Gå til innhold

Hvordan introduserte dere kjæresten deres til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel i alle år. Barnet er nå 5 år gammel og aldri møtt noen menn i mitt liv. Ikke det at jeg har hatt det heller da... men likevel.

Nå har jeg møtt en mann jeg virkelig liker. Vi har foreløpig bare vært sammen når barnet ikke er tilstede. Nå vil han og jeg at han skal bli kjent med mitt barn, men hvordan går vi frem? Han bor ikke i samme by, så det er vanskelig med en gradvis tilnærming. Er det ok å si til barnet (5 år) at mamma og ***** er gode venner og at han skal overnatte hos oss (på sofaen vel og merke)? Jeg mener, vi har tidligere hatt overnattingsgjester som barnet aldri hadde møtt før, og det gikk greit. Så lenge hun vet at mamma kjenner de liksom.

Eller bør man bare hoppe rett oppi det og si at det er mamma sin kjæreste? Hva om kjemien ikke stemmer? Jeg har 1000 spørsmål i hodet mitt, og er en smule redd også. For dette er en mann jeg virkelig liker og vil ha rundt oss. Også er det enda det at vi ikke er et par enda, så kjæreste blir vel litt feil. Det føles ikke riktig å bli et par med noen som kommer til å ha så stor innflytelse i livet til min datter uten at hun har møtt han først.

Fortell gjerne om egne erfaringer når det kommer til å introdusere ny mann i familien.

Anonymous poster hash: 17614...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn var med på første date

Gikk supert

Anonymous poster hash: 95e32...1f4

Skrevet

Min mann ble introdusert da eldste var to. Det gikk helt naturlig og gradvis. Første gang de møttes var gutten syk, og våknet etter han hadde lagt seg for kvelden. Manne. Vasket oppkast og skiftet sengetøy mens jeg tok meg av sønnen min.

Anonymous poster hash: c6c24...556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...