emk1982 Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Hei jeg søkte trygd i februar å fikk avslag,ble så sendt til nevrolog psykolog. Etter nevrologens vurdering sa han at sansynligheten for å komme i jobb er veldig liten. Vil nav nå da innvilge meg uføretrygd? Får man etterbetalt når man har fått husleie og livsopphold som bidrag i mellomtiden? Også vet jeg at evt etterbetaling blir trekt av nav,men trekker de da både det jeg har fått i husleie og livsopphold? Jeg er 32år nå men har hatt psykiske lidelser helt fra barndommen,kan jeg da søke ungufør? Veldig mange spørsmål dette her,men håper noen vet eller har erfaringer? Endret 11. desember 2014 av emk1982
valkyrien Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Det er ingen automatikk i at du får innvilget nå, det er fortsatt opp til NAV sine leger. Jeg tror ikke man får etterbetalt på vanlig trygd. Hvis du kan dokumentere at det du uføretrygdes for har vært der siden før du fylte 26 år kan du søke ung ufør, forutsatt at du søker før du er 36 år gammel. Ung ufør tillegget kan man få etterbetalt i noen tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Vanskelig å si .Men det hjelper nok veldig med en slik vurdering .AT de mener kjangsen er liten for å fungere i arbeid.Men det de ser på er ditt funksjonsnivå.Hvordan fungerer du i hverdagen.,Vil du kunne ta arbeid som feks innebærer liten kontakt med mennesker.Hvor mange år har du vært uten for arbeidslivet.Jeg fikk innvilget ung ufør i vår grunnet psykiske lidelser ,etter 12 år kan jeg endelig slappe av fra nav-. Deilig:o Anonymous poster hash: 9c819...f41
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Det er Nav som vurderer om du fyller vilkårene for ung ufør.Hva er dine diagnoser? Anonymous poster hash: 9c819...f41
C&M&H Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Har du tidligere fått aap? Ingen får ufør uten først å ha gått på aap en periode med mindre en er psykisk utviklingshemmet eller har andre alvorlige diagnoser. Før uføretrygd er aktulelt skal både behandling og arbeids rettede tiltak være prøvd. I og med at du ikke har noen søknad inne nå om ufør blir det ingen etterbetaling. Og ja de trekker alt du har fått i sosialhjelp fra etterbetalingen. Var jeg deg hadde jeg bedt om et møte med veileder i nav og begynt der. De kan råde deg til hva du bør gjøre videre.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 En LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG vei å gå. Anonymous poster hash: 9c819...f41
emk1982 Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2015 Ja jeg har gått på aap i over 4 år før jeg ble satt på sosialstønad.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Få hjelp fra advokat. Da får du et riktig resultat. Anonymous poster hash: 7d807...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå