Gå til innhold

Bekymret for barna. Noen som har forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har begge hatt feber og forkjølelse i en måned nå. Mye vondt i halsen. Er på bedringens vei, men blir syk igjen og dette har skjedd 4 ganger nå. Har blitt undersøkt av fastlege tre ganger, crp fin, lunger fine, ører fine, rød i hals men ingen halsbetennelse. Men de ser altså nå så medtatte ut. Tynne og kritthvite i huden med svarte ringer rundt øynene. Tror jeg må kreve at det blir tatt utvidede blodprøver med test for kyssesyke bla. Legen sier at de har virus, og at vi må ta tiden til hjelp, men nå er det ikke noe morro lenger. De er begge barnehagebarn. Noen som har erfaring med så langvarig virussykdom? Tips til hva annet det kan være?

Anonymous poster hash: 499bd...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart tatt de til en annen lege for en ekstra vurdering.

Har de vært hjemme fra barnehagen i en hel måned?  Har de kun vært inne denne måneden (derfor de er så bleke?)?

Det er jo lenge å være syk.

Eller har de vært tilbake i barnehagen og kanskje blitt smittet av nye ting når de i utgangspunktet har hatt et redusert immunforsvar fra forrige sykdom?

Er det problemer med søvn og appetitt siden de har blitt tynne og har svarte ringer under øynene?

Har du snakket med barnehagen om det er flere som er syke?

Anonymous poster hash: 49917...832
Skrevet

Jeg ville helt klart tatt de til en annen lege for en ekstra vurdering.

Har de vært hjemme fra barnehagen i en hel måned? Har de kun vært inne denne måneden (derfor de er så bleke?)?

Det er jo lenge å være syk.

Eller har de vært tilbake i barnehagen og kanskje blitt smittet av nye ting når de i utgangspunktet har hatt et redusert immunforsvar fra forrige sykdom?

Er det problemer med søvn og appetitt siden de har blitt tynne og har svarte ringer under øynene?

Har du snakket med barnehagen om det er flere som er syke?

Den eldste har hatt 3 enkeltdager i bhg, da har han gjerne vært feberfri i 3-4 dager, men så har han fått høy feber samme kveld igjen som han har vært i bhg, som har vart i 4-5 dager . Den yngste har hatt to enkeltdager med samme resultat.

Det er veldig mange barn som er syke i barnehagen. De har i tillegg til feber hatt vondt i halsen, vært snørette og hostet. Vært vanskelig å fått i de mat.

Skrevet

De har begge hatt feber og forkjølelse i en måned nå. Mye vondt i halsen. Er på bedringens vei, men blir syk igjen og dette har skjedd 4 ganger nå. Har blitt undersøkt av fastlege tre ganger, crp fin, lunger fine, ører fine, rød i hals men ingen halsbetennelse. Men de ser altså nå så medtatte ut. Tynne og kritthvite i huden med svarte ringer rundt øynene. Tror jeg må kreve at det blir tatt utvidede blodprøver med test for kyssesyke bla. Legen sier at de har virus, og at vi må ta tiden til hjelp, men nå er det ikke noe morro lenger. De er begge barnehagebarn. Noen som har erfaring med så langvarig virussykdom? Tips til hva annet det kan være?

Det går et ganske heftig forkjølelsesvirus nå, og dessuten er slik at hvis man først hangler litt, så er det lett å få nye forkjølelser også. Gi jerntilskudd (Finnes i Litago prim, men ikke annen prim), vitaminer og tran.

Skrevet

Du vet at etter en sykdom er alle veldig mye mer mottakelige for ny infeksjon. De blir kanskje syke av et virus deres immunsystem normalt hadde klart å bekjempe uten problem om det ikke var svekket. Jeg tror kanskje at det er mange infeksjoner etter hverandre som har gitt dette resultatet hos dine barn. La barna bli helt friske før du sender dem i barnehagen.

Skrevet

På apoteket har de drikke eller pulver for de som har vanskeligheter med å få i seg mat, spør apoteket eller legen om noe som egner som for dine barn.

Skrevet

Du vet at etter en sykdom er alle veldig mye mer mottakelige for ny infeksjon. De blir kanskje syke av et virus deres immunsystem normalt hadde klart å bekjempe uten problem om det ikke var svekket. Jeg tror kanskje at det er mange infeksjoner etter hverandre som har gitt dette resultatet hos dine barn. La barna bli helt friske før du sender dem i barnehagen.

Ja vi vet, vi har alltid barna hjemme en ekstra dag lenger enn nødvendig. Nå var yngste i barnehagen i dag, vært feberfri og i fin form siden fredag, altså 5 dager siden siste feber, fikk telefon klokken ett fra bhg om at han hadde førti i feber og vi måtte hente han. Da hadde han blitt veldig tett i nesen også hørte jeg. Utrolig frustrerende.

Skrevet

Skjønner at dette må være veldig frustrerende for alle parter, ikke lett å være så mye borte fra jobb heller.

Ville helt klart snakket med en annen lege for å være på den sikre siden samt sørget for ekstra næring gjennom næringsdrikker for barn fra apoteket.

Skrevet

Jeg tenker jo jeg også at i og med at feberen har fulgtes av klassiske forkjølelsessymptomer så er det nok bare et heftig virus. Var selvsagt så dum at jeg googlet langvarig feber og det eneste du får treff på da er leukemi 👎 jeg skjønner jo at oddsen for at begge skal ha fått leukemi samtidig er ikke-eksisterende, men blir jo bekymret når eldste ser ut som en av medlemmene i addamsfamily

Skrevet

Men er det noen din har erfaring med små barn og f.eks kyssesyken?

Skrevet

Dytt

Skrevet

Her har det vært slik i de siste 3 ukene... Såre halser, feber som kommer å går, hosting, sliming og generell hanglete hverdag på oss alle :( Har vært hos legen 2 ganger selv med mine små og det er virus... Håper vi snart er ferdige!!

Er du veldig redd, så fortell om din bekymring og ikke la deg overstyre...

Men ser at dette forkjølelses viruset som går nå er ganske langtekkelig. Det merkes i barnehagen her også, mange barn og voksne som er borte. Hosting og harking over alt! LEEEEEEI!! ;)

Gjest ♡perla
Skrevet

Ja! Vår 2 åring har hatt kyssesyke nå. Av og på med feber, varierende allmenntilstand og matlyst i 8-10 uker... :-( Nå er det heldigvis bedre da.

Ville nok absolutt bedt om blodprøve for å sjekke ja! Lykke til og god bedring!

Skrevet

Ja! Vår 2 åring har hatt kyssesyke nå. Av og på med feber, varierende allmenntilstand og matlyst i 8-10 uker... :-( Nå er det heldigvis bedre da.

Ville nok absolutt bedt om blodprøve for å sjekke ja! Lykke til og god bedring!

og samtidig som du tar blodprøver for å sjekke kyssesyke, så be om vitaminstatus inkluder for d-vitamin. Med for lite d blir man skikkelig hanglete. Og har de vært syke lenge, ikke ute i lys, spist lite kan et jo skorte på både d-vitamin og annet.

Skrevet

Tusen takk for svar alle som en :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...