Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Og blir dette det samme på både Samsung og ipad? Er til sønnen min på 6 år som har masse musikk og liker og bruke den til film og spill i tillegg. Men film blir stort sett fra netflix. Hjelp meg😱 Anonymous poster hash: 4e731...14e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Ipad går det ikke an å ha eksternt minne, minnebrikke e.l til så ikke kjøp for lite. Her har ungene 16 og det holder helt greit, det er stort sett spill de lagrer. Filmer ser de online og vi har spotify så de har bare en spilleliste lastet ned. De lagrer ikke bilder. Anonymous poster hash: 30a27...e2e
Ronja80.mor til 2 Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Hvis du velger samsung kan du jo evt fylle på med et minneord dersom lagringskapasitet blir for lite. Det kan du ikke med ipad..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Til barn ville jeg gått for ipad og 32 GB minne. Når det gjelder Androide og utvide minne så høres jo det flott ut, men slik siste versjon av android er så er det ikke alle apper som får lov å bruke det utvidbare minne. Nå skal det komme en oppdatering som vist nok skal fikkse dette, men poenget er at med en ipad så er ikke slike problemer tema. Anonymous poster hash: 47954...f38
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Min datter på 6 år har ipad med 16gb. Altfor lite! Sønnen på 12 år har 32gb og har i grunn plass til det han ønsker å ha der. Så ikke kjøp 16gb dersom et er ipad du satser på. Anonymous poster hash: 83206...25f
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Til barn ville jeg gått for ipad og 32 GB minne. Når det gjelder Androide og utvide minne så høres jo det flott ut, men slik siste versjon av android er så er det ikke alle apper som får lov å bruke det utvidbare minne. Nå skal det komme en oppdatering som vist nok skal fikkse dette, men poenget er at med en ipad så er ikke slike problemer tema. Anonymous poster hash: 47954...f38 Nei, man får helt andre problemer med ipad. Man kan ikke utvide minnet i det hele tatt. Jeg ville personlig hatt 64 gb. Da hadde jeg aldri trengt å tenke på om det er nok minne hver gang jeg lagret/lastet ned noe. Men, jeg ville kjøpt samsung (eller annen, men ikke ipad), som kan ha minnekort. Da holder det med mindre minne på selve nettbrettet, type 16 gb, så kjøper man heller minnekort utenom. Anbefaler å finne et minnekort med høy hastighet (de er ulike, og butikken kan hjelpe med dette). Det er greit med minnekort på flere måter; skulle nettbrettet gå i stykker, tar man bare ut minnekortet, og legger det i det nye nettbrettet, så har du alle tingene dine der. Innstallasjoner må gjøres på nytt, men bilder og eventuelt filmer osv., vil ligge der, uten å trenge overføring. Anonymous poster hash: a3dca...bd3
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Når jeg først skal investere i et nettbrett så velger jeg det største. Det vil alltid komme en tid hvor det likevel ikke blir mer enn akkurat nok, særlig dersom det ikke er rom for ekstra minnebrikke (iPad). Med det sagt, så vet jeg ikke hvor mye lagringsplass et barn trenger, og prisforskjellen bør tas i betraktning, med tanke på levetiden på brettet i forhold til lagringskapasitet og pris. Ville i alle fall ikke gått for mindre enn 32 gb. Har selv et 64 gb brett med ekstra minnebrikke, og på langturer har jeg lagt over endel film ol som barna kan se, samt at det er endel spill på i varierende størrelse. Lagringsplassen går fort da! Anonymous poster hash: 7b24e...62c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Bare husk at det hjelper lite med mulighet for å utvide minne når en ikke får brukt minneplassen til å instalere spill. Barn bruker som regel mye spill. Noen spille tar 1,5 GB og da forsvinner de 16 innebyggde GB fort. Jeg trodde at det bare var til å fortsette å instalere på minnekorte, men det gikk jo ikke. Greit hvis det er filmer og bilder som tar plassen, men hvis det er spill så må du sørge for å ha stort innebygd minne. På den gammle Ipaden min trengte jeg ikke å tenke på slike ting. Der hadde jeg 32 GB og de var tilgjengelige uansett hvilken app jeg kjørte. Anonymous poster hash: 47954...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå