Gå til innhold

syk alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger rett ut med høy feber, har kastet opp og hatt diare, er helt utslått. Barnet mitt har også vært syk og er derfor hjemme (48t regelen) jeg kan få barnevakt i morgen men i dag må vi klare oss selv. Men jeg klarer ikke å gjøre noe sammen med barnet, får laget noe enkelt å spise og drikke men ellers ligger jeg på sofaen, det renner ut av meg når jeg går! Barnet ser tv, leker litt, virker som hun skjønner at jeg er syk (4år) men er dette greit? For en dag? Ligger med dårlig samvittighet, føles så feil å ligge på sofaen mens barnet underholder seg selv, men føler ikke at jeg har så mye valg heller..!

Hva gjør dere andre alenemødre når dere er skikkelig syke?

Anonymous poster hash: 8e890...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal ikke det være greit?? En unge trenger ikke oppmerksomhet 24/7 og det er vel deilig for henne å ligge på sofaen når hun er slækk og?

Vi er begge syke og har vært liggende på sofaen i snart 2 uker, men så lenge vi klarer å opprettholde de primære behovene til unga så er vel ikke det noe krise.

Anonymous poster hash: 81d00...cbd
Skrevet

Jeg har en superaktiv 1 åring og er alene..

Har vel vært syk 3 ganger i det siste, eneste jeg klarte var å ligge strak ut på gulvet i nærheten av han. Og det ble mye tv titting. Hva skal man ellers gjøre liksom?

Anonymous poster hash: a3fd2...e28

Skrevet

Pleier du å underholde henne og leke med henne hele dagen til vanlig?? Da tror jeg hun har veldig godt av å lære seg å leke litt alene i dag....

Anonymous poster hash: b4376...2e2
Skrevet

Ja, jeg er kanskje litt ekstrem på dette, men godt å høre at flere gjør det samme og at det er ok. Men fy F. omgangssyken er helt jævli, hadde gøemt hvordan det var, mange år siden sist! Har sittet på do å spydd i hele natt, fy

Skrevet

Selvfølgelig er det ok. Hun er jo tilogmed stor! Jeg har en 1åring hjemme, og han skjønner hvertfall ikke noe av hvorfor vi ligger som noe slakt! Dette går så fint! Hun kommer ikke til å hate deg for at du tar vare på deg selv ;)

God bedring!

Anonymous poster hash: 81d00...cbd
Skrevet

Takk:-)

Skrevet

Er alenemor selv. Verste var den gangen vi alle 3 ble matforgiftet. Ikke nok med at jeg selv ville bare ligge alene rett ut, så måtte jeg stelle for 2 barn, og minste måtte jeg vaske etter, da han stort sett ikke rakk do. Hadde ingen som kunne hjelpe meg. Men det gikk over, og vi overlevde alle 3. Man har jo ikke noe valg, og barna klarer nok fint å bare slappe av en dag og se på tv.

Anonymous poster hash: 6e2d8...26c
Skrevet

Har akkurat hatt influensa i to uker, jeg og to barn under 2,5 år. Har i mitt stille sinn tenkt at det tross alt kunne vært verre, med omgangssyke... Ønsker deg god bedring ❤️

Skrevet

For min del har jeg lært at det er ikke noe som heter å være syk når man er alenemor. Så når jeg er syk må jeg pent ta meg av barnet uansett. Det er dønn slitsomt, men på ett eller annet vis har man ett lager av styrke gjemt innerst inne til slike dager ;) Eneste gangen jeg har fått hjelp var da jeg hadde lungebetennelse, da hadde jeg vært syk i to uker når en venninne kom innom å så at jeg lå rett ut på sofaen med pusteproblemer. Hun stappa oss i bilen å kjørte meg hjem til moren min med beskjed til henne om at du kan faktisk ikke la henne ta seg av ungen alene i denne tilstanden, det bare går ikke. Det er eneste gangen jeg fikk hjelp, det varte i ett døgn før min mor skippa oss tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 6ca57...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...