Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Jeg er en "løper" og jeg løpet vanligvis 4-5 dager i uka av varierende lengde. Etter at jeg løp halvmaraton i høst falt jeg litt av hele trenkngsopplegget mitt! Har trent kun sporadisk de siste mnd pga vind,kulde,regn osv osv (hundre dårlige unnskyldninger) og det er så tungvint og kjedelig å dra på senter å løpe på mølla. Hvis jeg sykler daglig på treningssykkel hjemme,kan jeg klare å holde formen ved like!? Kombinert med styrkeøvelser? Til jeg kan løpe ute igjen!? Syklet 2 mil nå i god fart og ble skikkelig svett! Kjørte intervaller (en km rolig,en raskt noen runder) Er livredd for å komne helt ut av form! Men kommer meg liksom ikke over dørstokken for å løpe (og nå er det speilglatt ute😠) Kan sykling være redningen for meg i vinter!? Anonymous poster hash: d9618...007
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Jeg tror nok jeg ville klemt inn en intervaller løping i uken for å holde det ved like. Før jeg ble en løper, syklet jeg MYE, både spinning og til og fra jobb og da jeg begynnte å løpe i mars var jeg helt newbie. Klarte løpe 100 m - måtte gå - 100 m osv Det var skikkelig ille. Jeg løper ute nå, og her er det is, men går fint ant å løpe uten pigger. Jeg har kjøpt meg piggsko også. Hvor bor du da? Kanskje det hjelper å løpe/trene med noen ? Anonymous poster hash: 96dd2...d5f
huskeraldribrukernavnet Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Du blir god til det du trener på. Og vektbærende aktivitet er bedre enn aktivitet der du faktisk sitter på rompa når det er løping du skal bli god tid. Hva med å gå på ski?Har du sykkelteknikken på plass vil du kunne komme høyt i puls og trene på terskel også på sykkel, og vil i så måte vedlikeholde formen, men jeg kan garantere at det blir en stor overgang til å løpe igjen (slik hun over beskriver) når snøen er borte. Piggsko anbefales :-)Ut over det er sykling en fantastisk idrett, men alt kommer an på hva man vil, liker og får til :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Takk for svar! Jeg bor i nordnorge. Det værste er vinden! Og kulda! Og isen.. Og og at det er mørkt hele tiden.. Men jeg får ta meg på tak!! Anonymous poster hash: d9618...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå