Gå til innhold

Jenta mi skal være Lucia men har feber! :(

Anbefalte innlegg

Gjest marmeladen
Skrevet

Hjelp! Skal jeg la henne gå i luciatog og så dra hjem (selvfølgelig), eller hold henne hjemme?

Hun ble så lei seg da jeg sa hun burde holde senga.. hun gleder seg sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest marmeladen
Skrevet

Vil bare legge til at jeg ikke sender syk unge i barnehagen, men tenker å gå toget, så rett i seng.

Skrevet

Skjønner at du vil henne godt, men hvis det er noe smittsomt, da? Så blir de andre ungene smittet, bare for at hun vil være Lucia? Det blir jo veldig egoistisk.

Bhg er bare starten på en lang, lang Lucia-karriere. Det vil komme flere tog.

Skrevet

Hadde dette vært der jeg jobber, ville hun ikke fått blitt med om hun har feber. Dette for å skjerme de andre barna for smitte. Det kommer større nedturer i livet. Finn på noe trivelig hjemme!☺

Anonymous poster hash: 599a6...555

Skrevet

Hold henne hjemme, god bedring!

Anonymous poster hash: 45ad9...6d0

Skrevet

Hold henne hjemme. Jævlig surt om hun smitter de andre ungene rett før jul.

Anonymous poster hash: 64a54...7a7

Skrevet

Jeg hadde gitt en stikkpille og heller dratt hjem med en gang opptreden var ferdig. Smitten sirkulerer uansett.

Anonymous poster hash: b7c83...f03
Skrevet

Sist Lucia hadde Lucia i barnehagen vår feber. Hun var tydelig syk og jeg ble irritert over at de hadde sendt henne og dermed risikerte å smitte alle rett før jul. Hold henne hjemme.

Anonymous poster hash: ab7a6...c27

Skrevet

Jeg hadde gitt en stikkpille og heller dratt hjem med en gang opptreden var ferdig. Smitten sirkulerer uansett.

Å hjelpes, for en holdning...!!

Gjest marmeladen
Skrevet

Ja, vi er hjemme, sitter å ser på nrksuper å drikker kakao. Lovte henne bollebaking og kosedag her, og da sa hun at det var litt godt å ha feber å være hjemme med mamma :)

Åååhh... hu er så søt! så så så søt!

Skrevet

Å hjelpes, for en holdning...!!

Det er jo det vi voksne også gjør, når jobben krever at vi er der. Da er det å ta paracet, nesespray og halslinser. Komme seg av gårde, få gjort det som er viktig og heller ta tidlig fri. Like umoralsk å smitte kolegar, men dette med å smitte hverandre er ofte overdrevet. Smitten har som regel sirkulert lang tid i barnehager eller på jobb når en selv blir forkjølet. På denne årstiden er det umulig å ungå smitte.

Skrevet

Ja, vi er hjemme, sitter å ser på nrksuper å drikker kakao. Lovte henne bollebaking og kosedag her, og da sa hun at det var litt godt å ha feber å være hjemme med mamma :)

høres kjekt ut :) god bedring til jenta og kos dere med bollebaking :)
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mon sønn var syk når de skulle ta bilde i bhg. Møtte en ansatt på butikken som sa det bare var å komme med han. Så jeg ville sikkert gjort det. De andre er nok smitta uansett... og jeg sender heller ikke syke barn i barnehagen jeg heller bare så det er sagt. Men en liten time, ja...

Skrevet

Ja men så fint at hun er såååå søt...hahaha

God bedring til jenta di ☺

Anonymous poster hash: a3b8e...ddc

Skrevet

Man kan fint sende barn med feber i barnehagen, så lenge allmenntilstanden er bra og det ikke er noe smittsomt.

Anonymous poster hash: b4700...724

Skrevet

Man kan fint sende barn med feber i barnehagen, så lenge allmenntilstanden er bra og det ikke er noe smittsomt.

Øh nei, de skal ha en feberfri dag før de kan i barnehagen

Skrevet

Heldig er dere som ikke har opplevd ambulanse og innleggelse pga "litt" feber..

Anonymous poster hash: dc7fa...771

Skrevet

Det er forskjellig fra barnehage til barnehage

Anonymous poster hash: ddd11...adb

Skrevet

Joda men ikke mange barnehager tar imot syke barn, har jobbet som vikar for vikarbyrå i mange barnehager. Feber = syk. Jeg drar aldri på jobb med feber, snørr er noe annet.

Skrevet

Joda men ikke mange barnehager tar imot syke barn, har jobbet som vikar for vikarbyrå i mange barnehager. Feber = syk. Jeg drar aldri på jobb med feber, snørr er noe annet.

Hos oss gjør vi det, så lenge allmentilstanden er bra.............desverre :(

Gjest Julia1984
Skrevet

Stakkars barn som ikke får være hjemme når de har feber, uavhengig av allmenntilstand.

Skrevet

Helt enig med deg over her... Stakkars unge..

Virker som det er lettere for folk å være hjemme fra jobb når de føler seg litt syke, enn når barnet er sykt. DA kan man ikke skuffe arbeidsgiver.

Og nei, vi tar ikke i mot barn med feber i min bhg. De skal ha dn feberfri dag hjemme da frierne ofte er lav på morgenen (da foreldre velge rå sende dem tilbake i bhg etter dagen med feber), før den så blusser opp igjen etter et par timer med aktivitet. Så må de bli hjemme enda en dag, så kanskje en dag til.

Hvis det er noe smittsomt velger foreldre faktisk å risikere at andre foreldre må ta ut sykedager, fordi de selv ikke gidder å ta en sykedager ekstra med det kjære barnet sitt.

Skjønner ærlig talt ofte ikke hvordan folk tenker...

Glad eg er normal og oppegående.

Anonymous poster hash: 2417d...452

Skrevet

Beklager skrivefeil!

Anonymous poster hash: 2417d...452

Skrevet

Men, det er jo ikke feberen som smitter? er ikke de fleste ungene snørrete i en dag eller to før de får feber? Da sender man de jo i bhg.

Sender aldri mine med sykdom i bhg, men når du er hjemme med feber er det for deres egen del. Ikke pga smittefare. Barnet er tilbake i barnehagen igjen etter en feberfri dag hvis allmenntilstanden er bra, men det er jo fortsatt smittsomt?

Omgangssyke derimot, da er det også for å unngå smittespredning.

Anonymous poster hash: 38b15...eb9

Gjest Antarctica
Skrevet

Men, det er jo ikke feberen som smitter? er ikke de fleste ungene snørrete i en dag eller to før de får feber? Da sender man de jo i bhg.

Sender aldri mine med sykdom i bhg, men når du er hjemme med feber er det for deres egen del. Ikke pga smittefare. Barnet er tilbake i barnehagen igjen etter en feberfri dag hvis allmenntilstanden er bra, men det er jo fortsatt smittsomt?

Omgangssyke derimot, da er det også for å unngå smittespredning. Anonymous poster hash: 38b15...eb9

Handler vel om at ungene ikke har det bra med feber. Det er mange aktiviteter som ikke er forenlige med febrile barn, uteting av mange slag som er uegna for unger i redusert stand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...