Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Barnet mitt begynte å gråte sårt når jeg gikk fra han etter lucia feiringen. Han er bare 14 mnd og begynte i barnehagen for 3 mnd siden. Han syns sikkert det var kjempegøy å ha meg der og så måtte jeg gå..😕 Han kan gråte litt ved levering innimellom på dager han er trett f.eks. Det er vel ikke tegn på dårlig tilknytning eller noe? Når jeg kommer for å hente han etter 5-6 timer, kikker han som regel på meg med et lite smil og fortsetter å leke. Jeg vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn? Hilsen bekymret Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Det er i alle fall ikke et tegn på dårlig tilknytning, det kan du ta helt med ro. Det at han fortsetter å leke betyr ikke at han ikke bryr seg om at du har kommet, men kanskje han vil vise deg hva han gjør, at behovet hans akkurat da ikke er å komme bort til deg, men at du skal følge med og oppmuntre ham i leken f.eks. Jeg var litt bekymret for det samme med min gutt, men så gikk vi på kurs på BUP (Circle of security) hvor vi lærte at dette ikke er noen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: ca6a2...680
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Det er i alle fall ikke et tegn på dårlig tilknytning, det kan du ta helt med ro. Det at han fortsetter å leke betyr ikke at han ikke bryr seg om at du har kommet, men kanskje han vil vise deg hva han gjør, at behovet hans akkurat da ikke er å komme bort til deg, men at du skal følge med og oppmuntre ham i leken f.eks. Jeg var litt bekymret for det samme med min gutt, men så gikk vi på kurs på BUP (Circle of security) hvor vi lærte at dette ikke er noen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: ca6a2...680 Takk for svar 😊 Ser bare de andre småbarna hyler av glede når foreldrene kommer. Kan jeg spørre eksakt hva grunnen til at du bekymret deg og tok kurs på BUP var? Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Høres ut som han har god tilknytning. At han protesterer når du går, og viser tegn til glede når du kommer tilbake vitner om en trygg tilknytning. Søk på Ainsworth og Bowlby og 'Strange Situation' for å lære mer om tilknytning! :-) Anonymous poster hash: c94b0...22a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Det er i alle fall ikke et tegn på dårlig tilknytning, det kan du ta helt med ro. Det at han fortsetter å leke betyr ikke at han ikke bryr seg om at du har kommet, men kanskje han vil vise deg hva han gjør, at behovet hans akkurat da ikke er å komme bort til deg, men at du skal følge med og oppmuntre ham i leken f.eks. Jeg var litt bekymret for det samme med min gutt, men så gikk vi på kurs på BUP (Circle of security) hvor vi lærte at dette ikke er noen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: ca6a2...680 Takk for svar Ser bare de andre småbarna hyler av glede når foreldrene kommer. Kan jeg spørre eksakt hva grunnen til at du bekymret deg og tok kurs på BUP var? Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0 Det har med meg å gjøre, ikke barnet. Jeg har diverse utfordringer som gjorde at psykologen min mente jeg kunne trenge veiledning i foreldrerollen. Vi fikk imildertid høre på BUP at vi gjorde alt riktig. (Vel ikke alt, ingen gjør det, men du skjønner sikkert hva jeg mener. ) Og barnet utviklet seg som normalt, så vi er nå "friskmeldt". Jeg ble også litt "misunnelig" eller hvordan man skal si det, når andre barn løp mot foreldrene sine men ikke mitt. Men han viste likevel at han ble glad for at jeg kom, og det er det viktigste. At han skulle komme jublende mot meg var kun mitt behov, ikke hans. Anonymous poster hash: ca6a2...680
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Det er i alle fall ikke et tegn på dårlig tilknytning, det kan du ta helt med ro. Det at han fortsetter å leke betyr ikke at han ikke bryr seg om at du har kommet, men kanskje han vil vise deg hva han gjør, at behovet hans akkurat da ikke er å komme bort til deg, men at du skal følge med og oppmuntre ham i leken f.eks. Jeg var litt bekymret for det samme med min gutt, men så gikk vi på kurs på BUP (Circle of security) hvor vi lærte at dette ikke er noen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: ca6a2...680 Takk for svar Ser bare de andre småbarna hyler av glede når foreldrene kommer. Kan jeg spørre eksakt hva grunnen til at du bekymret deg og tok kurs på BUP var? Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0 Det har med meg å gjøre, ikke barnet. Jeg har diverse utfordringer som gjorde at psykologen min mente jeg kunne trenge veiledning i foreldrerollen. Vi fikk imildertid høre på BUP at vi gjorde alt riktig. (Vel ikke alt, ingen gjør det, men du skjønner sikkert hva jeg mener. ) Og barnet utviklet seg som normalt, så vi er nå "friskmeldt". Jeg ble også litt "misunnelig" eller hvordan man skal si det, når andre barn løp mot foreldrene sine men ikke mitt. Men han viste likevel at han ble glad for at jeg kom, og det er det viktigste. At han skulle komme jublende mot meg var kun mitt behov, ikke hans. Anonymous poster hash: ca6a2...680 Okei takk. Så flott da 😊 Alle har nok godt av et sånn kurs 😉 Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Det er i alle fall ikke et tegn på dårlig tilknytning, det kan du ta helt med ro. Det at han fortsetter å leke betyr ikke at han ikke bryr seg om at du har kommet, men kanskje han vil vise deg hva han gjør, at behovet hans akkurat da ikke er å komme bort til deg, men at du skal følge med og oppmuntre ham i leken f.eks. Jeg var litt bekymret for det samme med min gutt, men så gikk vi på kurs på BUP (Circle of security) hvor vi lærte at dette ikke er noen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: ca6a2...680 Takk for svar Ser bare de andre småbarna hyler av glede når foreldrene kommer. Kan jeg spørre eksakt hva grunnen til at du bekymret deg og tok kurs på BUP var? Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0 Det har med meg å gjøre, ikke barnet. Jeg har diverse utfordringer som gjorde at psykologen min mente jeg kunne trenge veiledning i foreldrerollen. Vi fikk imildertid høre på BUP at vi gjorde alt riktig. (Vel ikke alt, ingen gjør det, men du skjønner sikkert hva jeg mener. ) Og barnet utviklet seg som normalt, så vi er nå "friskmeldt". Jeg ble også litt "misunnelig" eller hvordan man skal si det, når andre barn løp mot foreldrene sine men ikke mitt. Men han viste likevel at han ble glad for at jeg kom, og det er det viktigste. At han skulle komme jublende mot meg var kun mitt behov, ikke hans. Anonymous poster hash: ca6a2...680 Okei takk. Så flott da Alle har nok godt av et sånn kurs Anonymous poster hash: 4d2f3...ef0 Ja, det var veldig lærerikt. Mange ting man ikke tenker på, og også mange ting man gjør helt automatisk, men som er greit å være litt mer bevisst på. Anonymous poster hash: ca6a2...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå