Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg søkte trygd i februar å fikk avslag,ble så sendt til nevrolog psykolog. Etter nevrologens vurdering sa han at sansynligheten for å komme i jobb er veldig liten. Vil nav nå da innvilge meg uføretrygd? Får man etterbetalt når man har fått husleie og livsopphold som bidrag i mellomtiden? Også vet jeg at evt etterbetaling blir trekt av nav,men trekker de da både det jeg har fått i husleie og livsopphold? Jeg er 32år nå men har hatt psykiske lidelser helt fra barndommen,kan jeg da søke ungufør? Veldig mange spørsmål dette her,men håper noen vet eller har erfaringer?

Endret av emk1982
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen automatikk i at du får innvilget nå, det er fortsatt opp til NAV  sine leger.

Jeg tror ikke man får etterbetalt på vanlig trygd.

Hvis du kan dokumentere at det du uføretrygdes for har vært der siden før du fylte 26 år kan du søke ung ufør, forutsatt at du søker før du er 36 år gammel.

Ung ufør tillegget kan man få etterbetalt i noen tilfeller.

Skrevet

Vanskelig å si .Men det hjelper nok veldig med en slik vurdering .AT de mener kjangsen er liten for å fungere i arbeid.Men det de ser på er ditt funksjonsnivå.Hvordan fungerer du i hverdagen.,Vil du kunne ta arbeid som feks innebærer liten kontakt med mennesker.Hvor mange år har du vært uten for arbeidslivet.Jeg fikk innvilget ung ufør i vår grunnet psykiske lidelser ,etter 12 år kan jeg endelig slappe av fra nav-. Deilig:o

Anonymous poster hash: 9c819...f41
Skrevet

Det er Nav som vurderer om du fyller vilkårene for ung ufør.Hva er dine diagnoser? 

Skrevet

Har du tidligere fått aap? Ingen får ufør uten først å ha gått på aap en periode med mindre en er psykisk utviklingshemmet eller har andre alvorlige diagnoser. Før uføretrygd er aktulelt skal både behandling og arbeids rettede tiltak være prøvd. I og med at du ikke har noen søknad inne nå om ufør blir det ingen etterbetaling. Og ja de trekker alt du har fått i sosialhjelp fra etterbetalingen. Var jeg deg hadde jeg bedt om et møte med veileder i nav og begynt der. De kan råde deg til hva du bør gjøre videre.

Skrevet

En LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG vei å gå.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja jeg har gått på aap i over 4 år før jeg ble satt på sosialstønad.

Skrevet

Få hjelp fra advokat. Da får du et riktig resultat.

Anonymous poster hash: 7d807...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...