Gå til innhold

Erting eller mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6 år og går i 1.klasse.

I barnehagen slet han med særlig to gutter som var mye ute etter ham. Gjennom ord og utfrysing. Dette varte i to år, og problemet kom og gikk. Jeg tok det opp med pedleder ved flere anledninger.

Nå i 1.klasse eskalerte det veldig den først mnd, men sammen med lærer fikk vi stoppet det. Lærer snakket med elevene og de tok korrigeringen. Det har vært rolig i ca 6 uker. De siste ukene har den ene av disse guttene begynt med den stygge navnekallingen igjen og i dag slengte han dritt til min sønn på juleavslutningen og spyttet på ham. Min gutt kom selvsagt gråtende, jeg tok ham med tilbake, prøvde selv å snakke med den andre gutten siden det ikke var voksne til stede, og gav etterpå beskjed til en assistent som kom for å holde orden i rekkene.

Hvordan ville du tatt saken videre? Gi beskjed til lærer igjen? Ta det direkte opp med foreldrene? I mitt hode er dette mobbing. Det går ut over EN person og varer over tid.

Anonymous poster hash: d671a...325
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er definitivt mer enn erting (jeg mener erting også bør taes tak i da, men..) og må gjøres noe med! Absolutt ta det opp med læreren hvertfall. 

Skrevet

jeg ville også kalt det mobbing, og det må kveles i fødselen. Først ville jeg skremt guttene som driver med dette ordentlig. Ta dem for deg og fortell dem at hvis du får høre mer om dette må du fortelle det til foreldrene deres. Gjør deg sint og stor. Så gir du læreren beskjed.

Flott at du tar tak i dette. Men jobb samtidig med selvfølelsen til gutten din slik at han står opp for seg selv.

Klem fra firebarnsmor og exmobbeoffer.

Anonymous poster hash: b754d...c68

Skrevet

Vil si det heller mot mobbing. Skjer over tid og partene høres ikke like sterke ut! Dette er ikke ok og må taes tak i!

Anonymous poster hash: 25321...c8f

Skrevet

jeg ville også kalt det mobbing, og det må kveles i fødselen. Først ville jeg skremt guttene som driver med dette ordentlig. Ta dem for deg og fortell dem at hvis du får høre mer om dette må du fortelle det til foreldrene deres. Gjør deg sint og stor. Så gir du læreren beskjed.

Flott at du tar tak i dette. Men jobb samtidig med selvfølelsen til gutten din slik at han står opp for seg selv.

Klem fra firebarnsmor og exmobbeoffer.

Gutten min er en stor og sterk gutt. Men han er så snill og rettferdig. Han tar ikke igjen med samme mynt, for da får han kjeft også, og det vil han jo ikke.

Navnekallingen går på størrelsen hans. Han er like stor som en 3.-4.klassing nå. Blir kalt tykk, tjukkas, feit. Slik har det vært siden han var 4 år. Og det er fryktelig sårt. Han tror selv han er tykk nå. Begynt å lete etter feil ved seg selv.  (134 cm og 33 kg, så han er ikke av de letteste heller)

Jeg har skrevet et brev til læreren. Så får jeg se hva veien blir videre nå.. Når de går i samme klasse kan jeg ikke be ham unngår den andre gutten heller.

Får så vondt av den snille, gode gutten min.

Anonymous poster hash: d671a...325

Skrevet

jeg ville også kalt det mobbing, og det må kveles i fødselen. Først ville jeg skremt guttene som driver med dette ordentlig. Ta dem for deg og fortell dem at hvis du får høre mer om dette må du fortelle det til foreldrene deres. Gjør deg sint og stor. Så gir du læreren beskjed.Flott at du tar tak i dette. Men jobb samtidig med selvfølelsen til gutten din slik at han står opp for seg selv.Klem fra firebarnsmor og exmobbeoffer.Anonymous poster hash: b754d...c68

Gutten min er en stor og sterk gutt. Men han er så snill og rettferdig. Han tar ikke igjen med samme mynt, for da får han kjeft også, og det vil han jo ikke.Navnekallingen går på størrelsen hans. Han er like stor som en 3.-4.klassing nå. Blir kalt tykk, tjukkas, feit. Slik har det vært siden han var 4 år. Og det er fryktelig sårt. Han tror selv han er tykk nå. Begynt å lete etter feil ved seg selv.  (134 cm og 33 kg, så han er ikke av de letteste heller) Jeg har skrevet et brev til læreren. Så får jeg se hva veien blir videre nå.. Når de går i samme klasse kan jeg ikke be ham unngår den andre gutten heller. Får så vondt av den snille, gode gutten min. Anonymous poster hash: d671a...325
Uff. Barn som av forskjellige grunner har behov for å mobbe andre barn finner lett noe å henge seg opp i. Når man leser tråder her inne ang kropp og vekt er det lett å forstå at det er noe ungene kan bruke.Voksne mobber jo hverandre pga dette.

Å skremme de små plageånder kan være effektivt. Det er ikke politisk korrekt, men slik tok jeg problemet ved roten da mitt eldste gikk i 2-3. Ingen overvekt, men stor og høy for alderen. Stilte meg opp med hendene i siden og sperret skoleveien. Sjefstergeren var redd meg resten av barneskolen. Men han mobbet heller ikke min datter mer. Selvfølgelig bør også læreren involveres.

Jeg ble mobbet pga gammeldagse klær og at jeg hadde strengt religiøse foreldre. Men jeg har merkelig nok aldri vært redd for at barna mine skulle bli mobbeofre, og det har heller aldri skjedd. Du må ikke overfokusere på problemet heller, foreldre kan bli så redde for at barna deres skal bli plaget at det nesten blir en selvoppfyllende profeti om du skjønner. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...