Gå til innhold

Leggetider 3.klassing (januarbarn så snart 9 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3.klassing som snart blir 9 år. Han legger seg 8-8.30. Den blir ofte 8:30 før han er i seng, i alle fall før han sovner. 

Det går temmelig greit å stå opp, og han virker ikke ekstremt trøtt på dagen. Men av og til lurer jeg på om det er for seint å være oppe så lenge. 

Grunnen til at det er slik er at etter dager med aktiviteter er vi ikke tilbake hjemme før 7:30, og da er det kvelds, og legging av yngre søsken. De dagene det ikke er aktiviteter er det nok oftere at han er på puta til 8:00.

Så lurer på når din 3.klassing er på puta og under dyna? Er det bare vi som er så seine på kvelden. Eller er det dette som er normalen? 

Anonymous poster hash: 53624...422
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 3. Klassing legger seg 2100, og står opp 0700. Er alltid uthvilt om morgenen, han blir 9 i april.

Skrevet

Har også 3. Klassing men han blir ikke 8 før i romjulen, så nesten ett år mellom dem.

Vi hadde en leggetid på 20, men siden han er på aktivitet 2 ganger i uken blir det oftere senere. Ene dagen i uken er ikke aktiviteten ferdig før 19.30 og andre dagen kl.19, så klokken blir ofte 20.30.

Ser at han ofte våkner før klokken ringer, og han er ikke trøtt på dagtid/ ettermiddag. I tillegg er han ofte våken en stund etter ha legget seg 20, men legger han seg 20.30 sovner han raskt. Så har funnet ut at senere leggetid egentlig var greit.

Anonymous poster hash: 397f5...8a4

Skrevet

En 3. klassing her og. Legger seg rundt 20-20.30 her også.

Her er det også pga aktiviteter.

Noen ganger er kl. 19.30 og andre dager så mye som 21-21.30! Bruker å få se ferdig kamper som visstnok er UHYRE viktig på tv innimellom.

Skrevet

Jeg har en 4. klassing, han slukker lyset 20.30 når det er skole dagen etter. Vekkes kl 07 og er da noen ganger temmelig trøtt, men mistenker at han kan ha vært våken litt lenger enn vi trodde. Sniker seg til å ligge og lese på senga...

Skrevet

Har en 2. klassing som akkurat har fått utvidet fra kl.19.45 til kl.20.00. Vi leser og noen ganger blir klokken 20.30 og enda sjeldnere mer før han sovner. Han har fri onsdagen og da sover han lenger så han trenger nok noe mer, men de skal være trøtte og sovne også, så kan ikke legge han kl.19..

Har en 4. klassing som legger seg 20.15 - 20.30. Det går veldig bra om det ikke blir sent pga. tull, får ikke sove, tøyser med katten osv. Ofte blir klokka over 21, og da merker jeg det blir lite om det går over mange dager. Da blir han trøtt og litt gretten..

Skrevet

Så vi er ikke alene  :huh:

JEg tenker vel at det er litt seint. Vi er oppe klokka 6, så det er jo en forskjell der, men det funker greit nok. Men tror han trenger de to tidligere kveldene til å legge seg litt tidligere. 

Er jo litt for gale at det skal være slika t barna ikke kommer segg tidsnok i seng for at vi foreldre prioriterer at de skal gå på fotballtrening! Men nå ønsker de jo å gå på fotball også, så det er jo ikke bare for oss. 

Men dagene da ungene var i seng til 19:00-19:30 er nok over for godt.  :unsure:

Skrevet

Så vi er ikke alene :huh:

JEg tenker vel at det er litt seint. Vi er oppe klokka 6, så det er jo en forskjell der, men det funker greit nok. Men tror han trenger de to tidligere kveldene til å legge seg litt tidligere.

Er jo litt for gale at det skal være slika t barna ikke kommer segg tidsnok i seng for at vi foreldre prioriterer at de skal gå på fotballtrening! Men nå ønsker de jo å gå på fotball også, så det er jo ikke bare for oss.

Men dagene da ungene var i seng til 19:00-19:30 er nok over for godt. :unsure:

Aktivitet er viktig og kunne ikke falt meg inn å nekte han være med på aktiviteten han prioriterer;-)

Syns det er flott at leggetiden ikke er 19 lenger:-)

Anonymous poster hash: 397f5...8a4

Skrevet

Mine to legger seg samtidig, de går i 3. og 6.klasse. De er oftest i seng rundt 20.30, men eldste leser på senga til alt mellom 20.45 og 21.15. Yngste, 3.klassingen som du spurte om, legger seg for å sove med en gang hun er i seng. Hun sier selv at da er hun så trøtt at hun ikke orker å lese. Hun våkner som regel av seg selv i 7-tiden. 

Skrevet

han legger seg 21 på hverdagen. står opp selv 7, uten noe vekking og order seg og spiser froskost , i helgene kan kl bli 22-23, og da sover han til 11 tiden

Anonymous poster hash: 1d85b...eb9
Skrevet

Min 3. klassing fyller 8 i romjulen. Frem til hun fyller år har hun leggetid 19.45 (da går hun og pusser tenner og så leser vi høyt etterpå så vi slukker lyset ca 20.00 - 20.15) så lenge det ikke skjer noe spessielt. Heldig vis tåler hun godt en kveld eller to som blir sen uten å bli spessielt trøtt.

Anonymous poster hash: 0ac9e...198
Skrevet

Barn er forskjellige.

Min 2.klassing som nylig ble 7 legger seg 20.30, sovner ikke før 21, våkner blid og fornøyd ca 6.30.

Han virker nesten aldri trøtt, så han trenger nok ikke like mye søvn som en del andre på samme alder.

Anonymous poster hash: f43d1...9ac

Skrevet

han legger seg 21 på hverdagen. står opp selv 7, uten noe vekking og order seg og spiser froskost , i helgene kan kl bli 22-23, og da sover han til 11 tiden Anonymous poster hash: 1d85b...eb9

Spiser han frokost alene?

Anonymous poster hash: f43d1...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...