Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Ja, hva er FAU? Foreldreutvalget elns, ja, men trodde det bare var på skolen at FAU hadde noe å si, og da alt kjøret startet? Flere med ettåringer som opplever at det allerede, 3-4 mnd etter bhgstart, er mas om alt foreldrene må gjøre, tilsteldninger etc? Det var ikke noe sånt da jeg og søsknene mine gikk i bhg, derfor har jeg ikke hørt om det. Anonymous poster hash: a4698...bc9
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Ja, hva er FAU? Foreldreutvalget elns, ja, men trodde det bare var på skolen at FAU hadde noe å si, og da alt kjøret startet? Flere med ettåringer som opplever at det allerede, 3-4 mnd etter bhgstart, er mas om alt foreldrene må gjøre, tilsteldninger etc? Det var ikke noe sånt da jeg og søsknene mine gikk i bhg, derfor har jeg ikke hørt om det. Anonymous poster hash: a4698...bc9 I barnehagene har man s.u - samarbeidsutvalget. Anonymous poster hash: 29882...156
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Ja, hva er FAU? Foreldreutvalget elns, ja, men trodde det bare var på skolen at FAU hadde noe å si, og da alt kjøret startet? Flere med ettåringer som opplever at det allerede, 3-4 mnd etter bhgstart, er mas om alt foreldrene må gjøre, tilsteldninger etc? Det var ikke noe sånt da jeg og søsknene mine gikk i bhg, derfor har jeg ikke hørt om det. Anonymous poster hash: a4698...bc9 I barnehagene har man s.u - samarbeidsutvalget. Anonymous poster hash: 29882...156 I vår bhg har SU og FAU. Anonymous poster hash: 1877e...d06
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Hos oss har fau blitt en type arrangementkomite. Anonymous poster hash: 39979...a54
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Ja, hva er FAU? Foreldreutvalget elns, ja, men trodde det bare var på skolen at FAU hadde noe å si, og da alt kjøret startet? Flere med ettåringer som opplever at det allerede, 3-4 mnd etter bhgstart, er mas om alt foreldrene må gjøre, tilsteldninger etc? Det var ikke noe sånt da jeg og søsknene mine gikk i bhg, derfor har jeg ikke hørt om det. Anonymous poster hash: a4698...bc9 I barnehagene har man s.u - samarbeidsutvalget. Anonymous poster hash: 29882...156 Hos oss har s.u ansvaret for sommerfest, men det er og det eneste de har ansvaret for Anonymous poster hash: 29882...156
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Jeg er leder av FAU i barnehagen og er også med i SU sammen med en annen fra FAU. FAU står for sommerfest, arrangerer dugnad og andre arrangementer - i hovedsak. I SU har vi møter med de ansattes representanter og daglig leder der det er temaer av mer "alvorlig" art. Anonymous poster hash: d8995...107
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Ok. Men er det vanlig at su eller fau gir barnehageforeldre oppdrag ifb med f.eks juleavslutning eller påske osv? Trodde det bare var på skolen at det var sånt..... Har dårlig råd og må punge ut med endel kr i et oppdrag "fau" har gitt meg før jul Anonymous poster hash: a4698...bc9
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Nei vi pålegger ingen noen ting. Vi samler inn penger til julegave, men det er frivillig å gi. På sommerfesten ber vi om at foreldrene bidrar med mat og kaker, men heller ingen pålegg her, og det er ingen som spørres direkte. Uansett så er det alltid nok foreldre som bidrar. Har ett barn i første klasse og har blitt "pålagt" å bake kake, ta med drikke og hjelpe til. Er altså satt opp på en liste at jeg og enkelte andre skal gjøre dette. Sånn gjør vi det ikke i barnehagen. Hva er du bedt om da? Anonymous poster hash: d8995...107
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Ok. Men er det vanlig at su eller fau gir barnehageforeldre oppdrag ifb med f.eks juleavslutning eller påske osv? Trodde det bare var på skolen at det var sånt..... Har dårlig råd og må punge ut med endel kr i et oppdrag "fau" har gitt meg før jul Anonymous poster hash: a4698...bc9 Hva slags oppdrag har du fått som koster endel da? Hos oss har s.u ansvaret og må ha hjelp av foreldrene, og det er gjerne å ta med en kanne kaffe, eller bake en kake eller boller Anonymous poster hash: 29882...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå