Gå til innhold

Alene på nyttår, hjertesukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange venner men ingen bestevenner, det samme gjelder kjæresten.

Nå er ingen av oss invitert til noe nyttårsfest da alle vi kjenner skal gjøre ulike ting og det faller ikke naturlig å bli med en av dem til en fest hvor vi ikke kjenner noen ( spesielt ikke å spør om vi får være med).

Mine foreldre skal være hjemme, men det forsterker nesten ensomheten om de "vet" vi har ingen å være med og må være med dem og nrk på nyttår mens søsknene mine er på fester.

Kjæresten er ganske innadvent før han blir varm i trøya og jeg er redd vi er blitt det kjedelige paret ingen vil være med. Og det blir forsterket på slike dager. Og det er nesten verre vi er to, da ingen av oss er invitert fra hans side heller.

Føler meg skikkelig taper.

Anonymous poster hash: 650e0...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er nesten alltid alene på denne dagen vi, med mindre vi er på hytta med min familie. Det samme er flere vennepar av oss som har barn. Syns ikke man er en taper av den grunn. Men hvis det er veldig viktig å være sosial, kan du ikke invitere noen på middag?

Anonymous poster hash: 2f191...208

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Hva med å dra på hotell eller noe den dagen dere to? Finnes masse nyttårstilbud å benytte seg av :)

Dere kan jo pynte dere for hverandre, spise en god middag ute, dra ut på byen etc? Mye man kan finne på når man er to :)

Skrevet

Vi er nesten alltid alene på denne dagen vi, med mindre vi er på hytta med min familie. Det samme er flere vennepar av oss som har barn. Syns ikke man er en taper av den grunn. Men hvis det er veldig viktig å være sosial, kan du ikke invitere noen på middag?Anonymous poster hash: 2f191...208

Det var egentlig litt godt å høre, har inntrykk at "alle" skal på fester og de med barn samler flere familier sammen. Bare ikke oss...

Kanskje det er flere som meg i omganfskretsem som holder det hemmelig og har lyst å komme til oss...

Skrevet

Overgang til å bli voksen?

Vi har ikke feiret "party" nyttårsaften på mange år. Har feiret med våre foreldre, søsken eller alene.

Anonymous poster hash: 13b66...433

Skrevet

Er da ingen taper for det. Og aldri skjønt dette med å ha en høy partyfaktor på nyttårsaften . Enten har jeg jobbet eller vært hjemme med unger og bedt noen venner med barn til oss i stedet. Hva med å innlosjerse seg på et hotell som har nyttårsfeiring da?  Bli kjent med nye venner og ha det hyggelig :)

Skrevet

Vi har ikke feiret "party" nyttårsaften på mange år. Har feiret med våre foreldre, søsken eller alene. Anonymous poster hash: 13b66...433

Nja, vi har nok vært voksne i mange år men har en omgangskrets hvor folk får barn sent og ingen ser på det som fristende å ha oss og gutten vår på nyttår istedenfor "party"

Skrevet

Gjer som eg, få deg turnusjobb ;) Eg skal tilbringe nyttårsaften med 2 kollegaer og 15 pasientar.

Når eg ikkje jobbar er eg/vi saman med mine foreldre eller mannens foreldre. Kven er det som har bestemt at det er stusselig? Ingen eg velger å legge vekt på meiningane til i alle fall.

Skrevet

Vi er kun hos mamma og stefaren min på nyttårsaften og spiser. På kvelden drar vi hjem og koser oss hjemme og ser på rakettene fra terassen :)

Skrevet

Har du tenkt på at foreldrene dine kanskje setter pris på om det er noen hos de på nyttårsaften? Er ikke mer moro for de å sitte alene.

Anonymous poster hash: f723c...fe0

Skrevet

Jeg skal feire nyttår med barnet mitt på 4 år. Gleder meg stort:)

Feiret alene med henne i fjor også og det var veldig koselig. Man har det ikke mer morro enn man lager selv:)

Anonymous poster hash: 241e5...89a

Skrevet

Jeg og datteren min er alltid alene denne dagen😃 eller, hun kan invitere venner hvis hun vil. Det går så bra så😃😃

Skrevet

Når man blir voksen, og er over festeperiodene, er det veldig mange som tilbringer denne dagen sammen med familien.

Inviter foreldrene dine på middag, kjøp et nytt brettspill og skru av TV'en, lag en hyggelig familiekveld.

I framtiden når barnet blir eldre, kan det også bli en fin tradisjon for barnet.

Anonymous poster hash: c4083...820
Skrevet

Vi har feiret nyttår med foreldre, søsken eller naboer de siste 12-13 årene vi, et par år har vi vært alene også.

Ser ikke galskapen i det jeg da, for oss er nyttårsaften en familiedag akkurat som andre høytidsdager. Masse alkohol og høy partyfaktor la vi vekk da vi fikk barn.

I år blir det nok oss, mannens nyskilte bror og hans barn. Blir veldig koselig, det blir kalkun og gele med vaniljesaus, muffins, stjerneskudd og raketter. Tiden etter middag og før raketter blir som regel brukt til brettspill med ungene, det er kjempegøy.

Anonymous poster hash: 372fc...e53
Skrevet

Her har jeg feiret nyttårsaften helt alene og, og ellers er det bare meg og barna alene. Og man må bare gjøre det beste ut av det, og prøve å kose seg så bra man bare kan.

Anonymous poster hash: e949c...4f5
Skrevet

Om det er noen her som føler seg veldig alene på nyttårsaften, så inviterer jeg gjerne deg hjem til meg. vi har plass til et par stykker til. Gjerne aleneforeldre med barn eller om det er bare du alene.

Vi blir mange, også mange barn alderen 5 mnd - 11 år, og bor i Trondheim.

Blir som vanlig god stemning, kalkun og gode siktmuligheter mtp rakettshowet fra Festningen.

Send meg pm om du har veldig lyst til å feire med oss :-)

Skrevet

Etter jeg fikkbarn har det alltid bare vært meg, samboer og barn, evnt mine foreldre. I år blir det meg, kjæreste og våre barn. Verken jeg eller han er bedt noe sted tror jeg. Eller jeg ble bedt til min søster, som har like få å feire dagen med som det jeg har :P Men der skulle det være barnefritt, og min andre søster skal også dit med sin samboer. 

Anonymous poster hash: 02558...aab
Skrevet

Etter vi fikk barn har vi feiret sammen med mine foreldre og søsteren min hvert år. Alle andre jeg kjenner gjør det samme, men nå har vi alle små barn da. Synes det er kjempedeilig! Har alltid hatet det fest-presset nyttårsaften fører med seg, har vært på en eneste bra nyttårsfest i mitt liv, og det var første gangen jeg klina med mannen 😂 alt annet har vært sjite.

Anonymous poster hash: ac0bb...25d

Skrevet

Jeg er alene med min sønn , vi synes det er koselig vi :)

Har på koseklær og lager deilig mat som vi spiser i stuen og ser en kjekk film. Går ut i gata og ser fyrverkeri kl 24 ,så i seng.

Anonymous poster hash: 61d3e...a4c

Skrevet

Vi har dyr, så vi må pent bli hjemme hver eneste nyttårsaften. Synes det er helt greit, vi koser oss masse med god middag på kvelden og gjør det beste ut av det :)

Anonymous poster hash: 6af63...165
Skrevet

Vi var veldig mange men det ble mye styr.

Nå feirer vi nyttår med bror til mannen med familie. Totalt 4 barn og 4 voksne.

Hva med å invitere et nabopar, søsken?

Ikke vær redd å hør med folk. Si du ønsker å lage en ny tradisjon for gutten deres, så det blir barnas nyttår! Helt sikkert flere som ikke vet hva de skal.

Vi møtes kl 18.00. Da spiser vi alltid kalkunbryst med godt tilbehør. Dessert og så leker ungene. De får alltid en ny film de ser.

På dagtid går vi alltid en lang tur og koser oss med kakao med marsmellows og nybakte rundstykker når vi kommer hjem. Fast tradisjon.

Ungene får nytt brettspill på formiddagen og vi voksne er med å spiller!

Ikke ha så store forventninger til slike dager. Det blir hva du gjør dem til! :-)

Anonymous poster hash: 5835e...9ef

Skrevet

Vi har ikke feiret "party" nyttårsaften på mange år. Har feiret med våre foreldre, søsken eller alene. Anonymous poster hash: 13b66...433

Nja, vi har nok vært voksne i mange år men har en omgangskrets hvor folk får barn sent og ingen ser på det som fristende å ha oss og gutten vår på nyttår istedenfor "party"

Herlighet, dere en familie på 3 som kan få en flott nyttårsaften hvis dere vil. Vær glad du ikke er helt alene du, uten mann/kone og barn

Anonymous poster hash: ecd29...532

Skrevet

Bruker å være alene vi også. Vi er inger party personer, så vi lager oss god mat og litt vin. Har noen ganger vært sammen med svigers. Bare koselig det.

I år skal vi være sammen med et vennepar, og det er det mange år siden sist.

Jeg vil ikke ut på fest ihvertfall.

Tror det er mange år som skiller oss HI, for her syns jeg nesten partyfolk er utenfor.

Men da jeg var yngre var det kult med nyttårsparty. Men absolutt ikke etter barn!

Anonymous poster hash: af842...c26

Skrevet

Vi har vært hjemme alene siden vi fikk barn. Vi pynter oss, lager god middag og så har vi stjerneskudd for ungen. Koser oss! Det skal vi i år også, ikke noe problem. Kanskje skal vi bort på middag hos familie, men mest sannsynlig blir vi hjemme :).

Har forresten alltid syns at nyttårsfeiring er oppskrytt. Særlig da jeg var yngre og "måtte" feste. Ofte den kjedeligste festen i året!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...