Gå til innhold

Føler meg som verdens verste mamma ...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente som nettopp har blitt 4år, verdens godeste søtestr jente. I det siste har hun blitt veldig enebarn, og kan bli veldig baby i oppførsel.f eks har hun begynt med: mamma, ta lipsylen min. Om jeg sier hun kan hente den selv, så gnåler hun videre. Jeg gir meg aldri, hun er stor nok til å reise seg for å hente d hun ønsker som gjerne kan stå rett foran. Gnålet fortsetter og ofte ender d m at hun stormer hylende ut. Jada, veldig festlig.

Idag ble hun så sint at hun dro meg hardt bak i hestehalen fordi jeg ikke plukket opp til henne og sa nei du må ordne selv. Hun ville ikke slippe så jeg måtte bare dra vekk hånden hennes. Da ble d hyl og skrål i en time fordi da gjorde visst jeg henne vondt :( for en røre :(

Anonymous poster hash: 2d38c...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du virkelig dårlig samvittighet for at du dro vekk hånda til ungen din som dro deg i håret?

Helt på sin plass, og hun vet nok godt at hun gikk over streken.

Skrevet

Det er helt riktig av deg å sette grenser for jenta. Hun er stor bok til å gjøre disse tingene selv. Tenk hvor ufordrafelig hun blir om du skal gjøre akt hun kommanderte deg til? La hun skrike å holde på. Flinke mammaer har regler. Fortsett den gode jobben du gjør 😊

Anonymous poster hash: 344d9...f6b

Skrevet

Herregud du er patetisk!

Selvsagt tar du vekk hånden når hun river deg i håret! Å det hadde jeg selvsagt gjort uten å få det minste dårlig samvitighet!

Anonymous poster hash: 46ff4...f42
Skrevet

Skjønner ikke selvkritikken i det hele tatt! Hva er det du gjør som er så feil mener du, siden du føler deg som en dårlig mor? Du gjør det jeg ville gjort iallefall. Hvis du holder på grensene, vil nok denne perioden gå over snart. 

Anonymous poster hash: a0cf7...695
Skrevet

Hehe, sånn er mi jente på 4 år også. (Også enebarn)

;)

Skikkelig drama til tider. :)

Anonymous poster hash: 3532c...fbb
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg synes du handler som en god mor jeg, du er konsekvent og er det på de rette tingene :)

Skrevet

"I det siste har hun blitt veldig enebarn"??? Hva i alle dager betyr det??

Anonymous poster hash: 9b34a...c87

Skrevet

Herregud...

Anonymous poster hash: 3d077...51b

Skrevet

"I det siste har hun blitt veldig enebarn"??? Hva i alle dager betyr det??Anonymous poster hash: 9b34a...c87

detver "det nye", å være veldig enebarn :P

Anonymous poster hash: 01905...052

Skrevet

Vi har en jente som nettopp har blitt 4år, verdens godeste søtestr jente. I det siste har hun blitt veldig enebarn, og kan bli veldig baby i oppførsel.f eks har hun begynt med: mamma, ta lipsylen min. Om jeg sier hun kan hente den selv, så gnåler hun videre. Jeg gir meg aldri, hun er stor nok til å reise seg for å hente d hun ønsker som gjerne kan stå rett foran. Gnålet fortsetter og ofte ender d m at hun stormer hylende ut. Jada, veldig festlig.

Idag ble hun så sint at hun dro meg hardt bak i hestehalen fordi jeg ikke plukket opp til henne og sa nei du må ordne selv. Hun ville ikke slippe så jeg måtte bare dra vekk hånden hennes. Da ble d hyl og skrål i en time fordi da gjorde visst jeg henne vondt :( for en røre :(

Mitt barn er enebarn men er ikke noen bortskjemt drittunge for det....

Og om du ikke kan si fra til ungen din uten samvittighetskvaler har du glemt at du er forelder og oppdrager og ikke venninne...

Anonymous poster hash: d54d4...f3a

Skrevet

Mitt barn er enebarn men er ikke noen bortskjemt drittunge for det....

Og om du ikke kan si fra til ungen din uten samvittighetskvaler har du glemt at du er forelder og oppdrager og ikke venninne...

Anonymous poster hash: d54d4...f3a

Godt sagt! Er så drittlei disse "verdes verte mamma"-innleggene som bare handler om at man har oppført seg som en oppdrager skal!

Anonymous poster hash: 0c4a9...ad6

Skrevet

Den dagen enebarnet mitt slo meg med en sko, hørte han en "au" såpass høy og sint at han aldri gjorde det igjen. Da var han 2,5 år gammel. Når han var 4 år, hadde han skjønt for lengst at man ikke gjør slike ting med andre.

Tror ikke det er enebarnet som er problemet, det er grensesetting og mors identitet som tydelig, ansvarlig voksen.

Eller som min sønn (5) sier: du er ikke min venn, mamma, du er min mamma og du vil alltid være glad i meg, uansett hva, og jeg vil alltid være glad i deg, uansett hva.

Anonymous poster hash: 5aecf...168

Skrevet

Grensesetting er nødvendig. En unge som river deg i håret må settes på plass. Du er en flink mamma utifra det du beskriver.

Skrevet

Forøvrig har du en helt normal 4 åring, grensetesting heter d ;)

Anonymous poster hash: 28bde...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...