Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 For tredje jula på rad er jeg blitt forkjøla. Skikkelig snørrete,øya renner, hoster og er skikkelig tett. Blir gaaal! Dette kan jo ikke være tilfeldig? Dette har vi gjort så langt: bakt pepperkaker og havreflarn, drukket gløgg, pynta med vanlig julepynt og kjøpt en blomst (julestjerne). Har stor tro på at det muligens er julestjerna(blomsten)? Er det noen tester for å få sjekket dette? I fjor var jeg så tett at legen vurderte å legge meg inn på sykehus, fikk kortisontabletter og beskjed om å ta det 100% med ro! Vil ikke bli slik i år også :/ Ble redd i fjor... Kan jeg ringe legen å be de sjekke det? Evt. Bare prøve en allergi tablett? Er nesten litt desperat etter råd. Er så lei av dette hver desember. Er blitt sånn at jeg nesten gruer meg til desember fordi alt er et pes. Handle julegaver med x anntall hostekuler, baking med bare nysing og julaften hvor formen er drit dårlig Setter pris på alle svar og tips! Anonymous poster hash: cbfb8...1db
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 For det første er det fremdeles nesten to uker igjen til jul, og for det andre så bør du kaste julestjerna så langt ut av huset du får den.
Julie (: Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Det er veldig vanlig å få kryssallergi med julestjerner. I tillegg kan den forverre astma og irritere slimhinner til folk som egentlig ikke er allergiske. Synes det er så åpenbart at du ikke tåler julestjerner at jeg ikke hadde giddet å sjekke det engang. Bare unngå å ha dem der du ferdes.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Etter å ha hørt mye og lest noe om den blomsten synes jeg nesten den burde forbys! Livsfarlig! Anonymous poster hash: a2580...d4c
Puppen og lillemor Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 trenger jo ingen test hos legen for å finne ut om du er allergisk mot den ene julestjerna du har... ut med den! er du allergisk vil du se forbedring ganske kjapt..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Etter å ha hørt mye og lest noe om den blomsten synes jeg nesten den burde forbys! Livsfarlig! Anonymous poster hash: a2580...d4c ja, vi for all del forby alt som potensielt muligens kan være bittelitt farlig.. Anonymous poster hash: 956e5...18a
Husbygger Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 De fleste jeg kjenner med pollenallergi reagerer på julestjerne og ofte svibel også. Kast ut julestjerna så finner du fort ut om det er den du reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Etter å ha hørt mye og lest noe om den blomsten synes jeg nesten den burde forbys! Livsfarlig! Anonymous poster hash: a2580...d4c ja, vi for all del forby alt som potensielt muligens kan være bittelitt farlig.. Anonymous poster hash: 956e5...18a Ja! Og peanøtter! Anonymous poster hash: a2580...d4c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Det er veldig vanlig å få kryssallergi med julestjerner. I tillegg kan den forverre astma og irritere slimhinner til folk som egentlig ikke er allergiske. Synes det er så åpenbart at du ikke tåler julestjerner at jeg ikke hadde giddet å sjekke det engang. Bare unngå å ha dem der du ferdes. Ja kasta den ut i ettermiddag. Merker ingen forskjell ennå, så får se i morgen. Håper jeg er mye bedre!! men det er jo julestjerner over alt da? Jeg får ikke bare litt rennene nese liksom, jeg får nesten ikke puste, hoster som er gærning! Blæh.. men håper uansett på en bedring! ! takk for svar! Anonymous poster hash: cbfb8...1db
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 For det første er det fremdeles nesten to uker igjen til jul, og for det andre så bør du kaste julestjerna så langt ut av huset du får den. Beklager, i desember da Julestjerna ble kastet ut i ettermiddag, da jeg tilfeldigvis kom over en artikkel som fikk meg til å tenke at blomsten kanskje hadde skylda hl Anonymous poster hash: cbfb8...1db
Julie (: Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Det er veldig vanlig å få kryssallergi med julestjerner. I tillegg kan den forverre astma og irritere slimhinner til folk som egentlig ikke er allergiske. Synes det er så åpenbart at du ikke tåler julestjerner at jeg ikke hadde giddet å sjekke det engang. Bare unngå å ha dem der du ferdes.Ja kasta den ut i ettermiddag. Merker ingen forskjell ennå, så får se i morgen. Håper jeg er mye bedre!! men det er jo julestjerner over alt da? Jeg får ikke bare litt rennene nese liksom, jeg får nesten ikke puste, hoster som er gærning! Blæh.. men håper uansett på en bedring! ! takk for svar! Anonymous poster hash: cbfb8...1db Beklager, men ja, det er nok det... Gi det litt tid. For å si det sånn, min bestemors strategi om å flytte julestjernen ut i gangen idet jeg kommer på juleaften har ikke pleid å fungere så bra... Har pleid å ødelegge jula for både moren min og meg. Og hun glennder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå