Gå til innhold

anngående "hjelp oss å hjelpe"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg har dårlig råd så tok jeg kontakt med "hjelp oss å hjelpe" for å høre om de kunne få taki brukte klær og leker,ettersom jeg ikke hadde råd til julegave til sønnen min.

Tenkte det hadde vært stor stas for sønnen min likevel å få en leke selv om den er brukt :)

Hun legger ut innlegget å spør bare etter klær.

Jeg kommenterer innlegget å sier at det hadde vært kjekt med en brukt leke om noen har til overs,så jeg har noe å legge under juletreet i år til barnet mitt.

Den kommentaren ble slettet! Det irriterte meg! Skjønner ikke hva som er galt med å spørre om brukt leke til sønnen min så han hvertfall får en leke på julaften.

Står jo at "hjelp oss å hjelpe" er et lavterskeltilbud å hadde trodd at det var greit å spørre etter brukte leker da.

Er det sånn at "hjelp oss å hjelpe" bare hjelper med livsnødvendige ting som klær og mat?

Eller har jeg bare møtt på feil person når jeg spurte om hjelp?

Har nå fått noen brukte leker likevel av en dame som også ga oss klær så dette er absolutt ikke tiggetråd :)

Bare lurer til en annen gang om det er mulig å spørre om andre ting enn bare klær og mat.

Anonymous poster hash: d5408...c95
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er ikke kun for nødvendige ting. Har en i familien som jobber der og hun tar imot alt og deler videre.

Skrevet

Det kan heller være for å holde deg anonym, noe mange av disse "hjelp oss og hjelpe" gruppene praktiserer. I mitt fylke så kommer det ønsker om det meste, har selv levert alt fra gardiner og sengetøy til barnebøker, leker og klær til dem.

Anonymous poster hash: 68f4c...3e1
Skrevet

Okey møtte visst tydligvis bare på feil person da.

Anonymous poster hash: 045ef...966
Skrevet

Det kan heller være for å holde deg anonym, noe mange av disse "hjelp oss og hjelpe" gruppene praktiserer. I mitt fylke så kommer det ønsker om det meste, har selv levert alt fra gardiner og sengetøy til barnebøker, leker og klær til dem.

Anonymous poster hash: 68f4c...3e1

Her måtte alle klær leveres direkte til meg uansett ettersom de ikke har noen som jobber i den byen jeg bor i akkurat nå.

Skrevet

Så et sted at de kun tar imot nye leker til jul.

Anonymous poster hash: d56fb...acc

Skrevet

Okey men sånn var det hvertfall ikke her,for her skulle de som ville gi vekk klær ta kontakt med "hjelp oss å hjelpe",som da ga nummeret mitt videre.

Skrevet

Kan du ikke bare spørre henne om hvorfor?

Anonymous poster hash: 1027a...f0a

Skrevet

Jeg har en vennine som kontaktet noe sånt der hun bor,å hun fikk bli med på lageret deres å plukke ut de lekene hun ønsket seg :)

Dette var altså brukte leker som folk har levert inn.

Så tror du bare har vært uheldig med hvem du har snakket med ja

Anonymous poster hash: 0a9f7...e98
Skrevet

Ja kan jo spørre,er bare jeg som er litt konfliktsky :P

Lettere å spørre her inne :P

Skrevet

Hvis du spurte i en tråd som var åpen for alle å se så tror jeg de slettet pga taushetsplikt rundt hver sak. Det var nok ikke for å være ufin.

Det lureste er å sende de en privat Mail og legge frem saken sin. Her jeg bor strekker de seg enormt langt for å hjelpe barnefamilier.

Ville spurt hva som skjedde.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: e0524...b89

Skrevet

Hvis du spurte i en tråd som var åpen for alle å se så tror jeg de slettet pga taushetsplikt rundt hver sak. Det var nok ikke for å være ufin.

Det lureste er å sende de en privat Mail og legge frem saken sin. Her jeg bor strekker de seg enormt langt for å hjelpe barnefamilier.

Ville spurt hva som skjedde.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: e0524...b89

Hun var ikke så veldig imøtekommende så tror jeg bare står over :P

Får vel vente med å spørre om hjelp til vi får våres egen "hjelp oss å hjelpe Bergen" tilbake.For da blir det andre mennesker å forholde seg til :)

Skrevet

Jeg har en vennine som kontaktet noe sånt der hun bor,å hun fikk bli med på lageret deres å plukke ut de lekene hun ønsket seg :)Dette var altså brukte leker som folk har levert inn.Så tror du bare har vært uheldig med hvem du har snakket med ja Anonymous poster hash: 0a9f7...e98

Så heldig hun var! :)

Hadde vært om det var sånn her og.

Skrevet

Det skal jo sies at jeg tror de har fryktelig mye å gjøre for tiden så kanskje det har skjedd en glipp. Jeg tror absolutt at de som koordinerer hjelpen gjør så godt de kan og i aller beste mening. At kommentaren din ble slettet var sikkert av hensyn til din anonymitet. Greit nok at de som skal levere hjelp til deg vet hvem du er men de tenker sikkert at ikke alle som følger "hjelp oss å hjelpe" sin facebook

Skrevet

Har du ikke en eneste krone å avse til en julegave ? Står det virkelig så dårlig til med folk i Norge ?!??? Jeg tror jeg hadde gjort mye for å gi mitt barn gave .. Lånt av bekjente - utsatt en regning ;-/

Men har han ingen annen familie enn deg som kan gi han gaver på julaften ? :-O

Er trist..

Anonymous poster hash: 3f923...751

Skrevet

Ops postet for tidlig. Men ja de vil sikkert passe på at du ikke er tilgjengelig for alt og alle.

Det er ikke farlig å sende dem en mail og høre om de kan hjelpe med å få frem at du kunne trenge en julegave også. Ting kan fort bli oversett om man har mye som skal fikses på kort tid.

Skrevet

Ettersom jeg har dårlig råd så tok jeg kontakt med "hjelp oss å hjelpe" for å høre om de kunne få taki brukte klær og leker,ettersom jeg ikke hadde råd til julegave til sønnen min.

Tenkte det hadde vært stor stas for sønnen min likevel å få en leke selv om den er brukt :)

Jeg kommenterer innlegget å sier at det hadde vært kjekt med en brukt leke om noen har til overs,så jeg har noe å legge under juletreet i år til barnet mitt.

Den kommentaren ble slettet! Det irriterte meg! Skjønner ikke hva som er galt med å spørre om brukt leke til sønnen min så han hvertfall får en leke på julaften.

Står jo at "hjelp oss å hjelpe" er et lavterskeltilbud å hadde trodd at det var greit å spørre etter brukte leker da.

Er det sånn at "hjelp oss å hjelpe" bare hjelper med livsnødvendige ting som klær og mat?

Har nå fått noen brukte leker likevel av en dame som også ga oss klær så dette er absolutt ikke tiggetråd :)

Bare lurer til en annen gang om det er mulig å spørre om andre ting enn bare klær og mat.

Mest sannsynlig får du noen leker til gutten din uansett. Jeg ba om hjelp der for 2 år siden da jeg var i ei knipe. Jeg fikk klær jeg trengte pluss mat, og fine hobbysaker og noen bøker til jentungen. Superduper organisasjon!

Anonymous poster hash: b1f0d...0e2

Skrevet

Okey, jeg fikk med meg at dette ikke var noen tiggetråd.

Men kanskje jeg kunne få sende en liten gave til sønnen din? Send meg i så fall en PM.

Skrevet

Ser at du ikke skriver dette for å tigge, men send meg gjerne en pm hvis du vil med alderen på barnet ditt og hva han ønsker seg/liker å leke med så kan jeg ta å kjøpe en gave å sende til deg:) :)

Skrevet

Ops postet for tidlig. Men ja de vil sikkert passe på at du ikke er tilgjengelig for alt og alle.

Det er ikke farlig å sende dem en mail og høre om de kan hjelpe med å få frem at du kunne trenge en julegave også. Ting kan fort bli oversett om man har mye som skal fikses på kort tid.

Ja du har kanskje rett :)

Skrevet

Mest sannsynlig får du noen leker til gutten din uansett. Jeg ba om hjelp der for 2 år siden da jeg var i ei knipe. Jeg fikk klær jeg trengte pluss mat, og fine hobbysaker og noen bøker til jentungen. Superduper organisasjon!

Anonymous poster hash: b1f0d...0e2

Fikk heldigvis litt klær og noen bøker til småen så det var veldig koselig :)

Men tenker at det sikkert er en del som har brukte leker de ikke uansett bruker,å da hadde det jo vært helt supert om småen kunne fått noen.

Men tror ikke jeg går noe videre med det..

Men da vet jeg at mest sannsynlig så er det mulig å spørre om mindre viktigere ting enn mat :)

Skrevet

Har du ikke en eneste krone å avse til en julegave ? Står det virkelig så dårlig til med folk i Norge ?!??? Jeg tror jeg hadde gjort mye for å gi mitt barn gave .. Lånt av bekjente - utsatt en regning ;-/

Men har han ingen annen familie enn deg som kan gi han gaver på julaften ? :-O

Er trist..

Anonymous poster hash: 3f923...751

Å utsette en regning er ikke akkurat lurt da,den må jo betales igjen etter jul.

Å sette seg i gjeld når det ikke er helt nødvendig er tullete!

Anonymous poster hash: 0a9f7...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...