Gå til innhold

Hvordan leser deres andreklassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de lese hele setninger med små bokstaver? Når skal de kunne dette?

Anonymous poster hash: c88cf...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min førsteklassinge gjør det

Anonymous poster hash: 12039...b8f

Skrevet

Ja, det er vel målet at de kan det innen de går ut av 1.klasse?

Min 2.klassing leser ikke helt perfekt, det stotres litt innimellom når det kommer lange eller ukjente ord. Men hun leser da ganske bra, akkurat nå leser hun en bok med pulverheksa, leser et par sider på sengen hver kveld.

Anonymous poster hash: a8601...c63
Skrevet

Det er stor variasjon. Min eldste leste 150 ord i minuttet med leseforståelse i 2 klasse. Den yngste går nå i 3 og staver seg fortsatt bokstav for bokstav fremover i teksten.

Anonymous poster hash: fab90...5e1

Skrevet

Han leser nesten helt "flytende". Dvs  han leser mellom 5-20 sider hver kveld når han skal sove i bøker for med en god del tekst. leser også greit lengre bøker på ca 100 sider med liten tekst. Han knakk koden helt tidlig i høst, og leser raskt og det er sjeldent han må stoppe opp ved ord. Han sier at nå er det gøy fordi han husker det han leser, fordi lesningen går av seg selv

Anonymous poster hash: 783b0...10a
Skrevet

Min 2. Klassing leser også veldig bra, han har hatt veldig sansen for "Kaptein Supertruse"-bøkene, det startet med at vi leste for han, men nå leser han hele boka selv på et par dager.

Gjest Julia1984
Skrevet

Min leser veldig bra. Små bokstaver og leseløver med mye tekst.

Skrevet

Leser ganske bra. Har enda noen feil når hun leser høyt, men retter som regel opp selv. Leser inni seg på senga, og leser da rundt 10 lesehest-sider.

Anonymous poster hash: b5e18...3d0
Skrevet

Han har leserbøker som er beregnet for 5.klasse. Han leser flytende, stoppet ved punktum osv. Sliter litt med tall i teksten som 1814 f.eks. Har en jente som er to år eldre og de leser omtrent like godt 😉

Skrevet

Oi, så flinke barna deres er. Barnet mitt har synproblemmer og er nå på nivå 3. Når skriften blir er det vanskelig å tyde bokstavene, her har det også vært et problem å huske lydene på bokstavene. Heldigvis har det kommet seg veldig de siste månedene!!

Anonymous poster hash: cd318...4af

Skrevet

Min 2. klassing leser dårlig. Må stave seg gjennom hvert ord, bokstav for bokstav, og det går veldig seint. Håper han snart knekker koden, men jeg begynner å mistenke dysleksi selv om ingen i familien har det. Han har helt mistet troen på at han kan klare å lese ettersom han er dårligst i klassen. Leksene er et daglig mareritt med mye gråt og sinne. Bruker opp mot en time på leseleksen hver dag. :cry:

Anonymous poster hash: 9c4af...6a0
Skrevet

Jeg fikk beskjed på foreldresamtale at min 2. klassing leser bedre enn gjennomsnittet, og i forhold til leseprøven de hadde. Det betyr at hun leser en del saktere enn meg og må stave seg gjennom nye og lange ord. Noen ord staver hun feil, forstår ikke og må dermed spørre hva det står. Det å f.eks lese en avisartikkel beregnet på voksne tror jeg ikke hun hadde gjort uten å begynne å syte relativt tidlig i teksten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...