Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 altså på kafé. Og dere kommer først. Kjøper dere dere en kaffe som dere begynner på i mens dere venter? Eller venter dere til å kjøpe til vedkommende kommer? Finnes det noe kutyme her? Anonymous poster hash: 7afbc...bab
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 altså på kafé. Og dere kommer først. Kjøper dere dere en kaffe som dere begynner på i mens dere venter? Eller venter dere til å kjøpe til vedkommende kommer? Finnes det noe kutyme her? Anonymous poster hash: 7afbc...bab "Kutyme" - har det noe med sametruse å gjøre?? (Sorry...måtte bare) Forøvrig ville jeg ventet og bestillt samtidig med vedkommende, men det er vel ikke noe regel på dette. Bare kjedelig om personen er forsinket og jeg er ferdig med kaffen før han/hun ankommer.... Anonymous poster hash: 9fa0a...3dd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Kommer an på hvor lenge jeg skal vente.. Kommer jeg 10min for tidlig kjøper jeg meg en kopp og kjøper en til senere. Synes en kopp te eller kakao er lite på 1-2 timers date😉 Anonymous poster hash: 41a51...09a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Venter bestandig! Synes det er uhøflig å kjøpe på forhånd. Anonymous poster hash: e7ad0...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Kommer vel an på hvor mye kaffe man drikker også. Mannne bøtter nedpå, så om han skal ta "en kaffe" med en kompis så blir det minst 5. Da kan han like gjerne begynne. Jeg drikker kun en kopp om gangen, så jeg ville ventet. Anonymous poster hash: c4fd7...1e6
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Kommer vel an på hvor mye kaffe man drikker også. Mannne bøtter nedpå, så om han skal ta "en kaffe" med en kompis så blir det minst 5. Da kan han like gjerne begynne. Jeg drikker kun en kopp om gangen, så jeg ville ventet. Anonymous poster hash: c4fd7...1e6 Mannne = Mannen Anonymous poster hash: c4fd7...1e6
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 altså på kafé. Og dere kommer først. Kjøper dere dere en kaffe som dere begynner på i mens dere venter? Eller venter dere til å kjøpe til vedkommende kommer? Finnes det noe kutyme her? Anonymous poster hash: 7afbc...bab "Kutyme" - har det noe med sametruse å gjøre?? (Sorry...måtte bare) Forøvrig ville jeg ventet og bestillt samtidig med vedkommende, men det er vel ikke noe regel på dette. Bare kjedelig om personen er forsinket og jeg er ferdig med kaffen før han/hun ankommer.... Anonymous poster hash: 9fa0a...3dd Kutyme: https://snl.no/kutyme Anonymous poster hash: b4f95...806
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 altså på kafé. Og dere kommer først. Kjøper dere dere en kaffe som dere begynner på i mens dere venter? Eller venter dere til å kjøpe til vedkommende kommer? Finnes det noe kutyme her? Anonymous poster hash: 7afbc...bab "Kutyme" - har det noe med sametruse å gjøre?? (Sorry...måtte bare) Forøvrig ville jeg ventet og bestillt samtidig med vedkommende, men det er vel ikke noe regel på dette. Bare kjedelig om personen er forsinket og jeg er ferdig med kaffen før han/hun ankommer.... Anonymous poster hash: 9fa0a...3dd Kutyme: https://snl.no/kutyme Anonymous poster hash: b4f95...806 Hehe...ja se der...da fikk jeg den. Var overbevist om at det het kotyme - siden det er sånn det uttales på fransk (altså med "o"). Anonymous poster hash: 9fa0a...3dd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Hi her! Takk for svar! Vet ikke hva jeg skal konkludere med... 😜 Pleier å kjøpe kaffe imens jeg venter - men føler det bestandig upassende. Jaja, alt man skal forholde seg ambivalent til..! Anonymous poster hash: 7afbc...bab
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Har ikke tenkt noe over det egentlig. Men jeg synes det er rart om noen kjøpte kaffe før jeg kom, for så å reise seg midtveis i samtalen og takke for seg fordi de hadde drukket opp kaffen og skulle hjem (opplevde det en gang). Ut over det hadde jeg ikke brydd meg om de hadde kaffe når jeg kom eller ikke. Anonymous poster hash: f24b1...af1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Jeg venter, tar gjerne et glass vann i mens Anonymous poster hash: f77b1...066
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Jeg kjøper gjerne en kaffe mens jeg venter. Men så overlever ikke jeg uten store mengder kaffe, så jeg har fort i meg 3-5 kopper i løpet av et par timer på kafé Anonymous poster hash: 24d7e...649
Mamma_til_2 Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Kommer ann på når jeg kommer og om hun er forsinket, jeg drikker gjerne mer kaffe enn min venninne. Jeg kjøper kaffe til begge om jeg kommer 1,2 min før henne.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 Det kommer helt an på. Er jeg veldig tidlig, tar jeg antageligvis en kopp kaffe eller noe annet å drikke mens jeg venter, men da tar jeg selvfølgelig en ny kopp når den jeg har avtale med kommer. Har jeg kaffe-date, blir det alltid mer enn en kopp uansett, så jeg kan like godt starte. Men kommer jeg fem minutter før avtalen, venter jeg selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Jeg ville kjøpt kaffen med en gang jeg kom. Synes det er ubehagelig å holde et bord når man ikke har kjøpt noe. Ellers ville jeg ventet utenfor. Anonymous poster hash: cc222...629
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 Jeg kjøper kaffen når jeg kommer, så tar jeg heller en kopp til om det blir lenge å vente. Anonymous poster hash: 322f3...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå