Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Er under utredning for noe, og i den forbindelse så trenger jeg en undersøkelse. Henvisning til den undersøkelsen ble sendt internt på sykehuset for over ni uker siden. I dag kom det brev om at de ikke har mulig til å gi meg helsehjelp og derfor skal kontakte et annet sykehus. Det er en vanvittig ineffektivitet. Greit om de må prioritere andre foran meg og sende meg videre - men bruke ni uker på dette??? Dette visste de garantert for ni uker siden også.... hadde de sendt papirene videre kunne jeg kommet på venteliste på det andre sykehuset for over to måneder siden. I tillegg til dette gjøres det feil hele tiden med prøver, de glemmer å sjekke prøver, de får ikke med seg at prøvesvar er kommet, jeg må selv minne dem på at jeg må ha nye timer... Man skal være sabla frisk for å være syk! Ikke rart folk faller utenfor arbeidslivet når det går år til å komme til enkle undersøkelser... Dagens utluftning! Anonymous poster hash: 34b00...c71
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Hvilket sykehus er dette? Anonymous poster hash: eabcd...fb9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Hårreisende! Anonymous poster hash: 961a8...f48
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Hvilket sykehus er dette? Anonymous poster hash: eabcd...fb9 En av Oslo-sykehusene... Blir bare så frustrert for jo lenger tid som går jo mindre er jo sjansen til å komme seg tilbake, og jeg VIL tilbake i jobb. Men blir jo bare dårligere når tiden bare går. Hadde jeg hatt midler hadde jeg oppsøkt kompetanse i utlandet for lenge siden! Anonymous poster hash: 34b00...c71
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 De surrer noe veldig ja.. Særlig i Osloområdet/Akershus. Jeg stoler ikke på sykehus eller leger lenger. Anonymous poster hash: eabcd...fb9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 De surrer noe veldig ja.. Særlig i Osloområdet/Akershus. Jeg stoler ikke på sykehus eller leger lenger. Anonymous poster hash: eabcd...fb9 Fint at det er helt frivillig å benytte seg av tilbudet da😉 Anonymous poster hash: c6f5b...5c9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Finn deg en oppegående sykepleier på avdelingen du hører til. Husk navnet hennes. Spør etter henne når du ringer og lurer på noe. Ring der du skal ha undersøkelse og be dem ringe deg dersom de får avbestillinger. Si du kan møte på kort varsel (1 time? Feks). Ring hver 3 uke og spør høflig om de har noen avbestillinger og Minn dem på at du kan komme. Vær høflig og blid! Du kan godt gi beskjed hva du er misfornøyd med men på en fin måte. Hilsen kronisk syk Anonymous poster hash: dcc2c...0ae
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 De surrer noe veldig ja.. Særlig i Osloområdet/Akershus. Jeg stoler ikke på sykehus eller leger lenger. Anonymous poster hash: eabcd...fb9 Fint at det er helt frivillig å benytte seg av tilbudet da Anonymous poster hash: c6f5b...5c9 Fint at det er helt frivillig å benytte seg av tilbudet da Anonymous poster hash: c6f5b...5c9 Hvis du ikke kan være mer konstruktiv så kan du bare holde deg unna tråden! Det aller minste man burde kunne forvente når man kommer til spesialisttjenesten er i hvert fall å komme til noen som har litt peiling på det som feiler deg, eller at de søker kompetanse der denne finnes. Så langt har jeg til gode å snakke med en eneste lege som kan noe som helst om årsaken til at jeg er henvist dit. Siden jeg leser såpass mye som jeg gjør, så har jeg endt med å foreslå prøver og undersøkelser, jeg må sjekke at sykehuset faktisk måler det de skal med prøvene som tas. Og guess what, jeg oppdaget at en prøve sykehuset har brukt i årevis ikke målte det de trodde den gjorde. Nå har de endret dette i systemet sitt. Det skal ikke være slik at pasienten skal måtte fortelle sykehuset hva de skal gjøre eller måtte dobbelsjekke ALT som gjøres for å sikre seg at det blir gjort på riktig måte! Er det slik det fungerer mange steder, da er det ikke rart andelen uføretrygdede øker her til lands! Anonymous poster hash: 34b00...c71
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Finn deg en oppegående sykepleier på avdelingen du hører til. Husk navnet hennes. Spør etter henne når du ringer og lurer på noe. Ring der du skal ha undersøkelse og be dem ringe deg dersom de får avbestillinger. Si du kan møte på kort varsel (1 time? Feks). Ring hver 3 uke og spør høflig om de har noen avbestillinger og Minn dem på at du kan komme. Vær høflig og blid! Du kan godt gi beskjed hva du er misfornøyd med men på en fin måte. Hilsen kronisk syk Anonymous poster hash: dcc2c...0ae Takk for tips Jeg har allerede funnet ut at uten sykepleierne der så kommer jeg ingen vei. Til og med de stusser over alt rotet som blir gjort. Men det er sykepleierne som tar telefonen på den avdelingen som redder det siste snevet av håp for meg. De har vært utrolig hjelpsomme, og det passer jeg på å si til dem også Anonymous poster hash: 34b00...c71
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Er selv lege, men stoler ikke på annet helsepersonell. Har nå opplevd å bli alvorlig syk, og jeg er jaggu glad for at jeg selv vet hva som skal gjøres av utredning osv slik at jeg kan følge med på at ting blir gjort. Typiske feil er slurvefeil, og det tolererer jeg ikke. Et sykehus er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd. Det skal ikke mer enn en udugelig ansatt til for å gjøre feil som kan føre til store konsekvenser. Anonymous poster hash: 60d36...d42
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Er selv lege, men stoler ikke på annet helsepersonell. Har nå opplevd å bli alvorlig syk, og jeg er jaggu glad for at jeg selv vet hva som skal gjøres av utredning osv slik at jeg kan følge med på at ting blir gjort. Typiske feil er slurvefeil, og det tolererer jeg ikke. Et sykehus er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd. Det skal ikke mer enn en udugelig ansatt til for å gjøre feil som kan føre til store konsekvenser. Anonymous poster hash: 60d36...d42 Det er så sant! Det jeg har oppdaget har bl.a. ført til internundervisning hos en yrkesgruppe der. Heldigvis har fagansvarlig for den delen av sykehuset tatt det alvorlig, fagansvarlig har vært profesjonell, det må jeg si. Men som du sier, det hjelper jo ikke når andre ledd svikter. Jeg er ikke lege, men har en annen helseutdanning. Hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg ikke kommet noen vei, for jeg har i hvert fall noe kunnskap selv, og kan lære meg det som ikke er mitt fagfelt ved å lese og lese selv. Men det er jo ikke slik det skal være! Jeg håper du får riktig behandling og at det går bra med deg! Anonymous poster hash: 34b00...c71
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Har selv opplevd at røntgenlegen som tolket røndtgenbildene til barnet mitt skrev i journalen at alt så fint ut. Dermed ble vi ikke fanget opp og ikke henvist videre. Men jeg fikk på nåde en time til på sykehuset her etter lang tid med telefoner til avdelingen. Legen tittet tilfeldigvis på røndtgenbildet i journalen på slutten av timen, sånn etter at jeg nok en gang ble fortalt at vi bare ser det an, vet ikke hva det er, osv osv. Da han så bildet ble han satt ut, for det så slett ikke normalt ut. Røndtgenlegen hadde skrevet feil eller sett feil. Vi ble da henvist med en gang, men da hadde det gått ett år ekstra. Da vi ventet på time i Oslo der vi ble henvist og da vi skulle ha time til operasjon ringte jeg jevnlig og fortalte at jeg bodde nærme og kunne komme på kort varsel. På grunn av det gikk det forholdsvis raskt. Tror nok det lønner seg å være frampå i helsekøen. Anonymous poster hash: f96f6...93b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Har selv opplevd at røntgenlegen som tolket røndtgenbildene til barnet mitt skrev i journalen at alt så fint ut. Dermed ble vi ikke fanget opp og ikke henvist videre. Men jeg fikk på nåde en time til på sykehuset her etter lang tid med telefoner til avdelingen. Legen tittet tilfeldigvis på røndtgenbildet i journalen på slutten av timen, sånn etter at jeg nok en gang ble fortalt at vi bare ser det an, vet ikke hva det er, osv osv. Da han så bildet ble han satt ut, for det så slett ikke normalt ut. Røndtgenlegen hadde skrevet feil eller sett feil. Vi ble da henvist med en gang, men da hadde det gått ett år ekstra. Da vi ventet på time i Oslo der vi ble henvist og da vi skulle ha time til operasjon ringte jeg jevnlig og fortalte at jeg bodde nærme og kunne komme på kort varsel. På grunn av det gikk det forholdsvis raskt. Tror nok det lønner seg å være frampå i helsekøen. Anonymous poster hash: f96f6...93b For barn i vekst er det jo enda verre når slikt skjer! At det går over et år ekstra helt unødvendig er grovt. Håper det går bra med barnet ditt og at den ekstra tiden ikke skapte mer problemer! Jeg hadde samme opplevelse for noen år siden. Fikk beskrivelsen som sa at alt var normal. Viste røntgenbildene til en professor i anatomi, og det tok ham maks fire sekuner (tror det var to!) så sa han DER har du skaden din, her har du feilstillingen og dette du ser her er en medfødt variasjon som gjør at skaden og feilstilingen blir forverret. Jeg lurer på hvordan systemet er blitt når det virker som om mye av fagstoltheten er forsvunnet i systemet! Har de for mye å gjøre eller slurver de fordi det ikke er dem selv det går ut over? Jeg har tatt noen bilder nå som jeg også har fått vite er helt normale. Men selv ser jeg at det er ting som ikke samsvarer med slik det skal være. Nå har jeg greid å få en kopi av gamle bilder av det samme fra et annet sted, og jeg kan se tydelig forskjell på de ulike bildene. Så nå må jeg finne en eller annen som kan vurdere bildene på nytt, for konsekvensen for meg hvis jeg har rett og de går ut fra at det er normale funn kan bli svært alvorlige. Vi råder over så store ressurser her i landet, men vi har ikke råd til at det gjøres så mye slurv blant fagfolk innen helsevesenet! Helsevesenet skal jo egentlig være så bra, vi har alle muligheter til at det skal fungere fantastisk. Og likevel gjør det det på mange felt ikke. Anonymous poster hash: 34b00...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå