Gå til innhold

Burde jeg være bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg her i går og fortalte at jeg lå å ventet på operasjon. Så snudde legen fordi symptomene gikk noe tilbake. Ble undersøkt av nevrolog som mente en peroneusparese som årsak til dropfot på ve side. Jeg var bare glad jeg slapp operasjon, kunne gå (og tisse) som normalt og at jeg fikk hjem.

Bestiller time i dag til fysio som mener at dette umulig kan stemme, med de symptomene jeg hadde da var til henne samme dag som jeg ble innlagt. Også legen som la meg inn sa at dette ikke kunne stemme (var der i dag). Jeg har fortsatt kraftsvikt i begge bena innimellom, vondt i korsrygg og dropfot.

Må si at nå surrer tankene noe og jeg spekulerer i hva som egentlig feiler meg....

Anonymous poster hash: f06bf...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spurt om en second opinion jeg. Antar det var en ortoped ikke en nevrolog som da operasjonen ikke var nødvendig? I såfall ville jeg krevd å fått snakket med en ortoped det er de som skal ta beslutningen på om det blir operasjon eller ikke. Uansett tror jeg du trenger en nærmere forklaring på dette her fra legen på sykehuset. Virker rart at de først vil operere så ikke.

Mvh sykepleieren

Anonymous poster hash: df7d2...617

Skrevet

Ja var en ortoped som sa at det ikke ble operasjon. Hadde ikke resturin lenger og alle musklene i underlivet fungerte igjen. Men hvorfor skjedde dette og hvorfor er jeg fortsatt svakere i begge bena og har problemer med å gå normalt?

Håper doptfoten går raskt tilbake da denne naturligvis er i veien når jeg går. Skal på kontroll ved nev.pol om 2 uker. I mellomtiden blir det fysioterapi.

Anonymous poster hash: f06bf...453

Skrevet

Enig med sykepleieren. Be om en second opinion. Fikk du vite hvor stor lammelse du hadde? Det ville jeg krevd et svar på. Ikke minst for å kunne følge med om lammelsen øker eller går tilbake.

Som jeg skrev i den forrige tråden ble jeg operert med lammelse på rundt 50% (husker ikke nøyaktig) og ingen problemer med avføring og urin. Dette var Ullevål. Vet de har ulik praksis på sykehusene.

Det er fritt sykehusvalg...

Jeg kjenner en som fikk varig droppfot. Han lever fint med det altså, og plages ikke i hverdagen. Men det er jo noe man absolutt vil unngå dersom det er mulig.

Anonymous poster hash: 9dda6...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...