Gå til innhold

Kan jeg spørre dere andre med adhd/add barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere også "alltid" har slitt med søvnen til deres barn? Og i hvilken grad?

Her begynte det allerede ved nyfødt stadiet at han trengte mye mindre søvn enn normalen.

Alltid vanskelig å legge og alltid tidlig oppe om morgenen, slik er det enda. Han kunne aldri sovne i babygym, lekegrind osv som sine andre søsken, det har aldri skjedd.

Er det dette som er normalen eller har vi bare vært uheldige? Kom til å tenke på det..

Anonymous poster hash: 99d1c...ef2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sov han fra 7 til 7 fra fødsel, legger seg 8 på hverdager, sover til halv 7 når han blir vekt, legger seg 9 i helger og våkner rundt halv 9

Skrevet

Her sov han fra 7 til 7 fra fødsel, legger seg 8 på hverdager, sover til halv 7 når han blir vekt, legger seg 9 i helger og våkner rundt halv 9

Kanskje bare jeg som har vært uheldig ;-p

Skrevet

Søvnvansker er vanlig hos barn med ADHD/ADD.

Skrevet

Sønnen min har add og har sovet rundt siden fødsel. Snill og veldig rolig baby. Våkennetter er fremdeles ett fremmedord for meg. Han er 8 år nå :)

Anonymous poster hash: 05bfb...cb6
Skrevet

Kan jeg bare kjapt spørre hvorfor dere har begynt å kalle det add igjen? Trodde det var helt ut? Som å si EDB-maskinen istedet pc...? (Ikke for å kuppe tråden altså.)

Anonymous poster hash: 88365...e43

Skrevet

Sønnen min var våken flere ganger om natten og startet dagen kl 0430-0500 til han var rundt 2 1/2. Innen han var tre sov han natten igjennom og sto opp 0515-0530, noe som føltes som himmelen i forhold.

Nå når han har begynt på skolen sover han som oftest natten igjennom og sover ca 11 t om natten.

Han bruker ikke medisiner.

Anonymous poster hash: 1d32c...9d2

Skrevet

Som baby var han akkurat som din, kunne ikke sove inne, bare i vogn i bevegelse. Veldig klassisk ved adhd!

Anonymous poster hash: 1d32c...9d2

Skrevet

Add er adhd uten hyperaktivitet. Flest jenter som får denne diagnosen tror jeg.

Mitt barn har alltid slitt med søvn. Aldri sovet skikkelig. Vokset gjerne hver 2 til 3 time gjennom natta til hun var nerver 2 år. Er stadig på natte vandring går snart igjen storskolen. .

Skrevet

Kan jeg bare kjapt spørre hvorfor dere har begynt å kalle det add igjen? Trodde det var helt ut? Som å si EDB-maskinen istedet pc...? (Ikke for å kuppe tråden altså.)

Anonymous poster hash: 88365...e43

Driit bra! :fnise:  Det skal jeg definitivt begynne å si :laugh:

Skrevet

Ser det er både og her 😉

Synd for de små at de skal slite med søvnen, er ikke mye å gjøre med det heller 😕 (Min bruker ikke medisiner.)

Husker vi prøvde en lett gråtekur når han var rundt 9-10 mnd etter forslag fra helsesøster. Til og med det funket ikke, helsesøster hadde aldri vært borti det før..

Skrevet

Jeg har lært at mange av disse barna ikke produserer nok melatonin i kroppen

Det kan Være noe ta opp med legen?

Skrevet

Min har alltid slitt med søvnen siden hun ble født. Gjør det enda som 8 åring...

Skrevet

Egentlig ikke. Det er dog en forskjell på ham og broren, han med ADD har omtrent aldri sovet i bilen, selv ikke som baby og broren sovnet bestandig med en gang.

Anonymous poster hash: 6f14c...f0a
Skrevet

sønnen min sov 12 timer I døgnet frem til han var ca ett år. da "sluttet" han og sove! han sov ca 4-6 timer. prøvde ALT!

så I samarbeid med lege og helsestasjon, fikk han wallergan...

han fikk det I ca 6 mnd, så var alt som normalt. han sov igjen 10-12 timer I døgnet.

sluttet å sove på dagen på 2års-dagen sin ;)

han har nå, I en alder av 11 år, fått melatonon. det er ikke sovemedisin, men et hormone vi produserer så vi skal bli søvnige. han produserer ikke nok melatonon, så han har fått det på resept.

dette fordi han brukte timer på å sovne. to ganger har jeg ringt skolen fordi han fremdeles ikke sob kl 4 på morgenen...

har har alltoid bare liggi I sengen, ikke vært noe styr. men det er klart at 5-8timer søvn ikke er nok...

Skrevet

Hun har sovet helt normalt helt til ca 11 års alder, nå sliter hun med innsoving. Vi brukte melatonin en periode, og det hjalp en stund. Men så sluttet det å hjelpe. Men vi har kvelder da hun sovner raskt og. Er ofte noen dager med lite søvn, så 1-2 dager med bra søvn.

Anonymous poster hash: 35f2f...987
Skrevet

ADD er ingen diagnose.

Anonymous poster hash: c491f...dd4

Skrevet

ADD er ingen diagnose.

Anonymous poster hash: c491f...dd4

Det er vel strengt talt ikke ADHD heller

Anonymous poster hash: 1acb6...878

Skrevet

Jente med add som alltid har sovet både hodt og lenge.

gutt med adhd som ennå ikke har sovet en hel natt (5år)

Anonymous poster hash: 95a25...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...