Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Fant nylig ut at jeg er gravid (for første gang!!!) Så driver å setter opp et nytt budsjett. Hva koster bleier i mnd ca? Og hvor kjøper dere? Tenker fra den lille er nyfødt og opptil ettårsalder.. Takk på forhånd for hjelp!! Anonymous poster hash: ba590...c4b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Bleier er ikke dyrt (litt avhengig av hvor du kjøper såklart). En pakke ligger på mellom 30-50 kr (pampers/libro). Vi har bleiekort på Kiwi, hver 4.libro bleiepakke gratis). Tipper vi bruker 1-2 pakker i uka, så blir ikke mer enn maks 300 kr i mnd vil jeg tro. Snuppa vår er 2 år, og en nyfødt bruker nok sikkert litt flere bleier om dagen i perioder, enn en 2 åring som nå og da tisser på potte. Jeg ville sagt om du budsjetterer med 400 kr i mnd er du godt innenfor. Rema1000 - bleiene er forresten veldig bra (og billige). Rundt 20 kr pakken tror jeg de ligger på, og det er nesten dobbelt så stor pakke som pampers og libro. Men tror Rema1000 bleiene ikke begynner før bleiestr 3 (fra 7kg eller noe....). Vi bruker disse bleiene om nettene. Er de eneste jeg har vært borti som holder på væsken hele natten. Anonymous poster hash: 28f91...e15
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Rema 1000 bleiene koster 6,40 kr for den minste pakken og 17.90 for de største. Bleier er veldig billig og du vil ikke merke det på budsjettet. Anonymous poster hash: 2b7ea...3b4
gvm82 Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Har sett Rema1000 bleier i størrelse 2 i dag :-) Her har me sverga til dei, einaste som ikkje gir utslett og har god passform for guttungen :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Fant nylig ut at jeg er gravid (for første gang!!!) Så driver å setter opp et nytt budsjett. Hva koster bleier i mnd ca? Og hvor kjøper dere? Tenker fra den lille er nyfødt og opptil ettårsalder.. Takk på forhånd for hjelp!! Anonymous poster hash: ba590...c4b Man kan spare store summer på å arve barneklær, eller handle på FINN (særlig ulltøy o.l.) (Vogner, leker, sportsutstyr og mye annet kan også med fordel kjøpes brukt.) De vokser jo så fort at de ikke får slitt ut noe uansett. Jeg satser mest på bruktklær til min datter, selv om jeg har en økonomisk situasjon hvor jeg ikke egentlig MÅ. Men da blir det mer penger til ferie, bra mat og moro. Og vesla er like fornøyd, så lenge hun er varm og tørr. Egentlig synes jeg ikke babyer koster så mye ekstra i mnd (trenger i hvert fall ikke det). Det som koster er den barnevennlige livsstilen: Rekkehus, stasjonsvogn, kommunale avgifter+++ og etter hvert barnehage. Anonymous poster hash: eea3f...79c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Matbutikkene kniver om barnefamiliene, for det er de som legger igjen mest penger i butikken, så bleier er billig. Matbutikkene har så lave priser på bleier at de overhodet ikke tjener penger på dem, de sloss om å ha de beste bleieavtalene så du kommer tilbake til dem og handler. Tror Rimi har hver fjerde pakke med bleier gratis også får du en pakke våtservietter med på kjøpet... Det du kan merke på budsjettet er om du ikke klarer å amme, for morsmelkerstatning er ganske dyrt. Anonymous poster hash: 04303...24c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Erstatning er dyrt ja, vi betaler 65kr for Hipp, og det går ca to pakker i uka nå når mini er 2mnd.. Etterhvert vil jo dette øke betraktelig regner jeg med. Anonymous poster hash: 6ac37...c21
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Tusen takk alle sammen! Var redd bleier var mye dyrere. Er skikkelig redd jeg ikke får til ammingen, for vil så gjerne gi barnet den beste starten på livet, men har hatt melk i brystene siden uke 19 (hvis det har noe å si?) Anonymous poster hash: ba590...c4b
runag Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Tusen takk alle sammen! Var redd bleier var mye dyrere. Er skikkelig redd jeg ikke får til ammingen, for vil så gjerne gi barnet den beste starten på livet, men har hatt melk i brystene siden uke 19 (hvis det har noe å si?) Anonymous poster hash: ba590...c4b De fleste får til ammingen etter hvert, med litt veiledning, selv om det ikke er uvanlig å oppleve frustrasjoner. Det går nok fint med deg:-) En ting som kan være lurt å tenke på, er å få god veiledning i starten, så du unngår unødvendige problemer. Dette er lettere på vanlig fødeavdeling enn på barselhotell o.l. Rikshospitalet har for øvrig egen ammepoliklinikk for dem som opplever mye problemer. Endret 11. desember 2014 av runag
Elskerhøsten2014 Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 libero koster 36 kr for min 2åring,men handler de og noen ganger coop sine som er 20kr for,så kommer jo an på hva du velger. min bruker str 5 i libero, vet ikke hvor mye det koster i 1 og 2 og slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå