Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Kom til å tenke på at når jeg gikk i barnehage (slutten av åttitallet/begynnelsen av nittitallet) var det kun meg og en annen jente som var lucia, annenhvert år, for vi var de eneste med langt lyst hår. Det er diskriminering det! Men at guttene skal være lucia, det er bare latterlig! Anonymous poster hash: c4c7d...cc8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Kom til å tenke på at når jeg gikk i barnehage (slutten av åttitallet/begynnelsen av nittitallet) var det kun meg og en annen jente som var lucia, annenhvert år, for vi var de eneste med langt lyst hår. Det er diskriminering det! Men at guttene skal være lucia, det er bare latterlig! Anonymous poster hash: c4c7d...cc8 Hvorfor er det latterlig? Spiller det noen rolle om det er en liten gutt eller jente som er lucia Anonymous poster hash: e868d...35b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Kom til å tenke på at når jeg gikk i barnehage (slutten av åttitallet/begynnelsen av nittitallet) var det kun meg og en annen jente som var lucia, annenhvert år, for vi var de eneste med langt lyst hår. Det er diskriminering det! Men at guttene skal være lucia, det er bare latterlig! Anonymous poster hash: c4c7d...cc8 Hvorfor er det latterlig? Spiller det noen rolle om det er en liten gutt eller jente som er lucia Anonymous poster hash: e868d...35b Ja, det gjør jo det.Akkurat som gutter spiller Josef eller Jesus, og jenter spiller Maria. Anonymous poster hash: c4c7d...cc8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Kom til å tenke på at når jeg gikk i barnehage (slutten av åttitallet/begynnelsen av nittitallet) var det kun meg og en annen jente som var lucia, annenhvert år, for vi var de eneste med langt lyst hår. Det er diskriminering det! Men at guttene skal være lucia, det er bare latterlig! Anonymous poster hash: c4c7d...cc8 Hvorfor er det latterlig? Spiller det noen rolle om det er en liten gutt eller jente som er lucia Anonymous poster hash: e868d...35b Ja, det gjør jo det.Akkurat som gutter spiller Josef eller Jesus, og jenter spiller Maria. Anonymous poster hash: c4c7d...cc8 Må si meg enig i dette. Det blir for mange hensyn vi skal ta hele tiden. Er det for få jenter/gutter, så er det en ting, men når det er folk til de ulike rollene så er det det. Barna trenger å møte litt motstand også, ikke at alle skal få gjøre alt hele tiden. Ungen skal utestenges, men å begrunne med kjønn er helt greit i NOEN sammenhenger. Anonymous poster hash: 347d6...bb5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Kom til å tenke på at når jeg gikk i barnehage (slutten av åttitallet/begynnelsen av nittitallet) var det kun meg og en annen jente som var lucia, annenhvert år, for vi var de eneste med langt lyst hår. Det er diskriminering det! Men at guttene skal være lucia, det er bare latterlig! Anonymous poster hash: c4c7d...cc8 Hvorfor er det latterlig? Spiller det noen rolle om det er en liten gutt eller jente som er lucia Anonymous poster hash: e868d...35b Ja, det gjør jo det.Akkurat som gutter spiller Josef eller Jesus, og jenter spiller Maria. Anonymous poster hash: c4c7d...cc8 Må si meg enig i dette. Det blir for mange hensyn vi skal ta hele tiden. Er det for få jenter/gutter, så er det en ting, men når det er folk til de ulike rollene så er det det. Barna trenger å møte litt motstand også, ikke at alle skal få gjøre alt hele tiden. Ungen skal utestenges, men å begrunne med kjønn er helt greit i NOEN sammenhenger. Anonymous poster hash: 347d6...bb5 INGEN skal utestenges, ikke ungen. Anonymous poster hash: 347d6...bb5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Huff.... nå jeg litt backflash til barneskolen, hvor venninnen min og jeg alltid fikk spille dronning eller prinsesse i avsluttningskuespillet ved sommeravsluttningene. Og vi fikk velge hver våres konge og prins ( helst de mest populære guttene så klart) Men grunnen til at vi blei valgt, var at vi hadde lengst hår av alle jentene. Anonymous poster hash: a90ff...91a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Jeg ble ganske så sjokkert når gutten min hadde blitt trekt ut som lucia i fjor. Jeg trodde også at det skulle være ei jente. For den bhg ønsket at alle skulle få en sjanse hvis de ønsket det. Alle guttene hadde rekt opp handa, og det ble gutt som ble trekt ut. Min sønn. Jeg ble både glad, rørt og litt undringsfull. Og når han gikk først med lyskronen på hodet kom tårene. Det spillte ingen rolle om det var gutt eller jente. Det var vakkert! Anonymous poster hash: 3ce7f...911
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Jeg hadde langt blondt hår og jeg fikk aldri være Lucia. Sutret ikke av den grunn. Anonymous poster hash: cc168...dc8
snille-nille Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 La nå guttene få være lucia, hilsen hun som alltid måtte være engel i juleevangeliet på grunn av langt lyst hår, verdens kjedeligste rolle :-)
Gjest Julia1984 Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Har det virkelig noe å legge seg oppi? Kunne virkelig ikke brydd meg om de så hadde kledd opp en bikkje som Lucia. Viktigste er vel at alle får være med, stemning, kos og sang nå i desember. I fjor var det jammen en gutt som var Lucia i barnehagen. Ofret det ikke en tanke en gang..Herregud, det er små barn. Betyr ingenting. Nå synes ikke jeg det hadde gjort noe om en hente hadde kledd seg ut som Josef heller jeg da m
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Jeg fikk aldri være Lucia pga min politisk korrekte 80-talls bob. Til nøds fikk jeg holde kurven med lussekatter. Det triste var at jeg forventet ikke å være lucia heller for jeg visste allerede at jeg ikke var "god nok" til det ( lærerne sa og at jeg ikke fikk være pga håret...) Anonymous poster hash: 3d192...011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå