Gå til innhold

Argh, naboen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som går meg på nervene nå. Hun er hjemme i permisjon og hver eneste ettermiddag lar hun vogna med baby stå i gangen ved postkassene. Med babycall oppi. Problemet er at hun setter alltid vogna rett foran døren inn til en fellesbod hvor vi har sykler og barnevogner (lavblokk med 6 leiligheter).

Når vi kommer hjem vil vi helst låse inn sykkelen med en gang og flytter svært stille og forsiktig på vogna. Da kommer hun ganske så hissig ned trappa og klikker av bagen og går opp igjen. Nå sist det skjedde sa jeg høflig at vi må jo få låse inn våre ting og gangen er kanskje ikke det beste stedet å la babyen sove på ettermiddagen (vi er hjemme kl 15).

Da svarer hun frekt at vi kan da ting stå ute.

Nå har jeg nesten lyst til å sende brev til borettslaget, i følge ordensreglene skal man ikke plassere gjenstander i gangen slik at det er til hinder for andre.

Anonymous poster hash: 50c84...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden hun klikket av baggen kunne vel vogna stått ute?

Du må nok gå videre siden hun ikke vil forstå.

Skrevet

Det sier seg selv at vognen ikke kan plasseres slik at den sperrer for døra. Hvis hun ikke forstår det, får du bare henvende deg til styret i borettslaget. Hun virker såpas utrivelig at du neppe har mye å tape på det uansett. 

Anonymous poster hash: 41972...372
Skrevet

Jeg syns helt klar at du burde sende brev til styret. Det skal ikke stå ting i fellesgangen på grunn av rømningsvei ved brann.

Anonymous poster hash: 1141b...799
Skrevet

Da merker jeg at det hadde gått en liten faen i meg. En ting er at vogna står der, men da får hun jammen meg være litt ydmyk i det minste. Når hun mener at det er mer hennes rett å ha vogna foran døra, enn din rett til å låse inn sykkelen der den hører hjemme, så hadde jeg blitt irritert ja. 

Jeg hadde dratt den sykkelen ut og inn av boden minst fire ganger på rad, to make my point. "Oj, jeg ble visst ringt etter og da jeg hadde tatt ut sykkelen, ringte de og sa jeg ikke trengte komme likevel. Så gjentok det seg enda en gang. Jaja..."

Skrevet

Merkelig at hun lar ungen sove i gangen. Da kunne hun like gjerne latt ungen sove inne i leiligheten. Ta en prat til med naboen eller kontakt styret. Selvfølgelig skal dere ha tilgang til boden.

Skrevet

Hadde ikke listet meg rundt barnevognen iallfall!! Hadde bråkt så mye som mulig og flyttet "bryskt" på vognen. Hadde hun sagt noe hadde jeg svært igjen med samme mynt!! Hater nybakte mødre som ikke husker at det var en verden der ute før de fikk barn og det er en verden der ute selv om de har fått barn!!!👹

Anonymous poster hash: 2af71...133

Skrevet

Takk for svar!

Nå har jeg sendt e-post til lederen i borettslaget😉

Skrevet

Herregud så plagsomt. Hadde sendt klage. Så utrolig frekt. Jeg hadde tatt babycallen å skreket at nå får du komme ned å flytte vogna ellers setter jeg den ut.

Anonymous poster hash: 5c7b0...d8e

Skrevet

Jaggu så hissige dere er-. Det er to sider av en sak, å vi vet bare din side. Kan hende hun har enorme irritasjoner ifb med dere som du ikke forteller oss eller evt ikke vet.

Anonymous poster hash: de46c...cbd
Skrevet

Syns det verste er at hun lar barnet sove ubevoktet jeg da... Hadde jeg faktisk aldri turt, babycall eller ei. Har hun ikke en veranda eller noe?

Anonymous poster hash: 25fcf...c11
Skrevet

Jaggu så hissige dere er-. Det er to sider av en sak, å vi vet bare din side. Kan hende hun har enorme irritasjoner ifb med dere som du ikke forteller oss eller evt ikke vet.

Javel?

Vi setter ihvertfall ikke ting fra oss i gangen.

Skrevet

Javel?

Vi setter ihvertfall ikke ting fra oss i gangen.

Og hvert fall ikke en baby, tenker jeg..Mulig jeg er hønemor, men jeg hadde aldri klart å plassere babyen alene på en "offentlig" plass.

Anonymous poster hash: b5f63...05b

Skrevet

Jaggu så hissige dere er-. Det er to sider av en sak, å vi vet bare din side. Kan hende hun har enorme irritasjoner ifb med dere som du ikke forteller oss eller evt ikke vet. Anonymous poster hash: de46c...cbd

Skal man alltid anta det? Hver gang noen starter en tråd? Anta at folk lyver? Hva er vitsen med forum da?

Anonymous poster hash: e105d...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...