Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Så en video på en nettavis som viste en kjendis og hennes familie, hvor babyen som er rett over et halvt år har hull i ørene. Jeg reagerer veldig på dette, og synes det ser forferdelig ut! Det må jo være skremmende å bli utsatt for en slik smerte som baby, og helt unødvendig? Finnes det noen god grunn til å ta hull i øra på babyer (har de feks mindre følelse i øreflippene som små eller noe annet jeg ikke har fått med meg?), eller er dette bare en unødvendig utseendefiksering av babyer? Anonymous poster hash: 6497d...3ce Anonymous poster hash: 6497d...3ce
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 bare jåleri Anonymous poster hash: 262c9...3da
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Babyen vil bli skremt å smellet, men d går over med en gang. Særlig vondt er d faktisk ikke i d hele tatt! Når d er sagt, så er jeg absolutt ikke for hull i ører på baby! Men d blir opp til den enkeltes foreldre Anonymous poster hash: db271...b4e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Barnemishandling Anonymous poster hash: e509d...34e
Gjest Julia1984 Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Barnemishandling Anonymous poster hash: e509d...34e Jeg synes det ser både teit ut og er utrolig unødvendig. men å kalle det barnemishandling er å dra det langt og ikke minst respektløs mot de stakkars barna som faktisk blir utsatt for barnemishandling (seksuelt misbruk, fysisk og psykisk vold, vanskjøtsel mm...)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 I mange land, f eks i latinamerika, får jentebarn hull i ørene ganske kjapt etter fødsel. På sykehuset. Tror det er så innarbeidet at ingen tenker over smerter. Anonymous poster hash: f2eda...5f0
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Tone Damli sin datter har hull i ørene.. Anonymous poster hash: 8c863...b18
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Tone Damli sin datter har hull i ørene.. Anonymous poster hash: 8c863...b18 Det er henne HI sikter til Anonymous poster hash: 39fc7...a90
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Synes det ser unaturlig og teit ut, men gidder ikke bruke mye energi på det. Anonymous poster hash: fb2da...ff7
Elsker livet Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 De kan ikke protestere før det er gjort, i alle fall halvgjort, og de kan ikke pelle på seg infeksjoner. Fint er det ikke. Blir mer som å utstyre babyer med langhåret parykk etter min mening.
Amalie87 Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Kunne ikke falt meg inn å ta hull i ørene på min lille jente på 6 måneder!! Når jeg ser andre små jenter som har det, tenker jeg mitt om foreldrene og mister litt respekt.. Det er helt ok å pynte opp småjenter mener jeg, men når de faktisk får vondt av det.. Nei da synes jeg foreldrene er stokk dum og altfor forfengelig!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Synes det er opp til hver og en jeg. Ikke aktuelt for meg å ta hull i babyens ører, jeg venter til hun selv ber om det. Men jeg tror ikke det er særlig traumatisk for de som får det, ikke noe verre enn vaksiner. Fordelen er vel at når de er så små så har man kontroll og de er ikke skitne på fingrene sine og de peller ikke på det som de gjør når de er større. Men unødvendig er det jo, det er bare til pynt og slett ikke noe en baby trenger. Jeg synes likevel ikke det er noen vits i å lage oppstyr hvis noen vil gi babyen sin øredobber, det går nok fint! Anonymous poster hash: cfa66...eab
sug lut Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Usedvanlig pinlig dårlig søplesmak. Og det er før man i det hele tatt begynner å snakke om kroppsmodifisering på unger.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 På babyer ser vel egentlig hull i øret bare rart ut.. når de er litt større synes jeg ikke at det er stygt, MEN synes likevel ikke at det er noe man bør gjøre og har aldri vurdert det på mine. Nå har jeg to barn som er 5 og 7 år og begge har lyst til å ta hull i øret/ørene. Har sagt til minste som er jente at hun kan få det når hun begynner på skolen hvis hun fortsatt vil ha da, sønnen min på 7 har ikke fått ennå fordi han garantert hadde greid å rive den ut eller noe, men når datteren min får så føler jeg jo at jeg ikke kan nekte ham lenger heller Må også legge til at eldste fort reagerer på smerte ol. og hadde nok hylt om han tok hull i øret Tror det er tanken mer enn lysten hos ham Poenget mitt er vel at sånt er noe man bør få bestemme selv og ikke få det påtvunget som baby når man ikke kan si fra.. For min del er det kun for at foreldrene vil pynte og vise fram de små og det er en dårlig grunn til å gjøre det. Anonymous poster hash: af41f...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå