Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Hei Har hatt en sykdom av og på i flere år, som har gjort at jeg aldri har klart å jobbe mer enn 50 %. Nå har jeg blitt værre, og fått beskjed om at tilstanden er kronisk, og jeg sliter fælt med å klare hverdagen som den er.. De dagene jeg jobber, er jeg sengeliggende når jeg kommer hjem.. Spurte fastlegen om hvordan reglene er, og om jeg Evt har noe rettighet til å få dekt de 50% jeg ikke klarer å jobbe.. - da fikk jeg bare svar tilbake om at da blir jeg nødt til å søke meg 100% jobb, og heller Evt bli 50% sykmeldt.. Stemmer dette? Jeg kan jo ikke søke om 100% jobb når jeg VET jeg ikke har sjanse til å jobbe så mye. Ingen som vil ansette meg da.. Anonymous poster hash: a13c7...4e2
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Dette er reglene for å få uføretrygd: Du må være mellom 18 og 67 år. Du må ha vært medlem av folketrygden i de siste tre årene fram til du ble ufør. Sykdom og/eller skade må være hovedårsaken til at inntektsevnen er nedsatt. Hensiktsmessig behandling må være gjennomført. Hensiktsmessige arbeidsrettede tiltak må være gjennomført. Inntektsevnen må være varig nedsatt med minst 50 prosent på grunn av sykdom og/eller skade. Mottar du arbeidsavklaringspenger på søknadstidspunktet er det tilstrekkelig at inntektsevnen er varig nedsatt med minst 40 prosent. Skyldes uførheten en godkjent yrkesskade eller yrkessykdom, er det tilstrekkelig at inntektsevnen din er varig nedsatt med minst 30 prosent. Anonymous poster hash: 77417...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå