Gå til innhold

Er det bare vi som har mobilskole??

Anbefalte innlegg

Skrevet

På skolen vår har de mobilskole, den erstatter meldingsboks så meldinger om fravær, henting, besøk mm skal sendes til et mobilnummer og i meldingen har vi kodeord for hvilken klasse meldingen er tiltenkt.

Personlige og private bekymringer tas på mail eller direkte enten på telefon eller i person..

Hvordan blir dere oppfordret til å kontakte skolen?

Anonymous poster hash: c558a...073

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til eldste sender vi sms til lærer ved sykdom, Evt mail om andre ting.

Til yngste må vi ringe eller maile skokens administrasjon ved sykdom, og maile lærer ved andrw ting.

Sfo ringer vi.

Skrevet

Jeg sender sms til lærernes mobil om morgenen hvis barna er syke. Er det noe viktig som jeg må snakke med lærerne om ringer jeg skolens nr og snakker med sekretæren (heter det det?). Hun gir beskjed til den læreren det gjelder, som så ringer meg opp igjen.

Skrevet

Vi bruker transponder! Veldig fornøyd med det. Da slipper man å bruke kodeord. Jeg sender for eksempel bare 'Per er syk' så blir den levert til Per sin lærer. 

Skrevet

Det er mail som gjelder for oss til læreren. Når det gjelder sykdom... hmm. jeg tror skolen har et eget telefonnummer. MEN det har ikke vært behov for det så langt og blir det forhåpentligvis ikke heller. Satser på at vi klarer å finne ut av det hvis hun skulle bli syk en gang.

Anonymous poster hash: ff6fb...737
Skrevet

Det er også mobilskole her, men det kan jo være samme skole for alt jeg vet (i Bærum).

Anonymous poster hash: fb60c...c8a

Skrevet

Vi bruker Transponder. Likevel er det mange foreldre som sender melding til mitt private nummer. Hilsen lærer på Vestlandet.

Anonymous poster hash: f3d40...c93

Skrevet

Jeg sender sms til læreren til barnet.

Regner med at det er slik det skal være. Vi har fått utdelt nr. til lærerne på ukeplanen i begynnelsen av året. Læreren sender også sms til foreldrene, eller ringer, dersom barnet ikke er på skolen 15 min etter at skolen har startet, eller fått beskjed om at barnet ikke kommer.

Skrevet

Sender sms til skolens fraværstelefon. Skriver navnet på barnet og at det er sykt. Så gir skolen sekretær beskjeden til læreren. Skal vi kontakte skolen/læreren for andre ting er det bare å ringe rektor, sekretær eller direkte til lærerens mobil. Men er det i skoletiden er det sannsynlig at vi ikke får kontakt med læreren før han/hun har ledig tid. Vi kan også sende mail. Er ikke store skolen, og det er nok mer personlig tilnærming enn på større steder.

Skrevet

Vi har ASK mobilskole. Kjempegreit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...