Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Om du skulle få et barn til.. Hvilket kjønn ville du foretrukket om du kunne velge? Er litt teit, men jeg er gravid og jeg har en sønn og en datter fra før. De er suverene begge to, men jeg har hatt en del tilfeldige problemer med datteren som jeg ikke har hatt med sønnen. Som ernæringsproblemer, noe forsinket utvikling osv. Nå assosierer jeg disse problemene med et nytt jentebarn, derfor håper jeg litt på en gutt. Vet at det er tilfeldigheter og ikke har noe med kjønn og gjøre. Men det har vært mye bekymringer. Hvilket kjønn har du "best" erfaringer med? Anonymous poster hash: 25388...6aa
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Samme, begge er like rampete Jeg tror jeg ville hatt ei jente fordi jeg føler at datteren min trenger en søster. Men ellers er det samme for meg. Anonymous poster hash: d3814...414
Nyttårs barn Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Har en av hver og ville håpt på en jente til. Så kunne hun fått det navnet som jeg helst ønsket og som mannen ikke var enig i Blæh!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Nja, det er ulike utfordringer med de begge to (eller alle fem om jeg regner med bonusbarna), så det hadde vært helt hipp som happ. Eller kanskje en jente, siden datteren min sikkert ville hatt en lillesøster Anonymous poster hash: 45f64...be4
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Har gutt som førstemann og deretter jentetvillinger. Ville nok hatt en liten gutt igjen, men nå er det stopp! 😊 Anonymous poster hash: f91fc...6ca
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to gutter og ei jente og kunne tenkt meg ei jente til. Har ingen grunn egentlig for gutta mine er helt knall de også. Anonymous poster hash: 3dc74...078
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to gutter. Om jeg blir gravid igjen ønsker jeg innerst inne en ny gutt. Jeg har jo ingen erfaring med jenter annet enn det jeg ser av venninner og familie som har jenter. Men det virker såååå mye vanskeligere. Jenter syter mer, de er mye mer negative og vanskelige når det kommer til klær o.l Jenter har det vanskeligere på skolen med utfrysninger og venninneproblem. Ja, jeg vet det ikke gjelder alle jenter, men alle jeg kjenner har sånne jenter. Derfor ønsker jeg helst en gutt. Min erfaring er at gutter er lette å oppdra. Anonymous poster hash: b0727...0f6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Har gutt og jente. Like herlig begge to. Vet at datteren min ønsker seg søster. For sønnen er det mer likegyldig. Vanskelig, glad jeg slipper å velge Anonymous poster hash: f69b3...cbd
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har gutt og jente. Jenta er foreløpig bare tre år, men er enklere i ett og alt, og har Vært hele veien! Anonymous poster hash: 7a1e0...5e2
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to gutter. Om jeg blir gravid igjen ønsker jeg innerst inne en ny gutt. Jeg har jo ingen erfaring med jenter annet enn det jeg ser av venninner og familie som har jenter. Men det virker såååå mye vanskeligere. Jenter syter mer, de er mye mer negative og vanskelige når det kommer til klær o.l Jenter har det vanskeligere på skolen med utfrysninger og venninneproblem. Ja, jeg vet det ikke gjelder alle jenter, men alle jeg kjenner har sånne jenter. Derfor ønsker jeg helst en gutt. Min erfaring er at gutter er lette å oppdra. Anonymous poster hash: b0727...0f6 Din erfaring er at det er lettere å oppdra gutter, men du er ikke mor til en jente? Right.. Takk for innspill Anonymous poster hash: 25388...6aa
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Hadde ikkje betydd noko særleg, men kunne nok tenkt meg ein gut til. Jenta har vore minst arbeid med som småbarn, ho har sove godt og er veldig sjølvstendig. Men eg trur det vert meir styr etter kvart, om ho liknar jentene til veninner av meg. Dei seier det er mykje drama med jenter i puberteten, og synes gutane er mykje enklare. Det har iallefall vore ein del kranglar mellom mødre og tenåringsjenter, på same måte som eg krangla mykje med mi mor. Anonymous poster hash: 79299...b16
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to gutter. Om jeg blir gravid igjen ønsker jeg innerst inne en ny gutt. Jeg har jo ingen erfaring med jenter annet enn det jeg ser av venninner og familie som har jenter. Men det virker såååå mye vanskeligere. Jenter syter mer, de er mye mer negative og vanskelige når det kommer til klær o.l Jenter har det vanskeligere på skolen med utfrysninger og venninneproblem. Ja, jeg vet det ikke gjelder alle jenter, men alle jeg kjenner har sånne jenter. Derfor ønsker jeg helst en gutt. Min erfaring er at gutter er lette å oppdra. Anonymous poster hash: b0727...0f6 Din erfaring er at det er lettere å oppdra gutter, men du er ikke mor til en jente? Right.. Takk for innspill Anonymous poster hash: 25388...6aa Bare hyggelig! Anonymous poster hash: b0727...0f6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har alltid savnet en søster selv, så sånn sett kanskje en jente. Men gutten er så mye enklere å ha med å gjøre, så sånn sett heller en gutt. Fordeler og ulemper med begge deler kanskje
Novemberdama Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to større gutter og ei lita jente. Skal ærlig innrømme at jeg ønsket meg en gutt som nr. 3 også fordi guttene mine har vært så "enkle og greie". Nå er jo jenta mi bare ett år, så har ikke så mye erfaring enda, men om jeg skulle ha nummer 4 (som ALDRI kommer til å skje!!!) så hadde jeg nok håpet på gutt igjen!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Samma det. Anonymous poster hash: 74eb3...f8f
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to gutter. Om jeg blir gravid igjen ønsker jeg innerst inne en ny gutt. Jeg har jo ingen erfaring med jenter annet enn det jeg ser av venninner og familie som har jenter. Men det virker såååå mye vanskeligere. Jenter syter mer, de er mye mer negative og vanskelige når det kommer til klær o.l Jenter har det vanskeligere på skolen med utfrysninger og venninneproblem. Ja, jeg vet det ikke gjelder alle jenter, men alle jeg kjenner har sånne jenter. Derfor ønsker jeg helst en gutt. Min erfaring er at gutter er lette å oppdra. Anonymous poster hash: b0727...0f6 Du kan da vitterlig ikke skrive "min erfaring er at gutta er lettere å oppdra", når du har null jenter... Og nå skal du høre min erfaring som FAKTISK har begge kjønn, det handler ikke om kjønn i det hele tatt, det er personligheten til barnet som avgjør hvor "lett" eller "vanskelig" barnet er å oppdra. Anonymous poster hash: 537f4...80d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har to gutter. Om jeg blir gravid igjen ønsker jeg innerst inne en ny gutt. Jeg har jo ingen erfaring med jenter annet enn det jeg ser av venninner og familie som har jenter. Men det virker såååå mye vanskeligere. Jenter syter mer, de er mye mer negative og vanskelige når det kommer til klær o.l Jenter har det vanskeligere på skolen med utfrysninger og venninneproblem. Ja, jeg vet det ikke gjelder alle jenter, men alle jeg kjenner har sånne jenter. Derfor ønsker jeg helst en gutt. Min erfaring er at gutter er lette å oppdra. Anonymous poster hash: b0727...0f6 Du kan da vitterlig ikke skrive "min erfaring er at gutta er lettere å oppdra", når du har null jenter... Og nå skal du høre min erfaring som FAKTISK har begge kjønn, det handler ikke om kjønn i det hele tatt, det er personligheten til barnet som avgjør hvor "lett" eller "vanskelig" barnet er å oppdra.Anonymous poster hash: 537f4...80d Jo, jeg kan skrive det.....og jeg skrev også hvorfor og hva min erfaring var basert på. Jeg og mine gutter er ikke alene i denne verden. Jeg har fungert som avlastningshjem for en niese i en del år og har nesten daglig kontakt med andre nieser og døtre av venninner. Så helt uten erfaring er jeg ikke. Jenter og gutter har helt forskjellige metoder for håndtering av konflikter sosialt. Altså i skolesammenheng og kanskje også bhg. Selvfølgelig spiller personlighet inn....men man har lett for å tenke at det er kjønn som er forskjellen. Hva er det som gjør at det er så stor forskjell som det jeg ser da? Oppdragelse? Anonymous poster hash: b0727...0f6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Jentene er ofte mer drama Queen.. Har to gutter og ei jente,ville valgt jente så det ble to av hver.. Men er ferdig med barn Anonymous poster hash: 8ff0d...e4a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Det er umulig å si. Har gutt på 1, jenter på 3 og 6. Jentene er så utrolig forskjellige. Og gutten har foreløpig vært lik jentene som baby. Gutt da event, så de hadde en hver? Nei jeg greier ikke velge. Anonymous poster hash: bb645...486
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 En jente til. Elsker dem like mye men har søstre selv og de betyr så mye for meg. Jenter er ofte omsorgsfulle og tar vare på røde rundt seg på en litt annen måte enn gutter. Samt at mange gutter ofte slukes litt av jenta sin familie. Anonymous poster hash: eaf99...025
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #21 Skrevet 12. desember 2014 Jeg har to gutter. Om jeg blir gravid igjen ønsker jeg innerst inne en ny gutt. Jeg har jo ingen erfaring med jenter annet enn det jeg ser av venninner og familie som har jenter. Men det virker såååå mye vanskeligere. Jenter syter mer, de er mye mer negative og vanskelige når det kommer til klær o.l Jenter har det vanskeligere på skolen med utfrysninger og venninneproblem. Ja, jeg vet det ikke gjelder alle jenter, men alle jeg kjenner har sånne jenter. Derfor ønsker jeg helst en gutt. Min erfaring er at gutter er lette å oppdra. Anonymous poster hash: b0727...0f6 Du kan da vitterlig ikke skrive "min erfaring er at gutta er lettere å oppdra", når du har null jenter... Og nå skal du høre min erfaring som FAKTISK har begge kjønn, det handler ikke om kjønn i det hele tatt, det er personligheten til barnet som avgjør hvor "lett" eller "vanskelig" barnet er å oppdra.Anonymous poster hash: 537f4...80d Jo, jeg kan skrive det.....og jeg skrev også hvorfor og hva min erfaring var basert på. Jeg og mine gutter er ikke alene i denne verden. Jeg har fungert som avlastningshjem for en niese i en del år og har nesten daglig kontakt med andre nieser og døtre av venninner. Så helt uten erfaring er jeg ikke. Jenter og gutter har helt forskjellige metoder for håndtering av konflikter sosialt. Altså i skolesammenheng og kanskje også bhg. Selvfølgelig spiller personlighet inn....men man har lett for å tenke at det er kjønn som er forskjellen. Hva er det som gjør at det er så stor forskjell som det jeg ser da? Oppdragelse? Anonymous poster hash: b0727...0f6 Oppdragelse og personlighet... Jenta mi har på ingen måter vært "verre" eller "lettere" å oppdra enn gutten min. De har hver sine "utfordrende" områder, men det henger nok mer sammen med personligheten deres. Jeg kjenner barn av begge kjønn som oppfører seg slik du beskriver, og barn av begge kjønn som ikke oppfører seg slik du beskriver. Jeg har null tro på at kvinner har et gen for å fryse ut andre kvinner, baktale de osv. slik du beskriver. Dette handler om miljø og oppdragelse, ikke kjønn. Det er vi som foreldre som lærer barna våre å løse konflikter, vi kan ikke bare "skylde" på at det er slik fordi jenter er jenter og gutter er gutter... Anonymous poster hash: 537f4...80d
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #22 Skrevet 12. desember 2014 Har en gutt og ei jente, så langt har ting vært mye lettere med gutten. Dette er vel mest sannsynlig veldig tilfeldig men sånn umiddelbart tenker jeg at gutter er lettere.. Samtidlig kan jeg tenke at jenta mi ville hatt godt av en søster..men så tenker jeg at jeg har flere brødre og søstre og de jeg er aller nærmest er mine brødre. Så konkulsjonene er at jeg er glad jeg slipper å velge:) Anonymous poster hash: a1268...e9d
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #23 Skrevet 12. desember 2014 Har en av hver, og ville ønsket meg gutt! Anonymous poster hash: 55c89...9b4
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #24 Skrevet 12. desember 2014 Har to gutter på 6 og 8, og ei jente på 2. Skulle det ha blitt en til, hadde jeg ønsket en søster da brødrene har det så kjekt i lag. Da hadde det vært kjekt for frøkena og fått en søster. i tillegg til at det ligger mye språkvansker for guttene (kanskje til tilfeldig at det er på guttene kun) i min familie, med håp om å slippe dette med en jente. Anonymous poster hash: c5308...77a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #25 Skrevet 12. desember 2014 Hipp som happ! Har en søster jeg står veldig nær og en bror som jeg forguder, så føler ikke at dattera mi har bedre av en søster enn en bror heller. Her hadde både en gutt og en jente til vært velkommen Anonymous poster hash: c2110...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå