehe Anonymous poster hash: 71960...a88
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Hos mine har det tatt en god stund før de nye framtenna oppe kom frem. Var ganske tannløse en stund da ja. Tenna nede kom mye fortere frem igjen. Anonymous poster hash: 885ee...3d1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Hos mine har det tatt en god stund før de nye framtenna oppe kom frem. Var ganske tannløse en stund da ja. Tenna nede kom mye fortere frem igjen. Anonymous poster hash: 885ee...3d1 Mista de da flere enn bare tennene oppe også? Anonymous poster hash: 71960...a88
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Vi har det motsatt problem, de nye tennene kommer ut før de gamle har falt. Vi måtte trekke to melketenner i sommer fordi de nye tennene var kommet såpass langt ut at de ble skeive. Den ene har rettet seg ut, men ikke den andre. Som noe sier over, det kan gå lang tid mellom en tann faller og den nye tannen kommer. Det forekommer imidlertid at det mangler voksentenner. Min kusiner fikk det problemet, det renner i deres siden av familie. Ikke mer dramatisk enn at de fikk protese og senere implentater. Om du er bekymret, kan du kontakte tannlege etter Jul for å ta røntgen, men gi det litt tid først, de kommer sikkert ut om ikke så lenge. Anonymous poster hash: 51776...5db
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Takk for svar. Uff, hørtes ikke noe moro ut noen av de problemene du skrev om. Han var hos tannlegen i høst og da tok hun bilder siden han allerede hadde fått to voksentenner, samt alle de jekslene, hun hadde vel kanskje sett det om det ikke lå noen tenner "under" der? Anonymous poster hash: 71960...a88
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Hos mine har det tatt en god stund før de nye framtenna oppe kom frem. Var ganske tannløse en stund da ja. Tenna nede kom mye fortere frem igjen. Anonymous poster hash: 885ee...3d1 Mista de da flere enn bare tennene oppe også? Anonymous poster hash: 71960...a88 Nå er dette en stund siden, så mulig jeg hugsar feil, men det tror jeg faktisk at de gjorde. Tror ikke du skal være så bekymret for at det ikke kommer ut nye tenner. Anonymous poster hash: 885ee...3d1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Takk for svar. Uff, hørtes ikke noe moro ut noen av de problemene du skrev om. Han var hos tannlegen i høst og da tok hun bilder siden han allerede hadde fått to voksentenner, samt alle de jekslene, hun hadde vel kanskje sett det om det ikke lå noen tenner "under" der? Anonymous poster hash: 71960...a88 Jeg tror nok at hun ville sett det, ja. Hos mine kusiner visste de det så å si fra den dagen de begynte å gå til tannlegen, det var veldig synlig på røntgen at det ikke var noe tenner under melketennene. Tennene kommer nok, vet du! Anonymous poster hash: 51776...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå